“Ξεχασμένο κυκλοφοριακό μέτρο, οι διαβάσεις πεζών στην Ν. Σμύρνη” (ΕΙΚΟΝΕΣ)




diavanea1

(Alex Megas) Κύριοι-ες των δημοτικών αρχών της Ν. Σμύρνης
Η άσπρη η κίτρινη διαγράμμιση στις διαβάσεις είναι ένα ξεχασμένο κυκλοφοριακό μέτρο στην Ν. Σμύρνη και σε όλη την ΕΛΛΑΔΑ εδώ και πολλά χρόνια. Όχι μόνο στο κέντρο της πλατείας αλλά και στους περιφερειακούς δρόμους αυτής,στους υπόλοιπους απομακρυσμένους δρόμους είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Κυρίως όμως σε δρόμους με αυξημένη κίνηση οχημάτων, όπου οι διαγραμμίσεις απαιτούνται για να υπενθυμίζουν στους οδηγούς των οχημάτων ότι στους δρόμους κυκλοφορούν και πεζοί.

Η απουσία διαγραμμίσεων-διαβάσεων σε κεντρικές και πολυσύχναστες οδικές αρτηρίες, βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των πεζών και περιορίζει σημαντικά την προσβασιμότητα σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους, παιδιά κ.ά.).

Το κακό είναι ότι η παρατεταμένη έλλειψη διαβάσεων επέτρεψε στην πλειονότητα οδηγών της πόλης να διαγράψει τέλειος από την οδηγική συμπεριφορά του τι σημαίνει διάβαση πεζών και έφτασε στο σημείο να ανταγωνίζεται με τους πεζούς ποιος θα περάσει πρώτος.
Οι διαγραμμίσεις τις περισσότερες φορές γίνονται εκτός διεθνών προδιαγραφών και χωρίς να παρέχουν εγγύηση τα αρμόδια συνεργεία με αποτέλεσμα πολύ γρήγορα να εξαφανίζονται. Παράδειγμα οι διαγραμμίσεις για τους πεζούς και ΑΜΕΑ που γίνανε στην καινούργια πλατεία Χρυσοστόμου Σμύρνης.

Λόγω των οικονομικών προβλημάτων, ευνοϊκών κλιματολογικών συνθηκών, αλλαγή νοοτροπίας ως προς την μετακίνηση, με αργούς ρυθμούς ολοένα περισσότερο θα βάζει ο Έλληνας στην καθημερινότητα του την μετακίνηση με τα πόδια και για τους λόγους υγείας.
Αρα είναι επείγον για σειρά μέτρων για την βελτίωση της κυκλοφορίας των πεζών.

diavanea5

diavanea6

diavanea7

Δικαιώματα και υποχρεώσεις στον δρόμο δεν έχουν μόνο τα οχήματα, όπως νομίζουμε μερικές φορές, αλλά και οι πεζοί. Υπάρχουν και γι’ αυτούς σήματα και σημάνσεις, ειδικός κώδικας, συγκεκριμένοι κανόνες τους οποίους πρέπει να ακολουθούν και να σέβονται.

Στις περισσότερες ελληνικές πόλεις σήμερα η κυκλοφορία των πεζών αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων εξαιτίας της άνευ όρων παράδοσης στην προτεραιότητα της κυκλοφορίας των οχημάτων. Η άνεση και η ασφάλεια της κυκλοφορίας των πεζών αποτελούν δεύτερη (ή και ανύπαρκτη) προτεραιότητα ως αποτέλεσμα της επί δεκαετίες αδράνειας των πολιτών και της Πολιτείας (Κυβέρνηση και Τοπική Αυτοδιοίκηση).

Αποτέλεσμα της αδράνειας αυτής είναι ο αριθμός των θυμάτων πεζών στα οδικά ατυχήματα στην Ελλάδα να είναι από τους υψηλότερους αναλογικά ανάμεσα στα Ευρωπαϊκά κράτη, αφού την τελευταία δεκαπενταετία στα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους αντιστοιχούν κατά μέσο όρο κάθε χρόνο 405 νεκροί, 595 βαριά και 3.570 ελαφρά τραυματίες.

Κατά συνέπεια, η βελτίωση της ασφάλειας των πεζών είναι δυνατόν να οδηγήσει σε σημαντική μείωση του συνολικού αριθμού των θυμάτων των οδικών ατυχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, η διεθνής και η ελληνική εμπειρία έχουν δείξει ότι η πιθανότητα θανάτου του πεζού μειώνεται από το 90% στο 10% όταν μειωθεί το όριο ταχύτητας από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα, όπως επίσης ότι στις περιοχές κατοικίας που εφαρμόστηκαν μέτρα χαμηλού κόστους για τη μείωση της ταχύτητας της κυκλοφορίας (π.χ. Νέο Ψυχικό) παρατηρείται μείωση του αριθμού των ατυχημάτων κατά 60%.

Για την αναστροφή των σημερινών τραγικών συνθηκών κυκλοφορίας των πεζών στις περισσότερες ελληνικές πόλεις, οι Συγκοινωνιολόγοι με πολυετή επιστημονική συνεισφορά στα συγκοινωνιακά θέματα της Ελλάδας προτείνουν σειρά μέτρων για τη βελτίωση της κυκλοφορίας των πεζών στις Ελληνικές πόλεις, όπως αυτές προκύπτουν από τη διεθνή εμπειρία και την προσαρμογή της στην ελληνική πραγματικότητα. Τα βασικότερα αυτά μέτρα συνοψίζονται στα παρακάτω σημεία:

– Ετοιμασία και υιοθέτηση πολιτικής για την κυκλοφορία των πεζών από κάθε Δημοτική Αρχή, στην οποία θα καθορίζονται σαφώς τα όρια της προτεραιότητας των οχημάτων και των πεζών και θα προγραμματίζονται συγκεκριμένες δράσεις για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής.

