Γιώργος Τσελεμπής: Ηθικό πλεονέκτημα και πολιτική
(ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΤΣΕΛΕΜΠΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΑΛΙΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΑΛΙΜΟΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ)
Τα πολιτικά πρόσωπα επικαλούνται συχνά το «ηθικό πλεονέκτημα» που διαθέτουν έναντι των πολιτικών τους αντιπάλων, με σκοπό να δημιουργήσουν εντυπώσεις στο κοινό τους.
Αλλά αλήθεια σε τι συνίσταται το ηθικό πλεονέκτημα ? Πως οι πολίτες αντιλαμβάνονται αυτόν τον όρο και πώς τον αξιολογούν?
Η ηθική είναι ένα σύνολο κανόνων που ρυθμίζουν τις σχέσεις και τις πράξεις με τον εαυτό μας και τους άλλους στην βάση κάποιων αρχών που αποδεχόμαστε, χωρίς να μας επιβάλλονται από άλλους και χωρίς εμείς οι ίδιοι να μπορούμε να επιβάλλουμε.
Οι πολίτες αντιλαμβάνονται το ηθικό πλεονέκτημα σαν συλλογική ηθική πολιτικών σχηματισμών, ή ατομική ηθική πολιτικών στελεχών, που πρέπει να διαπνέεται από σεβασμό στην χρηστή διοίκηση των δημοσίων πραγμάτων, μακριά από σειρήνες πλουτισμού ή άλλων αθέμιτων ωφελημάτων .
Για να καταστεί κανόνας η χρηστή διοίκηση των δημοσίων θεμάτων, δεν αρκούν οι διακηρύξεις των πολιτικών σχηματισμών, ή η εντιμότητα κάποιων προσώπων.
Πολλές φορές μπορεί να υπάρχουν οι καλές προθέσεις αλλά το τέλος της διαδρομής να είναι στιγματισμένο από ασυνέπειες.
Μόνο οι θεσμικές αλλαγές του πολιτικού και διοικητικού συστήματος, δηλαδή η θέσπιση κανόνων στην λειτουργία του, μπορούν να διαμορφώσουν το ηθικό πλεονέκτημα που θα είναι εύπεπτο για τους πολίτες.
Η δημιουργία νέων θεσμών, η εισαγωγή διοικητικών προτύπων που διασφαλίζουν την αυτονομία της πολιτικής έναντι των ισχυρών οικονομικών κέντρων, των πελατειακών εξαρτήσεων και των συντεχνιακών συμφερόντων, μπορεί να αποτελέσει το κριτήριο της ηθικής υπεροχής ενός πολιτικού σχηματισμού.
Μέσα από την διαμόρφωση ενός πολιτικού και διοικητικού πλαισίου όπου οι κακές προθέσεις αποτρέπονται, οι εξαρτήσεις μειώνονται και η διαφάνεια στην λήψη αποφάσεων επικρατεί, μπορεί να αξιολογηθεί το ηθικό πλεονέκτημα.
Τα πλέον τρανταχτά παραδείγματα υλοποίησης θεσμικών αλλαγών, είναι η δημιουργία του ΑΣΕΠ που επέφερε πλήγμα στις πελατειακές σχέσεις, καθώς και της
«Διαύγειας» που βοηθά στον έλεγχο της πολιτικής εξουσίας και στους ανθρώπους που την ασκούν.
Η ηθική υπεροχή, προσμετράται όταν υπάρχει ηθική της ευθύνης. Δηλαδή άρνηση του μικροκομματισμού,των ψηφοθηρικών υποσχέσεων ,των ανέφικτων υποσχέσεων και της δημαγωγικής συμπεριφοράς.
Η Ελληνική πολιτική σκηνή είναι γεμάτη από ανακολουθίες, ψέματα, ανέφικτες υποσχέσεις και υποκρισία.
