Ρίχνουν τις τιμές… «κουρεύοντας» τις μερίδες




Απογοητευτικά τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα – Μόλις δύο στα δέκα εστιατόρια προμηθεύτηκαν το ειδικό σήμα, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Ελλάδας



Eπένδυση στο Ελληνικό: Το δημόσιο «ευχαριστώ» του Άδωνι Γεωργιάδη στον Ανδρέα Κονδύλη (VIDEO)

«Άνθρακας» αποδεικνύεται ο «θησαυρός» με τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση. Μπορεί οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το μέτρο να είχαν πανηγυρικό χαρακτήρα, «γεννώντας» ελπίδες στους καταναλωτές ότι θα δουν επιτέλους τις τιμές να προσαρμόζονται στο χαμηλό βιωτικό επίπεδο των περισσότερων ελληνικών νοικοκυριών, ωστόσο, 19 ημέρες μετά την έναρξη εφαρμογής του μέτρου, τα αποτελέσματα μπορούν να χαρακτηριστούν μάλλον απογοητευτικά.

Και αυτό, γιατί, όπως φαίνεται, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρηματιών επέλεξε να διατηρήσει τις τιμές με το ΦΠΑ στο 23%, σε μια προσπάθεια να «εκμεταλλευτούν» την αυξημένη κίνηση του Αυγούστου, που παραδοσιακά επιλέγουν οι περισσότεροι για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, χρησιμοποιώντας σαν δικαιολογία πως είχαν “απορροφήσει” την αύξηση.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Ελλάδας. Από τους περίπου 70.000 ιδιοκτήτες εστιατορίων, το ειδικό σήμα που πιστοποιεί τη μείωση τιμών έχουν προμηθευτεί μέχρι σήμερα μόλις οι 15.000, αριθμός που αντιστοιχεί στο 21,4% του συνόλου των επιχειρήσεων εστίασης. Δηλαδή, μόλις δύο στους δέκα επιχειρηματίες επέλεξαν να αλλάξουν τους τιμοκαταλόγους τους και να τους προσαρμόσουν στο μειωμένο ΦΠΑ του 13%.

Ακόμη όμως και αυτές οι επιχειρήσεις, που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα, δεν το κάνουν και με τον πλέον… εύσχημο τρόπο, αφού μπορεί να ρίχνουν τις τιμές, αλλά ταυτόχρονα «κουρεύουν» και τις μερίδες, προφανώς όχι γιατί ενδιαφέρονται να διατηρήσουν τη σιλουέτα των καταναλωτών.

Πρόκειται για ένα από τα γνωστά «τερτίπια» που χρησιμοποιούν οι επιχειρηματίες προκειμένου να διατηρήσουν την κερδοφορία τους, τουλάχιστον για ένα τετράμηνο, όσο θα διαρκέσει η εφαρμογή του πιλοτικού μέτρου.

Προφανώς, πρόκειται για ανθρώπους της αγοράς που αδυνατούν να κατανοήσουν ότι μόνο με τη δική τους συμμετοχή και πρακτική εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ, το μέτρο θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα. Αφού, ως γνωστόν, η τρόικα έχει θέσει ως προϋπόθεση για την παράταση και πέραν του τέλους του 2013, να έχει αποδοτικότητα στο πεδίο των εσόδων, κάτι που μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα στοιχεία, δεν προκύπτει.

Έτσι, κινδυνεύουμε το 2014, ο ΦΠΑ στην εστίαση θα επανέλθει στο 23%, με τους καταναλωτές να είναι εκείνοι που θα κληθούν για άλλη μια φορά να πληρώσουν το «μάρμαρο».

ΠΗΓΗ: protothema.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X