O Διευθυντής του Λυκείου Βουλιαγμένης απαντά στην ‘Καθημερινή’




O Διευθυντής του Λ. Βουλιαγμένης απαντά στην 'Καθημερινή'
 Ο διευθυντής του Λυκείου Βουλιαγμένης, Παν. Πανταζόπουλος, απαντά στον δημοσιογράφο της Καθημερινής για το άρθρο που έγραψε για τους “Καθηγητές της αργομισθίας” που αναφέρεται σε σχολεία του καλλικρατικού Δήμου Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης.
Διαβάστε το κείμενο του Απ. Λακασά στην Καθημερινή 11.11.12ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
Κ. Λακασά

Πολλά χρόνια διαβάζω σταθερά, εκτός των άλλων εφημερίδων, την Καθημερινή της Κυριακής και ομολογώ ότι έχω τώρα εκπλαγεί. Παρ’ όλα αυτά… Σχετικά με το άρθρο σας, στην κυριακάτικη Κα-θημερινή στις 11/11/12, με τίτλο «Καθηγητές της αργομισθίας» θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα παρακάτω χωρίς να είμαστε εμείς εκείνοι που θα επικαλεσθούμε το πασίγνωστο «έλεγχος της πηγής»:

Η δεοντολογία λέει και εκτιμούμε ότι πριν δημοσιεύσετε τα στοιχεία και τα σχόλια που διατυπώθηκαν από «Εκπαιδευτικό Στέλεχος», ένα απλό τηλεφώνημα, μία έστω ερώτηση, μία διασταύρωση, μία έστω άποψη της «άλλης μεριάς» θα φώτιζε καλύτερα το ρεπορτάζ σας!

Καταρχήν το έγγραφο στο οποίο αναφέρεστε αφορά σε «διαπιστώσεις» κι όχι σε πόρισμα!Δεύτερον πώς γνωρίζετε ότι «η έρευνα ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες για τις παράνομες πρακτικές στα τέσσερα (4) Γενικά Λύκεια (δύο (2)της Βούλας – ένα (1) της Βάρης – ένα (1) της Βουλιαγμένης»γιατί το έγγραφο του ΣΕΕΔΔ που εστάλη σε μας αναφέρεται σε «όλα τα σχολεία του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμέ-νης (3Β)»ενώ εσείς αναφέρεστε μόνο σε Λύκεια, κάτι που μοιάζει με «ολίγον αλήθεια»;Για ποιο λόγο γράψατε επιλεκτικά για τα συγκεκριμένα Λύκεια;Δεν πειράζει όμως αυτό δεν αλλάζει την ουσία για τα έργο που προσφέρουν τα Λύκεια!Ας έλθουμε λοιπόν στα σημαντικά:

1) Αργομισθία. Δεν υπάρχει, τουλάχιστον στο σχολείο μας, αργόμισθος καθηγητής.

2) Σχολικές Βιβλιοθήκες. Καθηγητής όμως για τη βιβλιοθήκη και για κάποια παλαιότερα έτη υπήρχε και ήταν αποσπασμένος. Μιλάμε όμως για μια ειδική βιβλιοθήκμε 5000 (πέντε χιλιάδες βιβλία!!!) – οι πρώτες 40βιβλιοθήκες Πανελλαδικά, επί Υπουργού Παιδείας κ. Αρσένη – που έγινε υπό την επίβλεψη του Πανεπιστημίου Πειραιά και του ΤΕΙ Βιβλιο- θηκονομίας. Όλα αυτά τα χρόνια έχω κάνει πολλές προσπάθειες να διοριστεί βιβλιοθηκονόμος!!Δυστυχώς η εκάστοτε Διεύθυνση έστελνε κάποιο καθηγητή ο οποίος τη λειτουργούσε ουσιαστικά ή μη.
Σε κάθε περίπτωση όμως είχε πλήρη απασχόληση.