– Ιεράρχηση του αστικού οδικού δικτύου και καθορισμός προτεραιότητας στην κίνηση των πεζών στο δευτερεύον οδικό δίκτυο.

– Συστηματική αναβάθμιση των πεζοδρομίων και συντήρηση και επιτήρηση της σωστής λειτουργίας πεζοδρόμων.

– Ανάπτυξη ολοκληρωμένων δικτύων διαδρομών πεζών, καθώς και προστατευμένων διαδρομών ατόμων με ειδικές ανάγκες.

– Ανάπτυξη συστήματος κατάλληλης σήμανσης των πεζοδρόμων και των διαδρομών πεζών.

– Έμφαση στην αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης επί των πεζοδρομίων, πλατειών και διαβάσεων πεζών.

– Δημιουργία κατάλληλου αριθμού θέσεων στάθμευσης δικύκλων, έτσι ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της στάθμευσής τους επί των πεζοδρομίων.

– Προσαρμογή υποδομής (δέντρα, κιγκλιδώματα, κλπ.) για τη διασφάλιση της κίνησης των πεζών επί των πεζοδρομίων, την αποθάρρυνση διάσχισης της οδού εκτός διαβάσεων πεζών και την αποθάρρυνση της παράνομης στάθμευσης επί των πεζοδρομίων.

– Προώθηση της άνετης και ασφαλούς κίνησης των πεζών στην περιοχή των σταθμών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ιδιαίτερα στους κομβικούς σταθμούς με υψηλή κυκλοφορία πεζών.

– Δημιουργία και επιτήρηση ζωνών με όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε περιοχές κατοικίας και έντονων εμπορικών δραστηριοτήτων.

– Δημιουργία οδών μικτής κυκλοφορίας πεζών – οχημάτων (woonerf) σε επιλεγμένες περιοχές κατοικίας.

– Εντοπισμός επικίνδυνων θέσεων με στατιστικά αυξημένο αριθμό ατυχημάτων με εμπλοκή πεζού και εφαρμογή των απαραίτητων βελτιωτικών επεμβάσεων.

– Συστηματική επιτήρηση των μικρών (δίκτυα Οργανισμών Κοινής Ωφελείας) και των μεγάλων (ανισόπεδοι κόμβοι, τραμ, κλπ.) έργων για τη διαφύλαξη αξιοπρεπών συνθηκών κυκλοφορίας των πεζών.

– Ουσιαστική προώθηση της προτεραιότητας των πεζών έναντι των οχημάτων και της άνετης και ασφαλούς κυκλοφορίας τους στις κεντρικές πλατείες των πόλεων.

– Προώθηση της Ευρωπαϊκής Χάρτας Δικαιωμάτων Πεζών με την ανάρτησή της σε κεντρικά σημεία της πόλης καθώς και τακτική διανομή της σε έντυπη μορφή στο σύνολο των πολιτών.

– Εκστρατείες προώθησης της σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των οδηγών απέναντι στους πεζούς μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των άλλων τρόπων προώθησης μηνυμάτων (αφίσες, έντυπα, κλπ.).

– Θεσμοθέτηση των μελετών επιπτώσεων οδικής ασφάλειας με έμφαση στην κυκλοφορία των πεζών σε κάθε μεγάλο (οδικό ή μη) έργο υποδομής.

– Καθορισμός και αποτελεσματική εφαρμογή κατάλληλων μέτρων φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων (ωράρια, χώροι επί των πεζοδρομίων), οι οποίοι θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ασφαλή κυκλοφορία των πεζών.

Η Ινδία φτιάχνει τρισδιάστατες διαβάσεις πεζών για να κόβουν ταχύτητα οι οδηγοί Η χώρα ελπίζει έτσι να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα λόγω αυξημένης ταχύτητας 29.4.2016 | 11:13 Tweet Send Mail SHARES 4584 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Ο υπουργός Μεταφορών της Ινδίας Nitin Gadkari πρότεινε πρόσφατα οι διαγράμμιση στις διαβάσεις των πεζών να γίνει τρισδιάσταση, στην προσπάθεια με αυτόν τον τρόπο να μειώνουν ταχύτητα οι οδηγοί που περνούν από αυτές. “Προσπαθούμε τα τρισδιάστατα σχέδια να λειτουργήσουν σαν ψηφιακό ‘φρένο’ για να αποφύγουμε περιττές διατάξεις για την μείωση της ταχύτητας” είπε πρόσφατα σε μήνυμά του στο Twitter ο Nitin Gadkari, ανεβάζοντας και μια φωτογραφία από τις νέες διαβάσεις. Η ιδέα έρχεται μετά από μια απόφαση νωρίτερα μες στο μήνα να αφαιρεθούν όλα τα “σαμαράκια” που βρίσκονταν στις λεωφόρους σε όλη την Ινδία. Συνειδητοποιώντας πως αποτελούσαν τεράστιο κίνδυνο για τους όσουν οδηγούσαν σε μεγάλη ταχύτητα, η κυβέρνηση ψάχνει πλέον εναλλακτικά μέτρα, πιο ασφαλή. Ελπίζουν πως οι τρισδιάστατες διαβάσεις θα βοηθήσουν να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα, καθώς η Ινδία έχει παγκοσμίως τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων που σχετίζονται με το δρόμο.

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ

diavanea2

diavanea3

diavanea4

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.