900 παραβιάσεις του κόκκινου σε 24 ώρες «έπιασε» κάμερα στην παραλιακή




Την ώρα που η λίστα με τους νεκρούς στους δρόμους συνεχώς αυξάνεται τα τελευταία 24ωρα, καθώς μόνο την Πέμπτη και τα ξημερώματα της Παρασκευής τουλάχιστον έξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε Σπάτα, Παλαιό Φάληρο, Νέα Φιλαδέλφεια, Πόρτο Ράφτη και Περιστέρι, τα ερωτηματικά για το τι πραγματικά φταίει και χάνονται τόσο άδικα ανθρώπινες ζωές, εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα.

Σε μια εφιαλτική πρόβλεψη στο protothema.gr του Γιάννη Λιονάκη, προέδρου του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, οι νεκροί εν όψει και της εορταστικής περιόδου μπορεί να ξεπεράσουν ακόμα και τους 250. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μόνο τον περασμένο Ιούλιο σημειώθηκε αύξηση 22,5% στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2022, φτάνοντας τα 1.131 ατυχήματα με 81 νεκρούς.

«Πάσχουμε από οδηγική κουλτούρα, έλλειψη αστυνόμευσης στους δρόμους και έλλειψη τήρησης των ορίων. Η πρώτη παραβίαση που καταγράφεται με υψηλά ποσοστά είναι των ορίων ταχύτητας, δεύτερη έρχεται η έλλειψη του κράνους (μόνο στην Κρήτη, στους τελευταίους 14 νεκρούς δικύκλων, μόνο ένας φορούσε το κράνος του), τρίτον η ζώνη ασφαλείας -όπως έγινε γνωστό, οι τέσσερις νέοι σε ηλικία νεκροί της Βάρκιζας, δεν φορούσε κανένας τους ζώνη ασφαλείας. Οι νεαροί οδηγοί έχουν την αίσθηση πως επειδή απέκτησαν δίπλωμα είναι κι έτοιμοι οδηγοί, με αποτέλεσμα να σκοτώνονται χωρίς ζώνη, χωρίς κράνος ή από υπερβολική ταχύτητα. Στις μεταμεσονύκτιες ώρες όπου ακούμε θάνατο, πρώτη αναζήτηση πρέπει να είναι η κατανάλωση αλκοόλ. Απορώ πως τόσα χρόνια η πολιτεία δεν έρχεται να βάλει μηδενικά όρια στην κατανάλωση οινοπνεύματος» λέει στο protothema.gr.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, κάμερα που έχει τοποθετηθεί στην παραλιακή οδό της Αθήνας έχει καταγράψει ακόμα και 900 παραβιάσεις κόκκινου σηματοδότη μέσα σε ένα 24ωρο. «Η κυκλοφορία πρέπει να επιτηρείται, το λέμε χρόνια, το λέμε και τώρα, τροχαία που έχουν σημειωθεί αυτές τις ημέρες όπως στη Συγγρού, στη Λεωφόρο Σουνίου, στο Σχιστό προκαλούν ερωτηματικά. Το θέρισμα των δυο πεζών στην υπερβολική ταχύτητα δεν οφείλεται; Σε όλη την Ευρώπη τα όρια ταχύτητας μέσα στον αστικό ιστό δεν ξεπερνούν τα 30χλμ κι εδώ κάποιοι εξακολουθούν να πηγαίνουν ακόμα και πάνω από 100χλμ. Πόσοι πεζοί πρέπει να σκοτωθούν ακόμα για να καταλάβουμε; Έχει τοποθετηθεί κάμερα στην παραλιακή και κατέγραψε 900 παραβιάσεις του φωτεινού σηματοδότη μέσα σε ένα 24ωρο. Τι άλλο θέλουμε για να βάλουμε τις κάμερες που πρέπει; Πρέπει να ξεκινήσουμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό οδικής ασφάλειας και βελτίωσης των ορίων της οδικής ασφάλειας. Αν δεν προσδιορίσουμε τα όρια δυστυχώς θα συνεχίσουμε να χάνουμε ανθρώπους στο δρόμο» προσθέτει.



