Παιδιά και καραντίνα: Οδηγός επιβίωσης από τις παιδαγωγούς του 3ου Παιδικού Σταθμού Νέας Σμύρνης




Η αναταραχή που βιώνουμε όλοι μας λόγω της υφιστάμενης κατάστασης, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστα τα παιδιά και τον γενικότερο τρόπο λειτουργίας της οικογένειας.
Το κλείσιμο των σχολείων, ως μέτρο περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού και ο γενικότερος εγκλεισμός του «Μένουμε Σπίτι» αποτελεί πρόκληση για όλους μας.

Ας μην ξεχνάμε πως το περιβάλλον στον οποίο ανήκουν τα παιδιά είναι το σχολείο, είναι οι παιδικές χαρές, είναι οποιοδήποτε πλαίσιο που μπορεί να παρέχει ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση και ερεθίσματα που διεγείρουν την περιέργεια τους να ανακαλύψουν τον κόσμο.
Δυστυχώς, όμως, οι παρούσες συνθήκες δεν ευνοούν κάτι τέτοιο. Μέσα στο σπίτι, όσο καλές και να είναι οι προθέσεις μας, δεν μπορούμε να παρέχουμε όλα αυτά που προσφέρει το σχολείο. Επίσης, δεν παραβλέπουμε το γεγονός πως πολλοί γονείς εργάζονται από το σπίτι, με αποτέλεσμα να καλούνται να διαχειριστούν ταυτόχρονα την απασχόληση των παιδιών τους και τα θέματα της εργασίας τους. Αυτό προφανώς τους δυσκολεύει με αποτέλεσμα η κάθε μέρα να καταλήγει εξουθενωτική.


Σημαντική παρέμβαση Κονδύλη στο συνέδριο της ΚΕΔΕ: Οι Αποκεντρωμένες είναι η ντροπή της Ελληνικής δημόσιας διοίκησης




Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, ως παιδαγωγοί θα θέλαμε να σας παρέχουμε, στο πλαίσιο που μας επιτρέπεται, την ελάχιστη βοήθεια, ώστε να μην ανασταλεί η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και να μπορέσουμε, όταν ξανασυναντηθούμε, να συνεχίσουμε από εκεί που είχαμε μείνει.
Το πιο σημαντικό, σε μία τέτοια συνθήκη, θεωρούμε πως είναι η τήρηση ενός βασικού προγράμματος, το οποίο δημιουργούμε σε συνεργασία με το παιδί. Αυτό θα βοηθήσει στο να μην αποσυντονιστούν και να μπορείτε ως οικογένεια να οργανώσετε την καθημερινότητα σας.

