Άγιος Δημήτριος – Δωρεάν γυμναστική στην…ύπαιθρο!


Ένας ακόμη χώρος άθλησης διαμορφώθηκε κατάλληλα και εξοπλίσθηκε με όργανα γυμναστικής για να δοθεί προς χρήση στους δημότες.
Βρίσκεται στη συμβολή των οδών Κλεάρχου και Αντιόπης και θα λειτουργήσει τις αμέσως επόμενες μέρες μετά την ολοκλήρωση ορισμένων τελευταίων μικροεργασιών.

Και… «φύτρωσαν» παντού υπαίθρια γυμναστήρια (tovima.gr)

Ένα νέο σύστημα, ή αλλιώς μια καινούργια μόδα, στον χώρο της γυμναστικής. Είναι τα υπαίθρια γυμναστήρια που «φυτρώνουν» σχεδόν σε κάθε γειτονιά το τελευταίο διάστημα. Πρόκειται για ειδικά όργανα γυμναστικής τα οποία τοποθετούνται σε πάρκα και πλατείες, με πρωτοβουλία των δήμων. Πρόκειται για πρωτοποριακό σύστημα το οποίο έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στη Βρετανία και στις σκανδιναβικές χώρες, το οποίο είναι και άκρως οικονομικό, μια και μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος εντελώς δωρεάν. Για τούτο ο κόσμος αργά, αλλά σταθερά, το «αγκαλιάζει». Τα όργανα αυτά εκτός από την αύξηση της μυϊκής δύναμης μπορούν να βοηθήσουν και στην αποθεραπεία από σωματικές κακώσεις, αλλά και στη βελτίωση σημαντικών λειτουργιών του οργανισμού όπως η καρδιοπνευμονική και καρδιοαναπνευστική λειτουργία. Πάντως επειδή δεν είναι ακόμη ευρέως διαδεδομένα και ο σκοπός τους δεν έχει διασαφηνιστεί, αρκετές φορές παρατηρείται το φαινόμενο να λειτουργούν σαν… παιδικές χαρές καθώς δεν είναι λίγα τα παιδιά που θέλουν να τα περιεργαστούν. Αυτό όμως απαγορεύεται καθώς πρόκειται για κανονικά όργανα γυμναστικής και όχι για παιχνίδια. Μάλιστα οι ηλικίες που επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν είναι από 15 ετών και άνω. Τα όργανα επίσης είναι πολύ ανθεκτικά και δεν υπάρχει φόβος να χαλάσουν από την έκθεση στις καιρικές συνθήκες.

Η ζήτηση του κόσμου είναι μάλιστα τόσο μεγάλη ώστε, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθλησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής κ. Γιάννης Μυλωνάκης , «ανάγκασαν» τη δημοτική αρχή να κατασκευάσει συνολικά τρία: «Οι κάτοικοι έχουν “αγκαλιάσει” τα υπαίθρια γυμναστήρια. Εμείς “αντιγράψαμε” την ιδέα από τον Δήμο Πειραιά και την εξελίξαμε, αφού είδαμε ότι είχε μεγάλη απήχηση. Μάλιστα στο υπαίθριο γυμναστήριο που διαθέτουμε στο αθλητικό πάρκο, 10 όργανα είναι διπλά, προκειμένου να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο!» εξηγεί ο κ. Κωνσταντίνος Δημητράκης, πρόεδρος της Κοινωφελούς Αθλητικής Επιχείρησης του Δήμου Μελισσίων, και δηλώνει σχετικά με το υπαίθριο γυμναστήριο του δήμου του: «Ακόμη δεν είναι πολύ γνωστό στους δημότες των Μελισσίων, γι΄ αυτό και δεν έχει ακόμη σημειώσει μεγάλη προσέλευση. Είναι ένα σύστημα που το εμπνευστήκαμε από την Ευρώπη, και συγκεκριμένα από τη Σουηδία. Πρόκειται για ειδικά όργανα καθώς για τη λειτουργία τους επιστρατεύεται η αντίσταση του σώματος. Το έχουμε τοποθετήσει επίτηδες σε αυτό το μέρος καθώς διαθέτει φυσική ομορφιά».

