«Τέλος εποχής» για τα ιστορικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας




UPD Το «Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.) απάντησε με προσφυγή στον Άρειο Πάγο, ζητώντας την αναίρεση και αναστολή του πλειστηριασμού των 7 ιστορικών αεροσκαφών που βρίσκονται επί χρόνια στη νοτιοανατολική πλευρά του πρώην αεροδρομίου

«Τέλος εποχής» για τα επτά εγκαταλελειμμένα αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας που βρίσκονται επί χρόνια στη νοτιοανατολική πλευρά του πρώην αεροδρομίου, όπου πλέον τους επόμενους μήνες θα αρχίσει να υλοποιείται το mega project του Ελληνικού.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, την ερχόμενη Παρασκευή 9 Ιουλίου τα επτά αυτά αεροσκάφη θα βγουν στο σφυρί με συνολική τιμή πρώτης προσφοράς 61.813 ευρώ.

Συγκεκριμένα πρόκειται για:



-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Boeing 747-200, με σειριακό αριθμό MSN 20825, χωρίς κινητήρες, μονάδα παραγωγής βοηθητικής ισχύος (APU), ηλεκτρικά συστήματα και LRU, που έχει διαγραφεί από το νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανήκε στο στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με στοιχεία νηολογίου SX-ΟΑΒ από τον Νοέμβριο του 1973.

Πρόκειται για το «Olympic Eagle», το πρώτο Jumbo που προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, αποτελούσε ιδιοκτησία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και εντάχθηκε στον στόλο της στις 8 Δεκεμβρίου του 1973. Το συγκεκριμένο μάλιστα ήταν το πρώτο και μοναδικό που αγόρασε η Ολυμπιακή με πρωτοβουλία του Αριστοτέλη Ωνάση κατευθείαν από τον κατασκευαστή. Το αεροσκάφος πετούσε έως το 1999, οπότε εγκαταλείφθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Boeing 727-284, με σειριακό αριθμό (S/N) 20000, χωρίς κινητήρες, APU, όργανα και ηλεκτρικές μονάδες, που έχει διαγραφεί από το νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανήκε στο στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με στοιχεία νηολογίου SX-CBA από το έτος 1969.

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Boeing 737-284, χωρίς κινητήρες, APU, όργανα και ηλεκτρικές μονάδες, που έχει διαγραφεί από το νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανήκε στο στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με στοιχεία νηολογίου SX –BCA από τον Ιούνιο του 1975.

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Cessna 411 με στοιχεία νηολογίου SX-APU

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Piper Navajo PA31-310 με στοιχεία νηολογίου SX – AAZ, 6 θέσεων και 2 θέσεις πιλοτηρίου

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Cessna 340 χωρίς διακριτικό

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου HELLENIC BAC ONE-ELEVEN

Οι τιμές πρώτης προσφοράς
Τα παραπάνω αεροσκάφη, σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης πιστοποιημένου εκτιμητή ως προς την αποκόμιση πολύτιμων μετάλλων, βγαίνουν με τις ακόλουθες τιμές εκκίνησης:

-Το Boeing 747-200, στο ποσό των 36.300 ευρώ

-Το Boeing 727-284, στο ποσό των 11.120 ευρώ

-Το δεύτερο Boeing 737-284, στο ποσό των 7.660 ευρώ

-Το Cessna 411, στο ποσό των 386 ευρώ

-Το Piper Navajo, στο ποσό των 741 ευρώ

-Το Cessna 340, στο ποσό 386 ευρώ

– Το HELLENIC BAC ONE- ELEVEN, στο ποσό των 5.220 ευρώ.

Συνολικά για όλα τα παραπάνω αεροσκάφη η τιμή πρώτης προσφοράς ανέρχεται στο ποσό των 61.813 ευρώ.

Το δικαστήριο και η απόφαση που άνοιξε το δρόμο
Ο δρόμος για τον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό άνοιξε μετά την απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών (διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων) στις 18 Ιουνίου, που εκδόθηκε μετά από αίτηση της επισπεύδουσας «Ελληνικό Α.Ε.» και διατάσσει την εκπλειστηρίαση τους στις 9 Ιουλίου.

Η απόφαση στρέφεται κατά του Σωματείου «Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.), ενώ πρόσθετες παρεμβάσεις υπέρ της «Ελληνικό Α.Ε.» άσκησαν το Δημόσιο (εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Οικονομικών) και το ΤΑΙΠΕΔ. Αντίθετα, πρόσθετες παρεμβάσεις υπέρ του Σωματείου άσκησαν ο Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καθώς και τα Σωματεία «Ένωση Συνταξιούχων Χειριστών και Ιπταμένων Μηχανικών Πολιτικής Αεροπορίας», «Φίλοι Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας» και «Σύνδεσμος Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Αεροπορικών Επιχειρήσεων».

Η συγκεκριμένη εξέλιξη αίρει ένα ακόμη εμπόδιο που υπήρχε για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της «Ελληνικό Α.Ε.» προς τη Lamda Development και την καταβολή της προκαταβολής των 300 εκατ. ευρώ που προβλέπει η σύμβαση.

Το ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α. είχε στόχο να διατηρήσει τα αεροσκάφη στο χώρο του πρώην αεροδρομίου εν είδη μουσειακών εκθεμάτων, κάτι το οποίο δεν μπορούσε να γίνει δεκτό από πλευράς του επενδυτή. Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.