Βάρη: “Τα αεροπλάνα πετούν πάνω από τις στέγες των σπιτιών μας”
“Τα αεροπλάνα πετούν παράνομα πάνω από τις στέγες των σπιτιών μας και ρυπαίνουν” γράφουν πανό που έχει αναρτήσει στη Βάρη ο σύλλογος “Αρχέδημος”.
“Ο Σύλλογός μας αποφάσισε να αναρτήσει πανό διότι η κατάσταση με τ’ αεροπλάνα, ιδιαίτερα στο Κόρμπι, είναι αφόρητη” αναφέρει ανακοίνωση του συλλόγου.
Οι διαμαρτυρίες για τα αεροπλάνα στην περιοχή της Βάρης και ιδιαίτερα του Κόρμπι, ξεκινούν από το 2003. Είχαν κινητοποιηθεί οι κάτοικοι και με τη συμπαράσταση του τότε Δημάρχου Δημ. Αναστασίου έκλεισαν τη Βάρης Κορωπίου για αρκετές ώρες. Έπειτα από διαμαρτυρίες κατοίκων έξω από το αεροδρόμιο κατάφεραν να καθίσουν και να συζητήσουν με την Υ.Π.Α. για δύο αεροδιαδρόμους εισόδου.
Ο πρώτος αεροδιάδρομος διέρχεται από την κορυφή ακριβώς του όρους Μπαράκος και ο δεύτερος, για τις ώρες κοινής ησυχίας, πάνω από την περιοχή της Αγ. Μαρίνας. Σταδιακά με την ανοχή των κατοίκων και την αδιαφορία των φορέων επανήλθε το ίδιο καθεστώς και μάλιστα σε ακόμα χειρότερη μορφή. Ο λόγος είναι προφανής: Εξοικονόμηση καυσίμων και χρόνου! Δηλαδή να μην αναγκάζονται τα αεροπλάνα να εισέρχονται μέσω της εισόδου του αεροδιαδρόμου που είναι περίπου πάνω από το Λαγονήσι. Η μη τήρηση του κανονισμού στο εξωτερικό επιφέρει αυστηρές κυρώσεις. Αυτό άλλωστε το είχε αναφέρει και ο σημερινός Δήμαρχος (πριν τρία χρόνια περίπου) όταν του είχε τεθεί το συγκεκριμένο θέμα. Μάλιστα είχε πει χαρακτηριστικά ότι ο αεροδιάδρομος είναι σε σχήμα χοάνης που ξεκινάει, όπως αναφέραμε παραπάνω, περίπου πάνω από το Λαγονήσι.
Φτάσαμε λοιπόν πρόσφατα να ζήσουν οι κάτοικοι του Κόρμπι πριν από ένα δεκαήμερο μια εφιαλτική στιγμή όπου ένα τεράστιο αεροπλάνο στις 2:30 τα ξημερώματα πέρασε πολύ χαμηλά πάνω από τις στέγες κατά πάσα πιθανότητα από κάποιο λάθος χειρισμό ή βλάβη. Επομένως πέρα από τις εκπομπές αερίων ρύπων και το θόρυβο, κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή και η ζωή των κατοίκων!
Ο Σύλλογος παίρνει την πρωτοβουλία, σε συνέχεια της ανάρτησης σχετικών πανό και ενημέρωσης των κατοίκων, να συζητήσει την επόμενη εβδομάδα με την Υ.Π.Α. Θα ζητηθεί αρχικά η εφαρμογή της συμφωνίας και αν δεν γίνει αυτό άμεσα θα προβούμε σε κινητοποιήσεις.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου
Ιωάννης Δαμανάκης
Για κάθε πληροφορία τηλ. 6973-699783
Ο δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στις αρχές του 2017 είχε εγκρίνει το ποσό των 16.000 ευρώ για μελέτη με αντικείμενο την «καταπολέμηση της αεροπορικής ηχορύπανσης».
Τα αποτελέσματα δεν έχουν ανακοινωθεί.
Αντικείμενο της μελέτης
Σύμφωνα με την οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2002/49/ΕΚ σχετικά με την αξιολόγηση και τη διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου, οι ανεπιθύμητοι ή επιβλαβείς ήχοι στο ύπαιθρο που δημιουργούνται από ανθρώπινες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων και των ήχων που εκπέμπονται από αεροπορικές μεταφορές, ορίζονται ως «περιβάλλων θόρυβος».
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) έχει αναδείξει τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την ποιότητα της ζωής σε 2 “αφιλόξενα” ακουστικά περιβάλλοντα. Ο θόρυβος μπορεί να διαταράξει τον ύπνο, να προκαλέσει και όχι απλά να επιβαρύνει καρδιαγγειακά νοσήματα, να ενοχλήσει και να τροποποιήσει κοινωνικές συμπεριφορές.
Η αξιολόγηση και η κοστολόγηση του θορύβου με πηγή τις αεροπορικές μεταφορές είναι ένα πεδίο έρευνας συνεχώς μεταβαλλόμενο, άξιο μελέτης σε βάθος χρόνου, που αφορά τόσο στην ευημερία των κατοίκων των κοντινών σε έναν αερολιμένα κοινοτήτων όσο και στην ποιότητα του συνολικού περιβάλλοντος.