Το πρόγραμμα αυτό, θα πρέπει να περιέχει βασικές δραστηριότητες, ως υποχρεώσεις ή αρμοδιότητες του παιδιού.
Παραδείγματα
-Συμμάζεμα του δωματίου
-Βοήθεια στην προετοιμασία του γεύματος/ μαγείρεμα
-Βοήθεια στις δουλειές του σπιτιού
Επίσης μέσα στην μέρα, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει μία ώρα δημιουργικής απασχόλησης , κατά την οποία δεν είναι απαραίτητη η συνεχής παρουσία και συμμετοχή των ενηλίκων
Παραδείγματα
-Ζωγραφική
-Χειροτεχνία
-Παζλ
-Ασκήσεις προγραφής
Μέσα στην μέρα και όποτε αυτό είναι εφικτό, προτείνεται γονείς και παιδιά να παίζουν μαζί.
Παραδείγματα
-Επιτραπέζια παιχνίδια
-Παιδική γυμναστική ή χορός παρακολουθώντας ανάλογα βίντεο στο YouTube
-Χειροτεχνίες/ κατασκευές ( ελάχιστα αυξημένης δυσκολίας)
-Παιχνίδια ρόλων
Προσποιηθείτε πως είστε αστυνομικοί, πυροσβέστες , μυστικοί πράκτορες, ζωάκια, πριγκίπισσες και ο,τι άλλο χωράει η φαντασία σας και απολαύστε το παιχνίδι.
-Παιχνίδια κανόνων (αγαλματάκια ακούνητα, κρυμμένος θησαυρός, κρυφτό κ.α.)
Εξίσου σημαντική είναι και η ώρα χαλάρωσης και γονέων και παιδιών.
Παραδείγματα
-Παρακολούθηση ταινιών
-Ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων, η επιλογή ταινίας είναι μία εύκολη υπόθεση.
-Από τις πιο κλασσικές (Μόνος στο σπίτι, Γκριντς), μέχρι και κάποιες αξιόλογες αλλά λιγότερο γνωστές.
(Ακολουθεί λίστα παρακάτω)
-Ανάγνωση παραμυθιών/ διήγηση ιστοριών
-Ακρόαση μουσικής (σε συνδυασμό με χορό, αν έχουμε αρκετή ενέργεια)
-Επικοινωνία με άτομα που είναι μακριά
Την περίοδο αυτή, οι σχέσεις μας με τους ανθρώπους μας κλονίζεται. Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούμε να διατηρούμε την επικοινωνία με φιλικά και συγγενικά μας πρόσωπα. Η επικοινωνία αυτή γίνεται εφικτή με πολλούς τρόπους (τηλέφωνο, βιντεοσυνομιλίες)
Ζωγραφική με τα παιδιά.
Ζωγραφίστε ελεύθερα και παροτρύνετε τα παιδιά να κάνουν το ίδιο. Φτιάξτε ζωγραφιές για τα αγαπημένα σας πρόσωπα και δείξτε τους ότι τους σκέφτεστε.
Συζητήστε. Ακούστε την γνώμη των παιδιών. Μπορείτε να μιλήσετε για διάφορα θέματα. Θα εκπλαγείτε με το πόσο ώριμα και πολυδιάστατα λειτουργεί η σκέψη τους.
Δεν ξεχνάμε βέβαια πως τα παιδιά έχουν ανάγκη από ελεύθερο παιχνίδι. Τους δίνουμε λοιπόν την ευκαιρία να παίξουν με τα παιχνίδια τους, μόνα τους ή με άλλα μέλη της οικογένειας.

Στην ελεύθερη ώρα τους επίσης, μπορούν να ασχοληθούν με το αγαπημένο τους ηλεκτρονικό παιχνίδι ή με την παρακολούθηση παιδικών προγραμμάτων στην τηλεόραση η στο διαδίκτυο. Δεν χρειάζεται να ενοχοποιούμε τέτοιες δραστηριότητες και φυσικά δεν τις απαγορεύουμε γιατί είναι πιθανόν να φέρουν μη επιθυμητά αποτελέσματα. Επιβάλλεται όμως να θέτουμε όρια, σε συμφωνία με τα παιδιά και προσπαθούμε να τα τηρούμε.
Αγαπημένες Ταινίες
-Ψάχνοντας τον Νέμο
-Τα μυαλά που κουβαλάς
-Ο Ρατατούης
-Ψηλά στον ουρανό
-Toy Story
-Η εποχή των Παγετώνων
-Εγώ, ο απαισιότατος
-Ο βασιλιάς των λιονταριών
-Μπαμπούλας Α.Ε.
Και κάποιες χριστουγεννιάτικες
-Το Πολικό Εξπρές
-Χριστούγεννα στη Μαδαγασκάρη
-Μπετόβεν: Χριστουγεννιάτικη Περιπέτεια
-Χριστούγεννα με τον Σρεκ
-Ψυχρά κι ανάποδα
Προτείνουμε επίσης την παρακολούθηση στο YouTube του βίντεο με τίτλο «ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΑΚΙ» του αγαπημένου μας Ευγένιου Τριβιζά.

Ελπίζουμε οι προτάσεις μας να σας φανούν χρήσιμες και να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτής της ιδιάζουσας κατάστασης. Θα περιμένουμε να γυρίσουμε ξανά στο σχολείο μας και να συνεχίσουμε να αλληλεπιδρούμε και να συνεργαζόμαστε με κοινό στόχο την κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών.
Καλές γιορτές!

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X