Moναδικές εικόνες από την εκδρομή του Εξωραϊστικού Συλλόγου Ευρυάλη Βούλας

Την Παρασκευή 26 Οκτώβρη, του Αγ.Δημητρίου, ξεκινήσαμε για να χαρούμε τις ομορφιές της κεντρικής Μακεδονίας με τέσσερις εορτάζοντες στην παρέα μας που μας κέρασαν στην διαδρομή κρασί και μεζέδες. Χρόνια Πολλά στον πρόεδρό και αρχηγό της εκδρομής μας Ζησιμόπουλο, τον γραμματέα μας Κανακάρη, τον φίλο μας Βενετσάνο και την Δημητρούλα Πάρλα την χορεύτριά μας!

Πρώτος σταθμός, η Έδεσσα( 18.000 κάτοικοι) φημισμένη για τους καταρράκτες που σχηματίζονται από τον Βόδα ποταμό (ή Εδεσσαίο) ,χτισμένη στους πρόποδες του όρους Βέρμιο, με καταπληκτική θέα στον κάμπο ,άφθονα νερά, αιωνόβια πλατάνια, μοναδικά προικισμένη πόλη με φυσικές ομορφιές, ήταν ότι έπρεπε για να ξεχάσουμε την καθημερινότητα

Το απόγευμα φτάσαμε στο Λουτράκι Αριδαίας ,τον όμορφο οικισμό, στους πρόποδες του όρους Βόρας, σε υψόμετρο 350 μ. , 33 χλμ από την Έδεσσα. Οι περισσότεροι κάναμε μια βραδυνή βουτιά στα λουτρά και μετά όλοι μαζί γλέντι στις εξαιρετικές ταβέρνες με ζωντανή μουσική (χάλκινα), με πολύ καλό φαγητό και φιλική εξυπηρέτηση.

Σάββατο πρωί, στα Πόζαρ, (Πόζαρ σημαίνει κάτω από τη φωτιά), στα ιαματικά λουτρά που αναβλύζουν απ τις μεταλλικές πηγές σε θερμοκρασία 37οC χαλαρώσαμε και τονωθήκαμε ταυτόχρονα, Ηταν μια απίστευτη, ευεργετική εμπειρία ,ειδικά τον χειμώνα.

Κατόπιν πήγαμε στον Άγιο Αθανάσιο, το ορεινό ,παραμυθένιο χωριό της Πέλλας, πολύ κοντά στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ. ,σε υψόμετρο 1.200 μέτρων στις πλαγιές του όρους Καϊμάκτσαλαν. Περιηγηθήκαμε στα πλακόστρωτα καλντερίμια του παραδοσιακού οικισμού με την Μακεδονίτικη αρχιτεκτονική και ήπιαμε καφέ στην λιακάδα.

Το απόγευμα μας βρήκε στο φιλόξενο χωριό της Αριδαίας, στην Ορμα, (πήρε το όνομά της από τα ορμητικά νερά των χειμάρρων που πήγαζαν από το όρος Βόρας ή επειδή θάλασσα έφτανε πολύ παλιά ως εκεί, όπου υπήρχε όρμος ) στην ΓΙΟΡΤΗ ΚΑΣΤΑΝΟΥ, μας πρόσφεραν κάστανα ψητά και βραστά και χορέψαμε στην μεγάλη πλατεία του χωριού με τα 100χρονα πλατάνια.
Το βράδυ πάλι διασκεδάσαμε όλοι μαζί στο Λουτράκι, κοντά στο ξενοδοχείο μας

Η Κυριακή , αφιερωμένη στο Δίον,τη σημαντικότερη ιερή πόλη των Μακεδόνων και τη πιο φημισμένη που χτίστηκε στους πρόποδες του Ολύμπου προς τιμήν του Δία. Απέκτησε μεγάλη δύναμη, λόγω της στρατηγικής της σημασίας , διοργανώνονταν Ολυμπιακοί αγώνες και ο τραγικός ποιητής Ευρυπίδης ανέβασε τα έργα του “Βάκχες” και “Αρχέλαο”. Ο Φίλιππος Β’ είχε θυσιάσει στο Δίον μετά τη νίκη του στην Όλυνθο και τη Χαιρώνεια, ενώ ο Μ. Αλέξανδρος ξεκίνησε από εκεί την εκστρατεία του για την Ασία. Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως το ναό της Ίσιδας και άλλων θεών της Αιγύπτου, της Υπολιμπιδίας Αφροδίτης, της Δήμητρας, το ελληνιστικό θέατρο της εποχής του Φίλιππου Ε’, στάδιο, την έπαυλη του θεού Διονύσου με τα υπέροχα ψηφιδωτά, νεκροταφείο, καταστήματα, λίθινες στήλες (στο τέμενος του Δία), ωδείο, τείχη, μουσικά όργανα (όπως η ύδραυλις, ένα πνευστό μουσικό όργανο) και λουτρά. Στο μουσείο είδαμε τα ευρήματα από το Δίον και όλη την Πιερία.

Μετά από την εξαιρετική και πολύωρη φυσικά ξενάγηση της κας Πέτρας , απολαύσαμε διαφορετικά το τελευταίο μας Λουκούλλειο γεύμα και τα τοπικά σταφύλια (ποικιλίας γρίψο) που μας φίλεψαν στην ταβέρνα. Πάντα μας αρέσει να συνδυάζουμε το τερπνόν μετά του ωφελίμου !!

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.