3) Ωράριο Διδακτικών Ωρών ΕκπαιδευτικώνΣ΄ ένα σχολείο υπάρχει ένα σύνολο ωρών Μαθηματικών, Φιλολογικών κλπ. Έστω ότι υπάρχουν 70 ώρες φιλολογικές και οι συνάδελφοι μπορούνκαλύψουν 72. Αυτές οι 2 ώρες περισσεύουν γενικά. Προφανώς ο συνάδελφος με αυτές τις ώρες θα πάει σε σχολείο όπου θα απαιτηθούν οι αντίστοιχες διδακτικές ώρες. Οπότε δύναται σε διάφορες ειδικότητες να περισσεύουν ώρες.Κάθε σχολείο έχει 20-40καθηγητές. Καταλαβαίνει κάποιος αθροιστικά πόσες ώρες μπορεί να περισσεύουν ή αντίστοιχα να λείπουν! Όμως αν περισσέψουν ή λείψουνπ.χ. 20 ώρες (διαφορετικών ειδικοτήτων), αυτό από μόνο του σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΟΛΟ-ΚΛΗΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ που πλεονάζει ή απαιτείται.Δεν μετρούνται έτσι οι διδακτικές ώρες (έχετε φοιτήσει σε σχολεία και το γνωρίζεται αυτό…)

4)Σήμερα που επικοινωνούμε υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν συμπληρώσει το ωρολόγιο Πρόγραμμα τους και το οποίο αλλάζει συνέχεια! Πώς και πόσες φορές να το καταγράψουν στο βιβλίο πρακτικών του σχολείου. Διαχειριστικά προβλήματα που όμως η Πολιτεία δεν τα γνωρίζει Κάθε χρόνο, όλα αυτά τα χρόνια, έχετε αντιληφθεί πότε τοποθετούνται οριστικά πλήρως καθηγητές; Αρκετούς μήνες μετά την έναρξητων μαθημάτων. Άρα…. Τα συμπεράσματα δικά σας.Πάντοτε όμως φτιάχνεται ωρολόγιο Πρόγραμμα,έστω για μία εβδομάδα, έστω για 15μέρες… και με αυτό το πρόγραμμα και τους διαθέσιμους καθηγητές το σχολείο λειτουργεί.

5) Γραμματειακή Υποστήριξη και γενικότερα δουλειά γραφείου. Γράφετε «Δεν προβλέπονται από τις διατάξεις π.χ. Γραμματειακή Υποστήριξη,Πρόγραμμα Μαθητολογίου «Νέστωρ», Σχολικές Βιβλιοθήκες.Είναι απλό, πρέπει να αλλάξουν οι διατάξεις!!!Αφού μπήκε η πληροφορική στην εκπαίδευση(και στη ζωή μας), μπήκε ο ΝΕΣΤΟΡΑΣ και ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ δεν θα πρέπει να αλλάξει και η νομοθεσία;Ένα παράδειγμα. Όταν πριν από χρόνια σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα«Κατανομή εργασιών» καταγράψαμε ειδικά στην καθηγήτρια Πληροφορικής 21 αντικείμενα, δηλαδή 21 εξωδιδακτικές εργασίες, τότε ήταν που το ΥΠΕΠΘ «εδέησε και αναγνώρισε έστω μία από », την ανάγκη για απασχόληση της ειδικότητας Πληροφορικής (ΠΕ19-20) στη συντήρηση σχολικού εργαστηρίου Πληροφορικής και συγκεκριμένα ένα τρίωρο. Τα υπόλοιπα αντικείμενα έμειναν ακάλυπτα για τα υπόλοιπα χρόνια μέχρι σήμερα, αναγκάζοντας τον καθηγητή/τρια με τη συγκεκριμένη ειδικότητα να κάθεται επιπλέον του ωραρίου του/της (μετά της 2.μμ και εφόσον έχει έρθει από την πρώτη διδακτική ώραστο σχολείο) για να καλύπτει ανάγκες όπως αυτών των Πανελληνίων που στηρίζουν και διεκπεραιώνουν τα Λύκεια. Όμως αυτό δεν γράφτηκε και δεν καλύφθηκε ποτέ παρά μόνο απόπροφορική αναγνώριση από Γραφεία και Διευθύνσεις.