Οι μέθοδοι για τη αξιολόγηση του θορύβου των αερολιμένων και των αεροπλάνων, σχετίζονται με τη μέτρηση του θορύβου κατά την προσγείωση ή απογείωση αλλά και με την αποτύπωση του συνολικού θορύβου στον οποίο εκτίθενται οι γειτονικές κοινότητες σε βάθος χρόνου.
Οι δείκτες που χρησιμοποιούνται για την αποτύπωση των επιπέδων του θορύβου είναι, o δείκτης θορύβου ημέρας-βραδιού-νύχτας (Lden) και ο δείκτης του ισοδύναμου επιπέδου θορύβου κοινότητας (CNEL, Community Noise Equivalent Level) που αποτυπώνει τα επίπεδα διαταραχής σε μια κοινότητα για τη διάρκεια ενός 24ώρου με ιδιαίτερη έμφαση στις νυχτερινές ώρες.
Οι κοινότητες που δέχονται μεγάλο βαθμό περιβαλλοντικών πιέσεων, είναι επιρρεπείς στην εμφάνιση αρνητικών “εξωτερικοτήτων”. Η µη αποζημιωμένη ζημιά που επιβάλλεται από την δραστηριότητα σε µια “αγορά”, σε άτομα που δεν μετέχουν στην κατανάλωση ή παραγωγή του συγκεκριμένου αγαθού, αποτελούν “αρνητικές εξωτερικότητες”.
Ο παραγόμενος από αεροπορικές μεταφορές θόρυβος, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια αρνητική εξωτερικότητα, καθώς η λειτουργία της συγκεκριμένης αγοράς δημιουργεί “παρενέργειες” σε άτομα που λειτουργούν έξω από αυτήν.
Η τιμή ενός στοιχείου, όπως για παράδειγμα οι τιμές των σπιτιών σε κοινότητες πλησίον αερολιμένων, μπορούν να εξεταστούν χρησιμοποιώντας μεθόδους “ηδονικής τιμολόγησης” (hedonic pricing method).Η τιμή ενός ακινήτου εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του σπιτιού, της γειτονιάς και της κοινότητας, καθώς και από τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Εφόσον οι μη περιβαλλοντικοί παράγοντες είναι ελεγχόμενοι, οι αυξομειώσεις στην τιμή μπορεί να αποδοθούν σε διαφορές περιβαλλοντικής ποιότητας. Για παράδειγμα εφόσον τα χαρακτηριστικά των σπιτιών και των γειτνιαζόντων με αυτά περιοχών είναι τα ίδια με μοναδική διαφωνία τα επίπεδα του περιβαλλοντικού θορύβου, τότε σπίτια με χαμηλά επίπεδα θορύβου κοστίζουν περισσότερο.
Αντικείμενο της συγκεκριμένης μελέτης, είναι η ανάδειξη του βαθμού επιρροής του αεροπορικού θορύβου και του οικονομικού του αντίκτυπου, στις κοινότητες του δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.
Εαν δεν βαλετε φωτο να φαινετε καθαρα το αεροπλανο πανω απο το κορπι δεν πυστευω τιποτα.
Τα συγκεκριμενα δεν πετανε απο το κορπι….
Μάλλον δεν ζει στο Κορμπι ο Πανος γιατί διαφορετικά θα τον ξυπνουσαν τα αεροπλάνα μέσα στη νύχτα. Νομίζεις ότι τώρα πέφτει πάνω από το σπίτι σου!!!!
Σαν κατοικος Αγ. Μαρινας το επιβεβαιωνω. Βαρη, Μηλαδεζα Βαρκιζας και Αγ. Μαρινα ειναι στην ιδια ευθεια και δυστυχως περνανε και απο το δικο μας κεφαλι. Η φαση ειναι πως στην Αγ Μαρινα ειναι εξοχη με ολη την ενοια του ορου εξοχη και το μονο που χαλαει την ηρεμια της φυσης ειναι τα αεροπλανα
εγω που ζω εδώ ο θόρυβος δεν είναι τόσο ενοχλητικός όσο τον αναφέρει το συγκεκριμένο άρθρο είναι σχεδόν ανύπαρκτος αντί να ασχοληθείτε με σοβαρότερα θέματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος ασχολείστε με ανούσια πράγματα.
Αυτό που έπρεπε να απαιτήσουν όλοι οι κάτοικοι των πληττομενων εκ του αεροδρομίου περιοχών, που έχουν χάσει τη ζωή και την υγεία τους από τη ρύπανση και τον θόρυβο, είναι η απεγκατασταση του. Όλα τα άλλα είναι ημεμιμετρα. Χάσαμε τις ζωές μας, Κορωπί, Βάρη, Ραφήνα, Αρτέμιδα, Σπάτα. Άμεση απεγκατασταση του αεροδρομίου. Καμία διαπραγμάτευση για τίποτε λιγότερο.