Δυσβάσταχτο το κόστος για τα “Διεθνή Μαθητικά Συνέδρια”




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ:

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Αργυρούπολης εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του σχετικά με τη διοργάνωση των αποκαλούμενων «Διεθνών Μαθητικών Συνεδρίων» στο εξωτερικό, ευελπιστώντας στην έναρξη ενός γόνιμου διαλόγου με το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων,προκειμένου να υπάρχει ένα σωστά οργανωμένο και συμπεριληπτικό πλαίσιο για την ουσιαστική προώθηση τουδιεθνούς χαρακτήρα του ελληνικού Σχολείου.

Το 2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης συμμετέχει εφέτος στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο το οποίο διοργανώνεται από τον φορέα ΕΛΕΜΑΣΥΝ και διεξάγεται στην Πράγα (1έως 5 Μαρτίου 2024). Θεωρώντας ότι τέτοιου είδους εμπειρίες συμβάλλουν στην προώθηση της εξωστρέφειας, στην απόκτηση εμπειριών και γνώσης και στη συνεργασία με παιδιά από άλλες χώρες, υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες που προσβλέπουν στην ενίσχυση την ιδιότητας του ευρωπαίου πολίτη, των ίσων ευκαιριών και των ευρωπαϊκών ιδανικών και αξιών, καθώς και στην ανοιχτότητα του ελληνικού σχολείου στην ευρωπαϊκή εμπειρία με ουσία.

Αναρωτιόμαστε, ωστόσο, τι από όλα αυτά επιτυγχάνεται με το εν λόγω συνέδριο.



Α. Ξεκινώντας με το συνολικό κόστος της συμμετοχής: οι γονείς κλήθηκαν να πληρώσουν για τρεις διανυκτερεύσεις στην Πράγα το ποσόν των 780€, ήτοι 195€ ημερησίως για κάθε μαθητή/τρια. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 35€ για την «κράτηση θέσης» που ζήτησε η ΕΛΕΜΑΣΥΝ ευθύς εξαρχής, χωρίς τη δυνατότητα επιστροφής του ποσού στον/ην ίδιο/α ενδιαφερόμενο/η στην περίπτωση μη-συμμετοχής.

Η συμμετοχή στο ταξίδι, σύμφωνα με τον ταξιδιωτικό πράκτορα, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Διαμονή σε τρίκλινο δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου με ημιδιατροφή, 3 χλμ. από το κέντρο της πόλης
  • Μονοήμερη συμμετοχή στο Συνέδριο
  • Απευθείας πτήσεις σε προορισμούς όχι μόνον εκτός Πράγας, αλλά και εκτός της Δημοκρατίας της Τσεχίας (άφιξη στο Μόναχο, επιστροφή από Βερολίνο), γεγονός που αφαιρεί μία ολόκληρη ημέρα συνολικά από την επίσκεψη στο εκπαιδευτικό συνέδριο. Οι ενδιάμεσες αποστάσεις θα καλυφθούν με τουριστικό λεωφορείο, προσφέροντας τη δυνατότητα μίας σύντομης περιήγησης στο Βερολίνο, με όλα τα επιπλέον έξοδα (είσοδο σε επισκέψιμους χώρους και διατροφή) να επιβαρύνουν τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας (άρα για ποια ημιδιατροφή γίνεται λόγος;).

Δεύτερον, αξίζει να σημειώσουμε ότι στο σύνολο των πρακτορείων που αναλαμβάνουν μαθητικές εκδρομές, μόνο ένας πράκτορας υπέβαλε προσφορά, ο οποίος ίδιος και μοναδικός πράκτορας, επίσης, έχει αναλάβει την οργάνωση του ίδιου ταξιδιού για την πλειοψηφία, εάν όχι στο σύνολό τους, των σχολείων της περιοχής μας.

