Γιώργος Κουτελάκης: Κατάθεση στεφάνου στον ανδριάντα του Χρυσοστόμου Σμύρνης




Κατάθεση στεφάνου στον ανδριάντα του Χρυσοστόμου Σμύρνης, έγινε το Σάββατο 21/10, από τον νέο Δήμαρχο Νέας Σμύρνης Γιώργο Κουτελάκη και ομάδα δημοτικών συμβούλων του Συνδυασμού «Ποιότητα Ζωής»

«Σκοπός μας σήμερα είναι η διατήρηση της ιστορικής μνήμης» τόνισε ο Γιώργος Κουτελάκης

Ο εθνομάρτυρας μητροπολίτης Χρυσόστομος Σμύρνης υπήρξε διαπρεπής κληρικός και κορυφαία φυσιογνωμία της προσπάθειας για την απελευθέρωση του αλύτρωτου ελληνισμού της Μικράς Ασίας.

Το βράδυ της 27 Αυγούστου 1922, ημέρα κατάληψης της Σμύρνης από τα Κεμαλικά στρατεύματα, βρήκε μαρτυρικό θάνατο από τον τουρκικό όχλο, στον οποίο τον παρέδωσε ο τούρκος διοικητής Νουρεντίν Μπέης. Το έργο φιλοτέχνησε ο Θ. Απάρτης, γλύπτης με καταγωγή από τη Μικρά Ασία που θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της μοντέρνας γλυπτικής στην Ελλάδα.



Στη συνέχεια ο Γιώργος Κουτελάκης ξενάγησε ο ίδιος, προσωπικά, τους συνεργάτες του στην Πλατεία Χρυσοστόμου, την ανοικτή γλυπτοθήκη της Μικρασιατικής Μνημοσύνης, όπου εκτίθενται μνημεία, προτομές, αλλά και υπαίθρια γλυπτά, έργα του Βάσου Καπάνταη.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε για τα μνημεία : Ηρώο των Αρμενίων,  το μοναδικό στην Ελλάδα μνημείο των Αρμενίων που έστησαν οι Αρμένιοι της Ελλάδας, το 1979, προς τιμήν των 1.300.000 Αρμενίων που σφαγιάστηκαν το 1915 από τους Τούρκους, το Ηρώο Αϊβαλίου, το μνημείο τιμά τους νεκρούς του 1922 από το Αϊβαλί, τις Κυδωνίες της Μικράς Ασίας, τους Πρόσφυγες από την Πέργαμο αφιερωμένο στους νεκρούς της Περγάμου τον Αύγουστο του 1922, τα   Μικρασιατικά Παράλια με αναπαραστάσεις από την Ιωνία, την ΣΜΥΡΝΑ, τον Έλληνα Πρόσκοπο.

Όλα έργα του Βάσου Καπάνταη που συνδέονται άρρηκτα με τη Σμύρνη, αλλά και την Μικρά Ασία, τονίζουν την καταγωγή των πρώτων κατοίκων της Νέας Σμύρνης  και καλλιεργούν τη μνήμη των αλησμόνητων πατρίδων από γενιά σε γενιά. Το Πάρκο Χρυσοστόμου-Μνημοσύνης  αποτελεί σήμα κατατεθέν και σημείο αναφοράς για την πόλη μας. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Νέας Σμύρνης καθώς περιλαμβάνει ένα τεράστιο καλλιτεχνικό πλούτο γλυπτών, με αναφορές στο Μικρασιατικό Ελληνισμό που διατηρούν το χαρακτήρα της Πλατείας ως πάρκο ιστορικής μνήμης. (κείμενο – φωτογραφίες: Ελένη Γρηγοριάδου)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.