Όπως εξηγεί ο Γιάννης Λιονάκης θα χαθούν κι άλλες ανθρώπινες ζωές αν δεν ληφθούν σύντομα μέτρα. «Αυτό που συμβαίνει φέτος στην Αθήνα με τους 70 πεζούς νεκρούς μέσα σε ένα χρόνο, είχε να γίνει από τις αρχές του 2000. Οι δε θάνατοι από τροχαία, φοβάμαι πως αν συνεχίσουν έτσι τα πράγματα, θα ξεπεράσουν τους 250 τον Δεκέμβριο. Ακούμε για 6 θανάτους μέσα σε ένα 24ωρο μόνο στην Αττική και κανένας δεν βγαίνει να πει το παραμικρό. Εγώ περιμένω να δω τ’ αποτελέσματα. Αυτές τις ώρες έγινε γνωστό ένα τροχαίο με σχολικό λεωφορείο στη Νίκαια με έξι τραυματισμένα παιδιά και διερωτώμαι ήταν σωστά δεμένα στις θέσεις τους ή τραυματίστηκαν από την σφοδρότητα της σύγκρουσης; Ό,τι κι αν συνέβη πρέπει να λυθεί και να μην ξανασυμβεί».

«Και ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζουμε»

Από την άλλη, ο εμπειρογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων Παναγιώτης Μαδιάς δηλώνει πως πρέπει άμεσα σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να γίνονται μαθήματα οδηγικής συμπεριφοράς.

«Για την πρόσφατη ένταση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων με τα περισσότερα να είναι και θανατηφόρα έχω να πω πως ”και ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζουμε”. Θα πρέπει να επισημάνω πως υπάρχουν τεράστιες διαχρονικές ευθύνες απ’ όλες τις κυβερνήσεις, από την εποχή που άρχισαν ν αυξάνονται ποσοτικά τ αυτοκίνητα στη χώρα. Πρώτα ήρθαν τ αυτοκίνητα και μετά αρχίσαμε σταδιακά να φτιάχνουμε δρόμους στην Ελλάδα» λέει ο Παναγιώτης Μαδιάς.

Και συνεχίζει: «Προτείνω άμεσα να διδάσκεται στις παιδαγωγικές σχολές το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, όπου θα διδάσκουν γνώστες της οδικής ασφάλειας. Θα πρέπει να γίνονται εντατικά μαθήματα στα σχολεία από κατάλληλα μορφωμένο προσωπικό».

Σύμφωνα με τον γνωστό εμπειρογνώμονα, θα πρέπει άμεσα να υπάρξει και αυστηροποίηση των ποινών. «Επιβάλλεται η τροποποίηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ, ώστε να προβλέπονται οι ποινές του άρθρου 306 του ποινικού κώδικα περί έκθεσης, για τους οδηγούς που προκαλούν τροχαίο ατύχημα και εγκαταλείπουν αβοήθητα τα θύματα τους, καθώς να συντελείται και οριστική αφαίρεση της άδειας οδήγησης για την πράξη τους αυτή. Στην περίπτωση που η άδεια οδήγησης θα επιστρέφεται να περνούν και πάλι από εξετάσεις. Οι ποινές φυλάκισης τους να μην έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα, ώστε να εκτίουν ένα μέρος τους στη φυλακή ή τουλάχιστον με μια αναγκαστική κοινωφελή εργασία».

Όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Μαδιάς, απαιτείται άμεσα η τοποθέτηση καμερών ταχύτητας. «Αναγκαία και η τροποποίηση του άρθρου 42 του ΚΟΚ περί οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος ή τοξικών ουσιών. Δεν υπάρχει συστηματικός έλεγχος από πυκνές κάμερες έλεγχου των ορίων ταχύτητας. Οι οδηγοί μόνο με αυστηρά πρόστιμα και ποινές μπορεί να συνετιστούν. Έχει παρατηρηθεί τα τελευταία δυο χρόνια πλήρη ασυδοσία στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι. Δεν υπάρχει αστυνόμευση κι ούτε πρόληψη. Ως πραγματογνώμονας αναρωτιέμαι μέχρι που φτάνουν οι ευθύνες της πολιτείας, μέχρι την είσπραξη των τελών κυκλοφορίας και την συνεχή αύξηση των διοδίων; Έχει σοβαρό έργο η πολιτεία να προφυλάξει τον κόσμο που χάνεται χαζά σε καθημερινή βάση».

Πρόστιμα και για την χρήση κινητού τόσο σε οδηγούς όσο και σε πεζούς, καθώς αποσπάται η προσοχή τους. «Με τα κινητά ο κάθε ένας πεζός ή οδηγός κάνει ότι θέλει. Παράβαση για χρήση κινητού μπορεί να επιβληθεί και σε πεζό, αν θέλει την ώρα εκείνη να περάσει τον δρόμο ή ακόμα κι αν βρίσκεται σε διάβαση. Η οδήγηση κάνοντας χρήση κινητού τηλεφώνου έχει αποδειχτεί πως είναι πιο επικίνδυνη ακόμα και κατά 25% περισσότερο από τον μεθυσμένο οδηγό» καταλήγει ο Παναγιώτης Μάδιας.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.