Μεγάλα περιθώρια εξέλιξης για τα ηλεκτρονικά καταστήματα




Στην επιχειρηματικότητα ένα πολύ μεγάλο προσόν είναι η διορατικότητα, η τέχνη να γνωρίζεις ή να οσμίζεσαι αυτό που έρχεται. Ο ίδιος ο σπουδαίος Έλληνας επιχειρηματίας και εφοπλιστής Αριστοτέλης Ωνάσης συνήθιζε να λέει ότι «στις επιχειρήσεις το πιο σημαντικό είναι να ξέρεις κάτι που οι άλλοι δεν ξέρουν».

Κάτι ανάλογο συνέβη και με τις εμπορικές επιχειρήσεις. Κάποιοι επαγγελματίες του εμπορίου διέβλεψαν ότι η επέλαση του Διαδικτύου δεν θα άφηνε ανεπηρέαστη τη μορφή του κόσμου, ούτε και την καθημερινότητα των ανθρώπων. Ο πλανήτης, από ένας χαώδης χώρος που ήταν μέχρι πρότινος, τώρα πια χάρη στο Ίντερνετ θα γινόταν πολύ πιο μικρός, κάτι σαν ένα «πλανητικό χωριό» όπου πρακτικά όλοι θα έχουν σύνδεση με όλους.

Με αυτό το σκεπτικό δημιουργήθηκαν τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα, που δεν είναι παρά άυλα, στο επίπεδο της επικοινωνίας, διαδικτυακά μαγαζιά που εμπορεύονται με έναν πιο μοντέρνο τρόπο προϊόντα και υπηρεσίες, χωρίς τη διαμεσολάβηση ενός χώρου και κάποιων ανθρώπων. Τον ρόλο της βιτρίνας και των πωλητών αναλαμβάνουν τώρα πια οι ιστοσελίδες των e-shops, που με τον δικό τους τρόπο παρουσιάζουν τα προϊόντα, δίνουν όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες γι’ αυτά και, αν χρειαστεί, φέρουν εις πέρας όλη τη διαδικασία της πώλησης, αφού οι ιστοσελίδες αυτές συνιστούν πλατφόρμες για την αγορά προϊόντων από τους πελάτες με τη χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών.

Η έδρα μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να είναι ένας χώρος πολύ μικρός και συγκεκριμένος, απ’ όπου γίνεται η διαχείριση και η ενημέρωση της ιστοσελίδας και λαμβάνονται οι παραγγελίες των πελατών. Από εκεί και πέρα, το μόνο που χρειάζεται μια επιχείρηση για να λειτουργήσει είναι ένας χώρος όπου αποθηκεύονται τα εμπορεύματα με ασφάλεια και τηρώντας όλες τις προδιαγραφές ορθής φύλαξης (υγρασία, θερμοκρασία, φως) των προϊόντων.



Μια καλή επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να έχει και ένα αποτελεσματικό σύστημα διανομής των παραγγελιών, επιφορτισμένο με την υποχρέωση της άμεσης παράδοσής τους στους πελάτες. Αν όμως η εταιρεία δεν διαθέτει τέτοιο σύστημα, μπορεί να εμπιστευθεί ένα γραφείο ταχυμεταφορών (κούριερ) με αποδεδειγμένα καλούς χρόνους στην παράδοση των αντικειμένων, γιατί η ταχύτητα στην αποστολή των παραγγελιών είναι ένα από τα στοιχεία εκείνα που μετράνε πολύ στην επιλογή ενός e-shop έναντι ενός άλλου.

Επειδή όμως ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και αμείλικτος, οι επιχειρηματίες δίνουν αγώνα για να διαφημίσουν όχι μόνο τη δική τους εταιρεία, αλλά και το ηλεκτρονικό εμπόριο γενικότερα ως πρακτική. Σε αυτήν τους την προσπάθεια έχουν βοηθηθεί πολύ από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού σήμερα τα social media απευθύνονται σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου και όλοι πια έχουν μια στενή ή πιο χαλαρή σχέση μαζί τους. Η σχέση, μάλιστα, που έχουν τα νεότερα κοινωνικά μέσα με τον καταναλωτισμό και το εμπόριο τα καθιστά πολύτιμα για κάθε επιτηδευματία που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο.

Ειδικά οι πιο έμπειροι επαγγελματίες του κλάδου χρησιμοποιούν ένα πλέγμα βοηθητικών τεχνικών που τους δίνει υπεροπλία έναντι των ανταγωνιστών τους, όπως είναι η εξατομικευμένη διαφήμιση, η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας τους στις αναζητήσεις που γίνονται (search engine optimization, SEO), το ψηφιακό μάρκετινγκ, η έρευνα αγοράς κ.ά. Όλες αυτές οι τεχνικές αλλά και οι άοκνες προσπάθειες των «ψηφιακών» εμπόρων έχουν φέρει τα e-shops σε πολύ πλεονεκτική θέση στο σύγχρονο επιχειρηματικό τοπίο.   

Πηγή πληροφοριών:  https://www.netplanet.gr  – Προηγμένες μέθοδοι προώθησης ιστοσελίδων στο διαδίκτυο και κατασκευές website.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.