Β. Επιπλέον, αναφορικά με τη διοργανώτρια εταιρεία ΕΛΕΜΑΣΥΝ, διαπιστώσαμε ότι στον ιστότοπό της δεν υπάρχει ούτε καταστατικό, ούτε αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της με την πολυετή εμπειρία που διατείνεται ότι έχει. Ποια είναι τελικά η ΕΛΕΜΑΣΥΝ που διαθέτει όλη αυτή την γνώση από τη διοργάνωση «διεθνών» μαθητικών συνεδρίων, που δεν είναι άλλα από τα εξής… δύο: ένα στην Κωνσταντινούπολη και ένα στη Φλωρεντία, στα οποία συμμετείχαν ελληνικά σχολεία, μαθητές από την Κύπρο και φυσικά, σχολεία από τις χώρες υποδοχής; Πώς εμπιστευόμαστε ανηλίκους σε μία εταιρεία που δεν γνωρίζουμε, σε ποιον θα αναζητήσουμε ευθύνες σε κάποιο αναπάντεχο ή απευκταίο συμβάν;

Σε συνέχεια των παραπάνω, η ΕΛΕΜΑΣΥΝ αναφέρει ότι τα Συνέδριά της είναι διεθνή, αλλά εν τέλει, πώς ακριβώς εννοείται και υποστηρίζεται ο όρος του διεθνούς; Σε μία γρήγορη αναζήτηση του 3rd International Student Conference 2024 Prague, η μόνη καταχώριση είναι αυτή της ΕΛΕΜΑΣΥΝ. Δεν γίνεται μνεία πουθενά αλλού. Πώς δικαιολογείται ο διεθνής χαρακτήρας του συνεδρίου, επομένως;

Εύλογα είναι και τα ερωτήματα που ανακύπτουν σχετικά με το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα αυτής της δράσης, η οποία, προκειμένου να περιοριστεί το συνολικό κόστος, δεν περιλαμβάνει παρά μία ημέρα συμμετοχής στο συνέδριο. Πουθενά, εξάλλου, δεν υπάρχει αναρτημένο το πρόγραμμα του συνεδρίου (εισηγητές, συμμετέχοντες κλπ), το οποίο, να σημειώσουμε, δεν περιλαμβάνει κάποια εκπαιδευτική επίσκεψη ή άλλου είδους εκπαιδευτική/παράλληλη δράση πλην της παρουσίασης των θεμάτων πάνω στα οποία έχει εργαστεί κάθε σχολική ομάδα. Επιπρόσθετες δράσεις επιβαρύνουν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας: πώς ακριβώς, λοιπόν, επιτυγχάνεται η «επαφή με την κουλτούρα, τον τρόπο σκέψης και δουλειάς άλλων χωρών …» που αναφέρει.

Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη το απαγορευτικό κόστος για πολλά νοικοκυριά, καθώς κανείς δεν θα θεωρήσει ευκαιρία τα 780€ για σχεδόν τρεις ημέρες στην Πράγα, για ποιες ίσες ευκαιρίες μπορούμε να κάνουμε λόγο; Πώς γίνεται να υπάρχει μόνον ένας μειοδότης στις προκηρύξεις για τη διοργάνωση μίας σχολικής εκδρομής; Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν να υπάρχει μόνον ένας διοργανωτής εκπαιδευτικών δράσεων στο εξωτερικό, αλλά και μόνον ένας ταξιδιωτικός πράκτορας που αναλαμβάνει την υλοποίησή τους. Χωρίς να θέλουμε, γινόμαστε καχύποπτοι και καταλήγουμε να διερωτόμαστε για την πιθανή συσχέτιση των δύο φορέων…

Ποια η συμβολή της Πολιτείας, των δημόσιων, αρμοδίων φορέων και ποιος ο έλεγχος που ασκείται σε ετούτη την πρωτοβουλία;

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Αργυρούπολης βρίσκεται σε αναμονή των απαντήσεων από το σχετικό έγγραφο ερώτημα που, από την 11η Ιανουαρίου 2024, απέστειλε στη Δ’ Β/βάθμια Διεύθυνση Αθηνών, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας και το Τμήμα Παιδείας, ΔΒΜ και Πολιτισμού του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.