Δωρεάν σινεμά κάτω από τ’ αστέρια: “Νυχτερινός Ανταποκριτής”, ένα ατμοσφαιρικό και καλοστημένο θρίλερ (Trailer)


Η κινηματογραφική λέσχη και η πολιτιστική επιτροπή του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης σας περιμένουν σήμερα 22-8-15 στο πρότυπο Οικογενειακό πάρκο (21:00) με την προβολή της κινηματογραφικής ταινίας “Νυχτερινός Ανταποκριτής”.

Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Νταν Γκίλροϊ με τους: Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρενέ Ρούσο, Μπιλ Πάξτον, Ριζ Άχμεντ

Απελπισμένος μικροαπατεώνας, ο Λου Μπλουμ γίνεται μάρτυς ενός αυτοκινητικού ατυχήματος και ανακαλύπτει το μαγικό κόσμο του τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Με το θράσος, την ευρηματικότητά του και τη βοήθεια μιας αρχισυντάκτριας ειδήσεων θα αναδειχτεί πολύ σύντομα, με μια σειρά αιματοβαμμένων αποκλειστικοτήτων, σε περιζήτητο ανταποκριτή του νυχτερινού Λος Άντζελες. Ώσπου η σπουδαιότερη από όλες θα απαιτήσει το υψηλό τίμημά της.

 Κριτική:Χρήστος Μήτσης – athinorama.gr 
Υποψήφιο για Όσκαρ (σεναρίου) και Χρυσή Σφαίρα (α΄ αντρικού ρόλου για έναν απολαυστικά μακιαβελικό Τζέικ Τζίλεγχαλ), ατμοσφαιρικό και καλοστημένο θρίλερ, το οποίο καταγγέλλει με χολιγουντιανή χοντροκοπιά τον αδηφάγο κόσμο των mass media.

Απελπισμένος μικροαπατεώνας, ο Λου Μπλουμ γίνεται μάρτυς ενός αυτοκινητικού ατυχήματος και ανακαλύπτει το μαγικό κόσμο του τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Με το θράσος, την ευρηματικότητά του και τη βοήθεια μιας αρχισυντάκτριας ειδήσεων θα αναδειχτεί πολύ σύντομα, με μια σειρά αιματοβαμμένων αποκλειστικοτήτων, σε περιζήτητο ανταποκριτή του νυχτερινού Λος Άντζελες. Ώσπου η σπουδαιότερη από όλες θα απαιτήσει το υψηλό τίμημά της. Υποψήφιο για Όσκαρ (σεναρίου ) και Χρυσή Σφαίρα (α΄ αντρικού ρόλου ) ατμοσφαιρικό θρίλερ που καταγγέλλει με χολιγουντιανή χοντροκοπιά τον αδηφάγο κόσμο των mass media.

«Το μότο μου είναι το εξής: αν θέλεις να κερδίσεις το λαχείο, θα πρέπει να βγάλεις λεφτά για να αγοράσεις το λαχνό». Ο Λου Μπλουμ είναι ένας μικροαπατεώνας που προσπαθεί να βρει δουλειά και να επιβιώσει σε ένα πλημμυρισμένο από αόρατη βία Λος Άντζελες. Καταφερτζής, φιλόσοφος του δρόμου κι έτοιμος για όλα, θα αρπάξει την ευκαιρία απ’ τα μαλλιά μόλις αυτή περάσει, γρήγορη σαν αστραπή, από μπροστά του. Μάρτυρας ενός αυτοκινητικού ατυχήματος, θα γνωρίσει από κοντά τους ρεπόρτερ οι οποίοι χιμούν διψασμένοι για αίμα στην αποκλειστικότητα και θα καταλάβει πως μπορεί πολύ εύκολα να γίνει άλλος ένας, αν όχι ο καλύτερος, από αυτούς.
Θα προσλάβει έναν φοιτητή ως βοηθό, θα προμηθευτεί τον κατάλληλο εξοπλισμό και θα στήσει καρτέρι για το μεγάλο ατύχημα στο οποίο θα προλάβει να καταφθάσει πρώτος. Με μια εσωτερική ένταση έτοιμη να ξεχυθεί και να πλημμυρίσει την οθόνη, με κοφτερό μάτι που γυαλίζει και μια στάση σώματος που παραπέμπει σε αρπακτικό, ο πάντα φερέγγυος Τζέικ Τζίλεγχαλ (εδώ στη δεύτερη υποψηφιότητά του για Χρυσή Σφαίρα ) είναι ο ιδανικός κυνηγός του ματωμένου αμερικανικού ονείρου. Κάτοικος ενός «λαμπερού» νυχτερινού Λος Άντζελες (τα ημερήσια πλάνα του φιλμ «καίγονται» από ένα ενοχλητικά δυνατό φως ), παίρνει ζωή από τη σκοτεινή συνείδηση της πόλης – συνώνυμης με κάθε εύκολο, θεαματικό success story.

Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του ο σεναριογράφος Νταν Γκιλρόι («Real Steel», «Η Κληρονομιά του Μπορν» ) μας παρασύρει σε αυτόν τον επικίνδυνα γοητευτικό κόσμο με στακάτο τέμπο, περιγράφοντας μια πραγματικότητα ολοένα βυθιζόμενη στον αμοραλισμό. Γραφικά σύμβολά της ο κορυφαίος, αδίστακτος νυχτερινός ανταποκριτής Τζο Λόντερ και μια έμπειρη αρχισυντάκτρια τηλεοπτικών ειδήσεων (η Ρενέ Ρούσο σε ένα ευχάριστο comeback ), με τους οποίους ο Λου πρέπει να διαπραγματευτεί σκληρά στη φρενήρη πορεία του προς την κορυφή. Η οποία, πολύ χολιγουντια­νά και πολύ αναμενόμενα, περιλαμβάνει και την «απόλυτη» αποκλειστικότητα που θα ξετρυπώσει η κάμερα του φιλόδοξου ρεπόρτερ, συνοδεία ενός υψηλότατου, οριακά επικίνδυνου τιμήματος.
Αφηγηματικός δεξιοτέχνης και μάστορας της πλοκής, ο υποψήφιος­ για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου­ Νταν Γκιλρόι δυστυχώς δεν αρκείται σε ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ με καταγγελτικές σφήνες και διακριτικές κοινωνικές αναφορές. Γύρω από τον πανούργο, μακιαβελικών επινοήσεων κεντρικό ήρωά του, οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές λειτουργούν περισσότερο ως κοινωνιολογικά δείγματα και λιγότερο ως ζωντανοί χαρακτήρες. Επιπλέον, οι αγωνιώδεις συμπτώσεις από ένα σημείο και μετά παραγίνονται δραματικά βολικές, ενώ η επίθεση κατά των mass media (και των καταναλωτών τους ) καταντά στην υπερβολή της άκομψη και χοντροκομμένη. Μιλώντας για τους εν λόγω καταναλωτές (κι επίδοξους θεατές των multiplexes ) όμως, μπορεί ο Γκιλρόι να ξέρει καλύτερα και όλα αυτά να φανούν μέχρι και τολμηρές πολιτικές διαπιστώσεις.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X