Ο Δήμαρχος Αλίμου για την τροπολογία με τα νέα όρια στο μπόνους ύψους (VIDEO)




“Πρόκειται για ένα πρώτο και σημαντικό βήμα από την πολιτεία προς τη σωστή κατεύθυνση, χρειάζεται όμως περαιτέρω εξορθολογισμός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου” δήλωσε στην εκπομπή “Update” της ΕΡΤNews, για την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και περιορίζει τα ύψη των κτηρίων και την αθροιστική χρήση των “μπόνους”, ο Δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου, στην Καθημερινή, η Τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος θέτει «ταβάνι» στο ένα από τα τέσσερα μπόνους συντελεστή και ύψους του νέου οικοδομικού κανονισμού. Ουσιαστικά παύει σε περιοχές με συντελεστή δόμησης έως 0,8 την προσαύξηση του συντελεστή δόμησης κατά 10%-25% (και του ύψους κατά ένα μέτρο), με αντίστοιχη μείωση της κάλυψης του κτιρίου.

Παράλληλα θέτει κλιμακωτό όριο στη συνδυαστική εφαρμογή του με άλλες διατάξεις. Η πολυαναμενόμενη τροπολογία επηρεάζει τα δύο από τα τέσσερα μπόνους: το άρθρο 10 (επιπλέον συντελεστής και ύψος για μείωση της κάλυψης του κτιρίου) και το άρθρο 15 (επιπλέον ύψος για πράσινα δώματα κ.λπ.), αλλά όχι το άρθρο 19 (επιπλέον ύψος έως 4,2 μ. για φυτεμένο δώμα) και το άρθρο 25 (επιπλέον συντελεστής για κτίρια μειωμένης ενεργειακής απόδοσης). Oπως προβλέπει:

• Το μπόνους του άρθρου 10 (αύξηση συντελεστή με αντίστοιχη μείωση της κάλυψης έως 25% και αύξηση ύψους έως ένα μέτρο) δεν θα ισχύει σε περιοχές με συντελεστή έως 0,8. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα εφαρμόζεται σε περιοχές με χαμηλή δόμηση.



• Στην περίπτωση συνδυαστικής εφαρμογής του άρθρου 10 με το μπόνους ύψους για πράσινο δώμα κ.λπ. (έως 2 μέτρα επιπλέον) του άρθρου 15 ορίζει ότι δεν δύναται να υπερβαίνει τα 2,5 μέτρα για συντελεστή μεγαλύτερο του 0,8 έως 1,6 και τα τρία μέτρα για συντελεστή μεγαλύτερο του 1,6. Η ρύθμιση ωστόσο δεν αποκλείει και στις περιοχές με συντελεστή έως 0,8 την εφαρμογή του μπόνους ύψους του άρθρου 15 (έως 2 μέτρα επιπλέον).

• Τέλος, η ρύθμιση δεν αγγίζει το μπόνους ύψους για φυτεμένα δώματα και το μπόνους συντελεστή για κτίρια με μειωμένη ενεργειακή απόδοση (μπορεί να είναι από 5% έως 10% μεγαλύτερα από τα ισχύοντα).

Η ρύθμιση δεν θα έχει αναδρομική εφαρμογή, αλλά θα αφορά μόνο όσες οικοδομικές άδειες εκδοθούν μετά την 1η Μαΐου. Αυτό που φαίνεται είναι ότι δεν επηρεάζει ιδιαίτερα περιοχές με μεγάλους συντελεστές δόμησης (λ.χ. Αθήνα, Πειραιάς), αλλά περιορίζει κατά τι μόνο το πόσο ένα κτίριο μπορεί να είναι ψηλότερο από τα υπόλοιπα σε μια περιοχή. Ωστόσο, η μη απάλειψη όλων των μπόνους ύψους για περιοχές με χαμηλότερο συντελεστή (έως 0,8, όπως λ.χ. μεγάλο μέρος του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης) σημαίνει ότι οι περιοχές αυτές θα εξακολουθήσουν να βλέπουν υψηλότερα κτίρια, απλώς κάπως πιο περιορισμένα.

Τέλος ορίζεται ότι θα ανατεθεί με πόρους του Πράσινου Ταμείου «μελέτη αξιολόγησης της εφαρμογής των κινήτρων σε αστικές περιοχές», σε μια προφανή προσπάθεια αυτό να παρουσιαστεί ως επιχείρημα ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας που έχει κρίνει σε πρώτη φάση τις ρυθμίσεις αυτές αντισυνταγματικές (η υπόθεση έχει παραπεμφθεί για οριστική κρίση στην ολομέλεια).

Σε άλλη ρύθμιση στην ίδια τροπολογία δίνεται «περίοδος χάριτος» έως τον Μάρτιο του 2025 για την κατεδάφιση παράνομων κατασκευών (σκίαστρα, πέργκολες, τέντες) σε ζώνες λιμένα. Η ρύθμιση «φωτογραφίζει» την περίπτωση της Ιεράπετρας, όπου οι κατεδαφίσεις δεν υλοποιήθηκαν με υποσχέσεις από τοπικούς πολιτευτές για επίλυση του θέματος μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως και έγινε. Ως αιτιολογία προβάλλεται η μείωση εσόδων των οργανισμών λιμένων: «Το ζήτημα των παράνομων κατασκευών συνδέεται άμεσα με την οικονομική βιωσιμότητα των φορέων διαχείρισης και εκμετάλλευσης λιμένων», οι οποίοι εισπράττουν ενοίκια από τα αυθαίρετα. Τέλος δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης στο Τεχνικό Επιμελητήριο δράσεων Πολιτικής Προστασίας του προγράμματος «Αιγίς», λαμβάνοντας το 2% του προϋπολογισμού αυτών ως αμοιβή.

Oλόκληρη η τροπολογία:

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.