Βάζω χρώμα στην πλατεία – όταν οι νέοι δημιουργούν! (ΕΙΚΟΝΕΣ)




 

Νέα ζωή έδωσαν οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Αγ. Δημητρίου στο γλυπτό του αρχιτέκτονα Νίκου Σαπέρα με τα υπερμεγέθη «Μήλα» από ανοξείδωτο χάλυβα, που βρίσκεται εδώ και 15 χρόνια στην πλατεία Δημοκρατίας, στον Αγ. Δημήτριο.

Το γλυπτό «Μήλα» είναι μια τρισδιάστατη απόδοση από την ενότητα «Οπώρες» του Σαπέρα, σε μέγεθος και μορφή εξωπραγματική. Ένα «γλυπτό» που έχει κατασκευαστεί από τον αρχιτέκτονα Νίκο Σαπέρα στο σιδηρουργείο, τώρα με τη συμμετοχή των μαθητών του διπλανού σχολείου, «αναπλάθεται», ξανά-συστήνεται και συνδέεται με το περιβάλλον του.

Η πρωτοβουλία για την ανανέωση και τον εξωραϊσμό του γλυπτού ήταν κοινή, από το δημιουργό του έργου και από το Δήμο Αγ. Δημητρίου και συγκεκριμένα από τη Δήμαρχο, Μαρία Ανδρούτσου, η οποία στήριξε την πρόταση του καλλιτέχνη και στάθηκε η αφορμή να ενώσουν τις δυνάμεις τους οι μαθητές του γειτονικού Γυμνασίου με την συνδρομή της καθηγήτριάς τους των εικαστικών κας Μαρκεσίνη και την πολύτιμη βοήθεια του τεχνίτη του Δήμου, κ. Αντώνη Ανδρικόπουλου.

Οι μαθητές με την εποπτεία και την καθοδήγηση από το δημιουργό του έργου Νίκο Σαπέρα , πραγματοποίησαν τη δική τους άποψη για μια «παραλλαγή στο ίδιο θέμα» και τη διάρκεια του έργου στον χρόνο.

Μετά από συζήτηση των μαθητών, με την καθηγήτριά τους και το δημιουργό, για μια άλλη εικόνα του έργου, κατά συνέπεια και του άμεσου περιβάλλοντος, δηλαδή της γειτονιάς τους, που βρίσκεται και η πλατεία, αποφάσισαν για τις νέες αποχρώσεις που θα εδιναν στις υπάρχουσες μεταλλικές επιφάνειες. Τη μεταβολή αυτού του έργου που θα μπορούσε να θεωρηθεί «άυλο», με νέα χρώματα που υπάρχουν στην πραγματικότητα και κάνουν το σύνολο περισσότερο «πραγματικό», περισσότερο κατανοητό.

Όλα αυτά τα χρόνια, οι επιφάνειες του Έργου, είχαν δεχτεί διάφορες ξένες παρεμβάσεις με μαρκαδόρους ή σπρέι, με αποτέλεσμα να διαφοροποιηθεί η εικόνα του από το αρχικό γλυπτό. Οι μαθητές, με τη δράση τους αυτή και τη συμμέτοχη στην «αναδημιουργία» του έργου, θα αισθάνονται δικαίως, ότι στην περιοχή τους, σε δημόσιο χώρο υπάρχει μια εικαστική κατασκευή συνδεδεμένη με την χρονική στιγμή και τις συνθήκες της εποχής.

Θα αποτελεί πλέον κομμάτι της δικής τους ιστορίας, του καθενός, των συμμαθητών και των φίλων τους.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.