Από τη Βούλα στα Τρίκαλα (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Στα Τρίκαλα φτάσαμε νωρίς το μεσημέρι , πήραμε μια γεύση Χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας στον Μύλο των ξωτικών ,σαν παιδιά και μεις, είδαμε την μεγάλη σεκόγια στην κεντρική πλατεία, και γευματίσαμε φυσικά στα γνωστά μας γραφικά Μανάβικα.

Στο ξενοδοχείο μας στην Καλαμπάκα ,με θέα τους βράχους των Μετεώρων, ξεκουραστήκαμε για να αντέξουμε το απαραίτητο βραδυνό μας γλέντι στον <Πολύζο>

Την Κυριακή ξεκινήσαμε για τα χωριά του Ασπροποτάμου. Πρώτη στάση στο μοναστήρι του Αγ.Νικολάου Σιαμάδων, όπου μετά την λειτουργία , μας μίλησε ο ηγούμενος Μακάριος (πρώην ταγματάρχης ) ο οποίος ανακαίνισε και το μοναστήρι.

Σταματήσαμε για καφέ στον Αμάραντο, (ονομάστηκε έτσι επειδή τον Μάη ανθίζει αμάρανθος στα λιβάδια) παραθεριστικό χωριό στα 950μ στην κεντρική Πίνδο. Κτισμένο ανάμεσα στα έλατα, φτελιές και βελανιδιές, μεταξύ Καλαμπάκας και Τρικάλων ,είναι περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους προστατευομένη από την Ευρωπαική Ένωση με τη Natura 2000. Το μικρό ,γνήσιο καφενείο του χωριού της φίλης μας της Φανής, μας πήγε χρόνια πίσω, μας πρόσφερε εξαιρετικό καφέ, καρυδάκι γλυκό και την ζεστασιά της ξυλόσομπας .

O εκπληκτικός Ναός του Τιμίου Σταυρού (18ος αι.) βρίσκεται μεταξύ Δολιανών και Κρανιάς, στην Νότια Πίνδο, χαρακτηρίζεται από την ιδιόρρυθμη αρχιτεκτονική του και χάρη στις γνωριμίες του Δημ. Ζησιμόπουλου καταφέραμε να δούμε και το εσωτερικό του

Αποτελείται από τον τον πολύτρουλο και πολύκογχο κυρίως ναό και τον γκρεμισμένο σήμερα νάρθηκα. Ο κυρίως ναός έχει κάτοψη τρίκλιτης βασιλικής με τρείς ημικυκλικές αψίδες στην ανατολική πλευρά και τρείς αψίδες, ανά μακρά πλευρά, από τις οποίες οι μεσαίες είναι χοροστάσια. Ο ναός καλύπτεται με στέγη από πλάκες σχιστόλιθου πάνω από την οποία υψώνονται 12 τρούλοι και τρουλίσκοι κτιστοί. Στο εσωτεριτκό του Ιερού Βήματος διαμορφώνεται σύνθρονο και επισκοπικός θρόνος. Το εσωτερικό του ναού είναι ανεπίχριστο και συνεπώς χωρίς αγιογραφίες, αναδεικνύοντας έτσι την λίθινη φυσιογνωμία του. Κτήτορας του ναού, σύμφωνα με λιθανάγλυφη σχετική επιγραφή είναι ο Γιανούσιος Γκουγκουζής από το χωριό Βεντίστα (σημερινός Αμάραντος) Ασπροποτάμου.

Στην γνωστή μας ταβέρνα του ΝΙΑΒΗ, στο Νεραιδοχώρι, μας περίμενε ζαρκάδι στιφάδο, αρνάκι γάστρας, κόκορας κρασάτος κλπ κλπ, όλα εξαιρετικά μαγειρεμένα , ώστε μείναμε όλοι πολύ ευχαριστημένοι.

Ήταν πολλά τα χιλιόμετρα αυτής της εκδρομής αλλά όταν γίνονται στην καταπράσινη Πίνδο, ανάμεσα από πυκνά ελατοδάση , με λαμπερό ήλιο και καταγάλανο ουρανό , βλέποντας μακριά τις χιονισμένες βουνοκορυφές και δίπλα μας τον Αχελώο ν’ ασημίζει, είναι πραγματική απόλαυση που δεν θέλεις να τελειώσει…

Εξωραϊστικός Σύλλογος Ευρυάλη Βούλας

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.