Έρχονται αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αττική, αλλά με τρικ και μέσω… ΚΤΕΛ!




 Το πρώτο βήμα έγινε ήδη από τη Σαρωνίδα. Με αφορμή την επέκταση του μετρό, η γραμμή Ακαδημία-Σαρωνίδα ξεκινά από τον σταθμό του Ελληνικού και το εισιτήριο που ήταν 1,60 ευρώ μειώθηκε στο 1,20. Είναι όμως η μισή αλήθεια, αφού ένας επιβάτης που ξεκινά από το Σύνταγμα πληρώνει 1,40 για το μετρό αλλά δεν έχει δικαίωμα να συνεχίσει με το ίδιο εισιτήριο στο λεωφορείο και δίνει άλλα 1,20, φτάνοντας τα 2,60 ευρώ!

 Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών, σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι μετά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Μ. Χρυσοχοΐδη, ενημέρωσε ότι η διάρκεια του εισιτηρίου θα παραμείνει στα 90 λεπτά, θα μπορεί να χρησιμοποιείται για διαδοχικές μεταβιβάσεις αλλά μόνον στην ίδια κατεύθυνση, όχι με επιστροφή, όπως κάνουν σήμερα πολλοί επιβάτες. Στόχος βέβαια είναι να σταματήσει η προσφορά εισιτηρίου από έναν επιβάτη σε άλλον, που γίνεται κυρίως στο μετρό.

 Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», το σημαντικότερο νέο μέτρο αφορά τον χωρισμό του Λεκανοπεδίου σε 3-4 ζώνες με διαφορετικές τιμές για κάθε μία. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να ανακοινώσουν μείωση στο 1 ευρώ για μικρές αποστάσεις, αλλά θα αυξήσουν τις τιμές για μεγάλες και κυρίως για μεσαίες διαδρομές.

 Η χαμηλή ζώνη θα καλύπτει μετακινήσεις μέσα στα όρια του γνωστού μας δακτυλίου. Η δεύτερη «ταχύτητα», με τιμή που θα φτάσει έως 1,50 ευρώ, θα αφορά όσους κινούνται μέσα στα όρια του ολυμπιακού δακτυλίου, που καθορίζεται από την παραλιακή λεωφόρο, τη λεωφόρο Κηφισού, την Αττική οδό και τον άξονα Κηφισίας-Β. Σοφίας- Συγγρού. Για την επόμενη ζώνη η τιμή αναμένεται να φτάσει τα 2 ευρώ, ενώ θα παραμείνει η υψηλή κλίμακα των 5 ευρώ, που ισχύει σήμερα στις γραμμές-εξπρές προς το αεροδρόμιο και είναι πιθανόν να επεκταθεί στις συνδέσεις με το λιμάνι του Πειραιά.

Με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα ΚΤΕΛ, πληθαίνουν οι ενδείξεις σύμφωνα με τις οποίες η εκτός ολυμπιακού δακτυλίου συγκοινωνία θα ανατεθεί στους ιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι π.χ. στις γραμμές προς Μαρκόπουλο και Λούτσα, που σήμερα εξυπηρετούνται από τα μπλε λεωφορεία με 1,20 ευρώ, το εισιτήριο θα αυξηθεί αυτόματα. Με το ΚΤΕΛ η διαδρομή ώς την Παλλήνη κοστίζει 1,60 ευρώ, στο Γραμματικό φτάνει τα 4,40 και στη Σαρωνίδα στα 4,10 ευρώ.

 Ιδια συνταγή και στον ΟΑΣΘ

 Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων είναι η «συνταγή» του Μιχ. Χρυσοχοΐδη για τα οικονομικά προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ, που ανήκει σε ιδιώτες, ζητά αύξηση της επιχορήγησης, την οποία απέκλεισε ο υπουργός Μεταφορών, που δήλωσε ότι τα εισιτήρια είναι φτηνά και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό δεν έχουν υποστεί μειώσεις στις αμοιβές τους.

 Ολη η χώρα και όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται», είπε, αλλά διευκρίνισε ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους του Οργανισμού.

(Της Χαράς Τζαναβάρα – efsyn.gr)

 

 

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.