Περί ηλεκτροκίνησης




Γιατί ακόμα πρέπει να περιμένω; Αυτό είναι το ερώτημα. Ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι σήμερα ένα αυτοκίνητο ιδανικό για την μέση οικογένεια;

Υψηλό κόστος απόκτησης
Με βάση τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι διαθέσιμα από τις διάφορες αντιπροσωπείες οι τιμές μεταξύ ατμοσφαιρικων κινητήρων και ηλεκτρικών είναι τεράστιες. Ακόμη η τεχνολογία και η παραγωγική δυνατότητα των εργοστασίων να παρουσιάσουν οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αδύνατη.

Καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας;
Λόγω του αυξημένου κόστους και του τρόπου ανεφοδιασμού ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν προσφέρεται για δεύτερο η πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Όσο και οικολογική συνείδηση να έχει ο μέσος Ελληνας απλά δεν μπορεί. Δεν μπορεί κατ αρχάς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που ο τρόπος ανεφοδιασμού πρός το παρόν είναι αργός και κυρίως δεν μπορεί γιατί δεν έχει όλος ο κόσμος πάρκινγκ για την φόρτιση της μπαταρίας τις ώρες που το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται.
Δεν μπορώ ας πούμε να φανταστώ τους δρόμους με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα να βγάζεις μπαλαντεζα στα πεζοδρόμια για τα φορτίζεις συνδέοντας τα καλώδια με το εσωτερικό του σπιτιού. Μιλάω για σήμερα. Σκέψου να πούμε ότι αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να μένουμε στο Παγκράτι όπου χρειαζόμαστε τουλάχιστον 5 γύρους για να βρεις μια θέση πάρκινγκ κοντά στο σπίτι σου.



Το Παγκράτι το 2099


Φαντάζομαι δε καλώδια να απλώνονται από τα μπαλκόνια μέχρι τα αυτοκίνητα. Όλα αυτά βέβαια σε επίπεδο φαντασίας και τρολ..

Μπορώ να νοιώθω ασφαλής;
Αν η ιδέα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και την κίνηση του στην πόλη και αφού βέβαια πληρούνται οι προϋποθέσεις αναφοδιασμού τότε μπορώ να πω είναι οκ. Από την άλλη δεν ξέρω πολλούς που να μπορούν να διαθέσουν 30.000 ευρώ και πλέον για ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης απλά και μόνο γιατί θα καταναλώνει ρεύμα και όχι βενζίνη η πετρελαίο. Με τους σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης το πλεονέκτημα της φθηνης μετακίνησης δεν είναι πλέον τόσο ισχυρό.

Διότι με υπολογισμούς που έχουν γίνει ένα ηλεκτρικό καίει περίπου 3.5 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα με οικιακό τιμολόγιο ενώ ένα μικρό οικονομικό βενζίνης και κυρίως πετρελαίου 4 – 5 λίτρα ανά 100 χιλ. Δηλ περίπου μια μικρή διαφορά στο συνολικό κόστος.

Αν όμως θέλω ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων ( η ορολογία μ αρέσει και είναι κλεμμένη από τις φρεγάτες πολλαπλών ρολων) τα πράγματα αλλάζουν πολύ. Κατ αρχάς πρέπει να δούμε πόσα χιλιόμετρα μας δίνει μία μπαταρία φορτισμένη υπό κανονικές συνθήκες. Διότι απ ότι είναι πλέον κατανοητό όσο μεγαλύτερη απόσταση μας δίνει μια μπαταρία τόσο ακριβότερο το αυτοκίνητο. Πλέον υπάρχουν αυτοκίνητα που προσφέρονται με μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας και διαφορετικής τιμής.

Fiat Panda 1.2

Έτσι λοιπόν όταν μια αντιπροσωπεία μας δίνει μια μπαταρία που μπορεί να μας πάει μέχρι 350 χιλιόμετρα τότε πριν μπω στο αυτοκίνητο πρέπει να σκεφτώ με πόσα χιλιόμετρα την ώρα πρέπει να τρέχω, πόσα άτομα θα είμαστε στο αυτοκίνητο και πόσες αποσκευές, να υπολογίσω, αν θα χρειαστώ aircondition (άρα πρέπει να δω και το μετεωρολογικό πριν ξεκινήσω) και τέλος να είμαι καλός στις μαθηματικές πράξεις. Γιατί αν κάνω λάθος υπολογισμούς μπορεί το αυτοκίνητο να μην έχει την δυνατότητα να διανύσει όλα τα χιλιόμετρα που μου έχει υποσχεθεί η αντιπροσωπεία με μια καινούργια μπαταρία. Και αν η μπαταρία έχει χάσει ένα μέρος της αυτονομία; της; Και θα βρω φορτιστή στο ενδιάμεσο να το φορτίσω σε μια στραβή ενώ έχω υπολογίσει να κάνω την φόρτιση εκεί που τώρα υπάρχει φορτιστής; Μιλάω για σήμερα. Υπό κανονικές συνθήκες

Άγχος η ελευθερία;

Δηλαδή θέλω να πω μπορώ να ξεκινήσω ένα ταξίδι με άδεια μπαταρία όπως μπορώ να κάνω με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης που μπορώ να βάλω καύσιμα σε 3 λεπτά στο διπλανό βενζινάδικο?

Θα νοιώθω ελεύθερα και θα μπορώ να απολαύσω το ταξίδι μου όταν το μυαλό μου είναι στην αυτονομία και πώς θα την επιτύχω διατηρώντας το πόδι μου ακίνητο στο πεντάλ;

Εγώ προσωπικά όχι. Χάνω την ελευθερία μετακίνησης και την απόλαυση της οδήγησης. Άσε δε που σκέφτομαι το Παγκράτι εφιαλτικά να κατακλύζεται από αιωρούμενες μπαλαντέζες. Δεν με νοιάζει ακόμα και αν πληρώσω κάτι παραπάνω για να βάλω το aircondition και δεν θέλω ταξιδεύω ιδρωμένος για να μην πέσει η μπαταρία η και να σκέφτομαι αν πρέπει να πατήσω λίγο το γκάζι να ξεμουδιάσει το πόδι μου.

Μεταπώληση
Όταν θα έρθει η ώρα μεταπώλησης και της αγοράς ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού τι θα σκεφθείς; Πρώτα τα συνηθισμένα και μετά την μπαταρία. Γιατί η μπαταρία κοστίζει. Με σημερινές τιμές περίπου 7.000 – 8 000 η κάθε μία Πολύ ακριβότερες από τα υβριδικά. Δεν αγοράζεις ας πούμε ένα κινητό ή ένα λαπτοπ που θα δώσεις 50 ευρώ να αλλάξεις μια μπαταρία!.

Πόσα χρήματα θα χάσω στην μεταπώληση;

Εδώ μπορώ να πω ότι δεν γνωρίζω. Όμως βάζοντας τον εαυτόν μου Σήμερα στην θέση του αγοραστή με δεδομένο της αρχικά μεγάλης τιμής απόκτησης του αυτοκινήτου και με δεδομένο την συνεχόμενη εξέλιξη θα ήμουν πολύ διστακτικος να το σκεφτώ για την αγορά ενος μεταχειρισμένου ηλεκτρικού σε σχέση με ένα συμβατικό εκτός αν η διαφορά σε σχέση με την αρχική τιμή απόκτησης είναι χαώδης και εφ όσον διαθέτω τις προϋποθέσεις να υποστηρίξω την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με την φόρτηση του αλλά και οικονομικά. Στράτος Μόρφης www.morphis.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.