«Αρχαιογνωσία και Σύγχρονες Επιλογές: Νήσος Μήλος»


Κατά τη φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Αργυρούπολης ήρθαν σε επαφή με τον  ιστορικό, πολιτισμικό και φυσικό πλούτο της Μήλου μέσα από την υλοποίηση του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο «Αρχαιογνωσία και σύγχρονες επιλογές: Νήσος Μήλος». Πρόκειται για ένα ετήσιο Πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε με την καθοδήγηση και την έμπνευση της Φιλολόγου κας Παναγιώτας Σουρίδη, στο οποίο συμμετείχε ομάδα μαθητών από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και δημιούργησε έκδηλο ενθουσιασμό στα μέλη της.

Συγκεκριμένα, μελετήθηκε η προϊστορική και ιστορική περίοδος του νησιού μέχρι την ύστερη Αρχαιότητα, σε επιμέρους θεματικές.  Οι στόχοι αυτής της πρωτοβουλίας ήταν πολλαπλοί. Αρχικά, το Πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία του γόνιμου διαλόγου με το παρελθόν και τους συντελεστές του, συνετέλεσε στη  συνειδητοποίηση των κοινών διαχρονικών ανθρώπινων αναγκών, βοήθησε τους μαθητές να αντιληφθούν τη σημασία της γνώσης , ενίσχυσε την ταυτότητα των μαθητών, τους εξοικείωσε με τη Μεθοδολογία έρευνας, ανέπτυξε ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες στα μέλη της ομάδας, παρώθησε την πρωτοβουλία, την επιχειρηματικότητα και τη συνεργασία για την εξεύρεση ατομικών και κοινωνικών διεξόδων και απέδειξε ότι η διαμόρφωση ισχυρού αξιακού συστήματος αποτελεί θεματοφύλακα του πολιτισμού.

Οι συνεργασίες του Προγράμματος με επιμέρους φορείς καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν ιδιαίτερα σημαντική και δημιούργησε διαύλους επικοινωνίας της ομάδας Αρχαιογνωσίας . Ο Δήμος Μήλου, το Αρχαιολογικό και Μεταλλευτικό Μουσείο Μήλου, ηS&B Εταιρεία Βιομηχανικών Ορυκτών  και Βαρυτίνης στάθηκαν με συνέπεια στο πλευρό του Προγράμματος ενισχύοντας την προσπάθεια με πλούσιο εποπτικό υλικό και πολύτιμη ηθική συμπαράσταση. Παράλληλα, το Αρχαιολογικό και το Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών επέτρεψαν την πρόσβαση στην ομάδα Αρχαιογνωσίας σε ειδικές αίθουσες με τα μηλιακά εκθέματα, αποδεικνύοντας το ενεργό ενδιαφέρον για την ουσιαστική επαφή των  μαθητών με  την πολιτιστική κληρονομιά του νησιού.

Οι θεματικές του Προγράμματος και το υλικό που προέκυψε από τη συνολική έρευνα έλαβαν στη συνέχεια του Προγράμματος παιγνιώδη μορφή, με τη δημιουργία πρωτότυπων παιχνιδιών Αρχαιογνωσίας, στα οποία κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε ομάδες όλοι οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Αργυρούπολης στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα μέλη της ομάδας, σε ρόλο συντονιστή – μέντορα, καθοδήγησαν τους συμμετέχοντες συμμαθητές τους σε επτά παιχνίδια Αρχαιογνωσίας, προσφέροντας μια πολυαισθητική εκπαιδευτική εμπειρία και ένα ηχηρό μήνυμα αξιοποιήσης της μνήμης και των κατάλοιπών της. Το Πρόγραμμα παρουσιάστηκε επίσης στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ Αθήνας σε ειδική μέρα αφιερωμένη στα Προγράμματα αποσπώντας τον ενθουσιασμό των υπευθύνων. Το Πρόγραμμα «Αρχαιογνωσία και Σύγχρονες Επιλογές: Νήσος Μήλος» αποτελεί ένα κίνητρο για τους μαθητές ώστε να στραφούν στο παρελθόν τους με αγάπη, να συνομιλήσουν με τις ρίζες τους, να συνειδητοποιήσουν την ταυτότητά τους  και να νιώσουν ασφαλείς στο παρόν τους, ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία και υπευθυνότητα.

Σουρίδη Παναγιώτα

Φιλόλογος – Γλωσσολόγος

Μετ. Δίπλ. στη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας

Μετ. Δίπλ. στην Εκπαιδευτική Ηγεσία

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X