Η “Αφροδίτη” του Χρήστου Αντωναρόπουλου ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη (ΕΙΚΟΝΕΣ)




Θεσσαλονίκη 1 – 4 Δεκεμβρίου – Αφιέρωμα στον Μάριο Πράσινο από την συλλογή του Γ. Κωστόπουλου και έκθεση του Χρήστου Αντωναρόπουλου, επιμέλεια Μ. Στεφανίδης.
«Από την Αφροδίτη της Μήλου στη Μέριλιν»

Δίπλα στην έκθεση του Μάριου Πράσινου, ένας σύγχρονος Έλληνας δημιουργός, ο Αλιμιώτης Χρήστος Αντωναρόπουλος (1958) παρουσιάζει συμπληρωματικά επτά κατασκευές από φύλλα Plexiglas χαραγμένα με λέιζερ και φωτισμένα από ταινίες LED. Τα ιδιότυπα αυτά φωτογλυπτά που ισορροπούν ανάμεσα στην υλικότητα και την ψευδαίσθηση όπως επίσης το ακριβές σχέδιο και την τεχνολογική εφαρμογή, εικονογραφούν ευρηματικά την εναγώνια περιπέτεια των εικαστικών μορφών: από την Αφροδίτη της Μήλου, σύμβολο όχι μόνο του αρχαίου κόσμου αλλά και της δυτικής αισθητικής υπεροχής, έως τον Πικάσο και τον Andy Warhol, δηλαδή την αυθάδη αντίσταση του Μοντερνισμού απέναντι σε κάθε κλασικό πρότυπο. Οι Πράσινος-Αντωναρόπουλος αναπτύσσουν στη κοινή αυτή τους παρουσίαση έναν εξαιρετικά εντυπωσιακό διάλογο φωτός και σκιάς.

 

Μια εντυπωσιακή εγκατάσταση κοσμεί από τις 13 Ιουνίου την είσοδο του Δημαρχείου Αλίμου. Πρόκειται για την «Αφροδίτη» που φιλοτέχνησε ο Χρήστος Αντωναρόπουλος.

Ο γνωστός εικαστικός καλλιτέχνης με την τεχνική του ημίφωτος που επεξεργάζεται τα τελευταία χρόνια μας χαρίζει την «Αφροδίτη» όπως την γνωρίζουμε από το Λούβρο.
Είναι γνωστό ότι ο καλλιτέχνης εμπνέεται από την ιστορία της τέχνης και η Αφροδίτη – όπως και άλλα έργα του – αποτελεί φόρο τιμής στον άγνωστο δημιουργό ενός αριστουργήματος της παγκόσμιας κληρονομιάς.
Το έργο έχει ύψος 2.20 μέτρα είναι φτιαγμένο από plexiglas και το θέμα προκύπτει μέσα από οριζόντιες γραμμώσεις σαν γρίλιες, χαραγμένες με laser πάνω στο Plexiglas, το οποίο μετατρέπεται σε κάτι που βλέπουμε αποκωδικοποιώντας και συμπληρώνοντας τα δεδομένα, σαν ντετέκτιβ πίσω από τις γρίλιες.

Πίσω από τον πίνακα, κρυφός φωτισμός neon, διαμορφώνει φωταύγειες προσθέτοντας ένα επόμενο επίπεδο τρισδιάστατης αίσθησης.

Όπως στα περισσότερα από τα τελευταία του έργα το φως, το τεχνητό ηλεκτρικό φως, είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής, είναι αυτό που συνδιαλέγεται, σχολιάζει, επικοινωνεί ίσως και εν τέλει καταργεί την παραδοσιακή ζωγραφική στο background.

Ο Χρήστος Αντωναρόπουλος μπροστά στον «Jockey του Αρτεμισίου» του παρουσίασε σε έκθεση του δήμου Αλίμου.

Ο Χρήστος Αντωναρόπουλος Μεσσήνιος στην καταγωγή, μένει εδώ και πολλά χρόνια στον Άλιμο κι έτσι ο Αλιμιώτης καλλιτέχνης βάζει τη δική του «αισθητική υπογραφή» στην πόλη. Πριν από λίγο καιρό είχε πάρει μέρος στην έκθεση «Τα Μυστικά των Εικόνων ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Αλίμου, παρουσιάζοντας το «Jockey του Αρτεμισίου».

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.