Πατέρας και γιος
Ο δημότης Μελισσίων κ. Χρήστος Ροϊλός φαίνεται να είναι από τους… φαν της πρωτοποριακής αυτής μεθόδου άσκησης, και την… τιμά συχνά, μαζί με το μικρό του γιο Βασίλη, ο οποίος βέβαια περισσότερο να παίξει μπορεί παρά να γυμναστεί με αυτά. «Είναι μια πολύ ωραία ιδέα. Μου αρέσει πολύ γιατί και το σώμα γυμνάζει, άρα αυτό από μόνο του είναι κάτι θετικό, αλλά και βρίσκεται και σε έναν πολύ ωραίο χώρο. Η Ελλάδα ειδικά προσφέρεται για υπαίθριους τρόπους γυμναστικής, λόγω των πολύ καλών καιρικών συνθηκών της. Δεν ξέρω από πού ξεκίνησε, αλλά από την Ελλάδα θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει» επισημαίνει ο κ. Χρήστος. Η γνώμη των ειδικών για την άσκηση στο ύπαιθρο
Ο κ. Διονύσης Χίσσας, αθλίατρος, απευθυνόμενος προς όποιον αθλείται στο ύπαιθρο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, τονίζει ότι πρέπει να προσέξει τα εξής:

  • Να μην έχει κάποιο πρόβλημα υγείας (όπως καρδιακό) και να έχει συμβουλευθεί πρώτα κάποιον γιατρό.
  •  Να φοράει ελαφρά ρούχα, όχι σκούρα χρώματα και κατά προτίμηση βαμβακερά για να απορροφούν καλύτερα τον ιδρώτα.
  • Οι ασκήσεις να γίνονται ή νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, για να αποφευχθεί ο δυνατός ήλιος.
  •  Πολύ σημαντική είναι η ενυδάτωση του οργανισμού, γι΄ αυτό και η κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι απαραίτητη.
  • Πάντα να προηγείται ζέσταμα, με ιδιαίτερη βαρύτητα στις διατάσεις.
  • Οι ασκήσεις δεν πρέπει να είναι μεγάλης εντάσεως. Είναι προτιμότερο να επαναληφθούν πολλές φορές.

«ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ»
Ο κ. Γιώργος Ντούσκος, γυμναστής, μας λέει:

«Πρόκειται για όργανα που ο καθένας τα αξιοποιεί με βάση τον τρόπο που θέλει εκείνος. Για την αντίσταση κατά την άσκηση χρησιμοποιείται ουσιαστικά το βάρος του σώματος. Αυτό συντελεί στο να αποφεύγονται οι τραυματισμοί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όποιος τα χρησιμοποιεί δεν πρέπει να προσέχει, καθώς τραυματισμοί και τραβήγματα μπορεί να πάθει κάποιος ακόμη και στο απλό περπάτημα αν δεν προσέξει».

«ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ»
Η κυρία Μαρία Τσαλματζά, ψυχολόγος, μας λέει:

«Είναι βέβαιον ότι, από τη στιγμή που κάποιος αναπτύσσει μια δραστηριότητα, αυτή επιδρά θετικά στην ψυχολογία του. Η γυμναστική στο ύπαιθρο επιδρά ανάλογα με τον άνθρωπο θετικά ή αρνητικά. Συμβάλλει στη βελτίωση της ψυχολογίας του το ότι βρίσκεται σε έναν ανοιχτό χώρο και γυμνάζεται με αυτόν τον τρόπο, Για ορισμένους όμως η άρση της ιδιωτικότητας λειτουργεί ανασταλτικά».

 

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X