Δήμαρχος έπεσε θύμα απάτης – Του άδειασαν τον λογαριασμό με ένα τηλεφώνημα




Πέρασε τον απατεώνα για… πελάτη της εταιρείας του και είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό να αδειάζει μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Ο λόγος, για τον δήμαρχο Μινώα Πεδιάδας στο Ηράκλειο Κρήτης, που έπεσε το μεσημέρι της Κυριακής θύμα επιτήδειων, που κατάφεραν να βρουν πρόσβαση σε ευαίσθητα στοιχεία.

«Μπήκαμε στον λογαριασμό μας και είδαμε ότι είχε πάρει το ποσό το οποίο ήταν διαθέσιμο εκείνη την ώρα: 7.600 ευρώ. Το είχε πάρει όλο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μανώλης Φραγκάκης στον iEidiseis.gr, προειδοποιώντας τους πολίτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στο Νομό Ηρακλείου, την Κυριακή, έπεσαν θύματα της συγκεκριμένης απάτης 4 επιχειρηματίες. Σύμφωνα με τις αρχές, ο αριθμός που καλούσε τους ανυποψίαστους πολίτες, παραπέμπει σε τηλέφωνο στο Περιστέρι Αττικής.

«Χθες γύρω στις 13:05 δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από κάποιο κύριο ο οποίος μου ζητούσε να του δώσω τους κωδικούς του λογαριασμού της εταιρείας μου για να βάλει κάποια χρήματα που χρωστούσε. Εμείς κωδικούς δε δίνουμε, οπότε λέει εγώ θα κάνω ένα αίτημα στην τράπεζα να σας δώσει ένα pin να μου το δώσετε για να σας βάλω στα λεφτά. Κυριακή μέρα τώρα, ένα επίθετο μέσα σε τόσους πολλούς που υπάρχουν πελάτες δεν πονηρευτήκαμε αν αυτό το όνομα υπήρχε ή δεν υπήρχε στο πελατολόγιο μας», περιγράφει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Μινώα Πεδιαδάς.

Το pin, έδωσε πρόσβαση σε έναν από τους δευτερεύοντες λογαριασμούς της εταιρείας, τον οποίον οι απατεώνες άδειασαν μέσα σε λιγότερα από δύο λεπτά. Μάλιστα στη συνέχεια υποστηρίζοντας ότι δεν κατάφεραν να… «καταθέσουν» τα χρωστούμενα, επιχείρησαν να κάνουν το ίδιο και με δεύτερο λογαριασμό διαφορετικής τράπεζας. Αυτό ήταν που κινητοποίησε τον δήμαρχο ο οποίος κάλεσε την τράπεζα και αντιλήφθηκε την απάτη. Στη συνέχεια, επικοινώνησε με την Ασφάλεια Ηρακλείου, όμως ήταν ήδη αργά, αφού τα χρήματα είχαν «κάνει φτερά».



«Προσπαθήσαμε να μπλοκάρουμε την αποστολή των χρημάτων, όμως δεν τα καταφέραμε», αναφέρει ο Μανώλης Φραγκάκης, προσθέτοντας ότι οι απατεώνες δεν σταμάτησαν εκεί. «Το θράσος ήταν τόσο πολύ, που σήμερα (σ.σ. χθες) έκανε στην εταιρεία σε σταθερό τηλέφωνο πάλι τηλέφωνο και ζητούσε πάλι ότι θέλει να καταθέσει λεφτά και να του δίναμε ένα pin. Ο κόσμος πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικός».

Με αφορμή τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό από αντίστοιχες απάτες, οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να μην μοιράζονται ευαίσθητα στοιχεία που αφορούν τραπεζικούς λογαριασμού. Παράλληλα σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, καλεί τους χρήστες του διαδικτύου που δέχονται ύποπτα μηνύματα και mail να επικοινωνούν με την τράπεζα που συνεργάζονται.

Η δράση των απατεώνων που επιχειρούν να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία από ανυποψίαστους πολίτες δεν έχει τέλος. «Κόκκινο» φαίνεται ότι έχουν χτυπήσει και οι απάτες με αφορμή την οικονομική ενίσχυση του Power Pass. Με ανακοίνωση του ο ΔΕΔΔΗΕ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για την αποφυγή εξαπάτησης τους από άτομα που προφασίζονται την ιδιότητα υπαλλήλων της εταιρείας.

«Υπογραμμίζεται ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν εμπλέκεται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας για την πίστωση των ποσών των δικαιούχων της οικονομικής ενίσχυσης Power Pass και δεν θα ζητήσει ποτέ από τους καταναλωτές στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς (e-banking, IBAN κτλ)», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της η εταιρεία.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.