Οι ανθρώπινες αρετές καθώς και τα ελαττώματα ούτε κληρονομούνται, ούτε εξαγοράζονται, ούτε σχετίζονται με πολιτικές εντάξεις. Αλλωστε καμία κομματική ταυτότητα δεν εξαργυρώνει μονάδες ηθικής. Η οποία συνδέεται με ατομική συμπεριφορά και δεν έχει συλλογικό χαρακτήρα.
Η ηθική τέμνει οριζόντια την κοινωνία σε όλα τα μέρη του κόσμου.
Δεν υπάρχει πουθενά καμία ομάδα ή ιδεολογία η οποία να ισχυρίζεται ότι αποτελείται μόνο από αναμάρτητους αγγέλους.
Σε όλα τα επαγγέλματα, σε όλες τις ηλικίες και στα δύο φύλα, υπάρχουν καλοί ,έντιμοι, κακοί και ανήθικοι.
Τέλος ηθικό πλεονέκτημα και ψέμα δεν συμβαδίζουν.
Ο Αυστριακός γιατρός ψυχαναλυτής και συνιδρυτής του ψυχαναλυτικού κινήματος Alfed Adler(1870-1937) ,ιδρυτής της σχολής ατομικής ψυχολογίας και συνεργάτης του Sigmund Freud ,έλεγε ότι είναι ευκολότερο να πολεμάς για τις αρχές σου,παρά να ζείς σύμφωνα με αυτές. Αυτή του η ρήση δεν θα είχε καμία αξία αν η προσωπική εντιμότητα γίνει στάση ζωής.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκα στην Λέσβο και ζω στον Άλιμο . Εργάζομαι στον φαρμακευτικό κλάδο από το 1986 κατέχοντας θέσεις υψηλής διοικητικής ευθύνης.
Ως στέλεχος μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών τόσο σε πολυεθνικό (Pfizer S.A.) όσο και σε εγχώριο επιχειρησιακό περιβάλλον ,απέκτησα διοικητική εμπειρία, ολοκλήρωσα σημαντικά projects, διαχειρίστηκα,εκπαίδευσα και καθοδήγησα ανθρώπινο δυναμικό ,επικοινώνησα όραμα και αξίες στους συνεργάτες μου.
Ανέπτυξα τις προσωπικές μου δεξιότητές σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό επαγγελματικό κλάδο,μέσα από μια συνεχή διαχρονική εκπαιδευτική διαδικασία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Είμαι συνεργάτης-αρθρογράφος φαρμακευτικών (farmakoglossa .gr) και άλλων εκδόσεων.
Πιστεύω ότι οι συνειδητοποιημένοι πολίτες πρέπει να συμμετέχουν στα κοινά σε οποιοδήποτε επίπεδο.
Μέσα από τις συλλογικότητες, αναπτύσσονται δημοκρατικές αξίες και με κοινή προσπάθεια κτίζεται ένα καλύτερο μέλλον.
Αρκεί βέβαια, η συμμετοχή να μην συνδέεται με την επιθυμία να θέλει κάποιος να γίνει επαγγελματίας της πολιτικής. Και επειδή έχω μία προσωπική και επαγγελματική διαδρομή που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς, ότι αυτό είναι δικό μου χαρακτηριστικό, εκτίθεμαι για πρώτη φορά στην κρίση των πολιτών, γιατί θεωρώ ότι η εναλλαγή προσώπων στα κοινά είναι στοιχείο δημοκρατίας.
Η κάθοδός μου ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις επικείμενες Δημοτικές εκλογέςυπαγορεύεται αποκλειστικά και μόνο από την επιθυμία της προσφοράς.
Πιστεύω στις συνεργασίες, είμαι άνθρωπος των συνθέσεων και όχι των άκριτων ρήξεων, λειτουργώ πάντα με κανόνες fair play ,με αξίες και αρχές και εάν εκλεγώ θέλω με αυτούς τους όρους να αφήσω το δικό μου αποτύπωμα στα κοινά.