6) Τμήματα. Τι είναι η «υψηλή προστασία» αιρετών εκπροσώπων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής; Λυπάμαι αλλά δεν λειτουργούμε στη «νύχτα» για να μας παρέχουνκαι να δεχόμαστε «υψηλή προστασία»!!!Δεν “έσπαγαν” τα τμήματα για να βολευτούν οικαθηγητές αλλά… οι μαθητές! Διαφωνείτε; Είναικακό να γίνεται μάθημα με λιγότερους μαθητές(όλες οι εκπαιδευτικές έρευνες έχουν δείξει θετικά αποτελέσματα ενώ ταυτόχρονα αποτελεί κεντρικό εκπαιδευτικό αίτημα), εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες από τους οργανικάα νήκοντες στο σχολείο; Είναι κακόάριστοι μαθητές που στη Β’ Λυκείου έχουν επιλέξει να φοιτούν στη ΘΕΤΙΚΗ Κατεύθυνση και στη Γ’Λυκείου αλλάζουν κατεύθυνση επιλέγοντας τη ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ να μπορούν να συνεχίσουν στα ίδια τμήματα άμιλλας και ανταγωνισμού;Όλα γίνονταν εν γνώσει της Διεύθυνσης καιτου ΥΠΕΠΘ μέσω της μηνιαίας ενημέρωσης καιμε ηλεκτρονικά αρχεία, με το σύστημα απομακρυσμένης διαχείρισης στοιχείων Survey και με έγγραφα – Δελτία Κίνησης.Όλα λοιπόν ήταν και είναι στο «φως»!Μέχρι τώρα σας έχω αναφέρει ένα ελάχιστο πο-\σοστό της γραφειοκρατίας και της ηλεκτρονικής λειτουργίας του σχολείου που σχολιάστηκε από«Εκπαιδευτικό στέλεχος» ότι «είναι ελάχιστη».

7) Τοποθετήσεις. Ψάξτε αλλού για «λαθροχειρία». Όχι τουλάχιστον στο σχολείο μας. Αλλά όταν το ΥΠΕΠΘ (Υπουργοί κλπ – ρουσφέτια!)«μαζεύουν τον κόσμο» στην Αθήνα, πού θα τοδιαθέσουν μετά; Έρχεται το ΠΥΣΔΕ και τους«τοποθετεί» στα σχολεία. Τα σχολεία φταίνε;

8) Το σχολείο μας προσφέρει επί δεκαπενταετίας έργο που βασίζεται και στην εκτός ωρών διδασκαλίας (Παρασκευή μετά το πέρας των μαθη-
, Κυριακές απογεύματα, Χριστούγεννα και Πάσχα) προσφορά αξιόλογων και φιλότιμων εκπαιδευτικών με όραμα και στόχους και στις άριστες σχέσεις και στη συνεργασία με τους μαθητές μας.Έργο που πλαισιώνεται με Θεατρικά βραβεία σε Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες, με συνεργασίες με σχολεία του Εξωτερικού (Σουηδία),διακρίσεις σε Μαθητικά Φεστιβάλ Φωτογραφίας,Επιδόσεις στις Πανελλήνιες…, που ποτέ δεν μετρήθηκε ούτε αξιολογήθηκε ουσιαστικά από την Πολιτεία αλλά που καρποφόρησε στο μέλλοντων παιδιών μας.Αναρωτηθείτε, είναι τυχαία η στιγμή;Είναι τυχαία τα σχολεία;Αφού δεν κάνουμε μόνο το «μαθηματάκι μας»και δεν καθόμαστε ήσυχα στα αυγά μας…!Αφού παράλληλα προσφέρουμε ένα πλατύ εκπαιδευτικό έργο…!Αφού τρέχουμε τα παιδιά σε τόσες δραστηριότητες…! 
Θα παραλάβετε από μας ένα επετειακό τεύχο ςγια τα «10 χρόνια Θέατρο» του σχολείο μας πουε κδώσαμε στα 10 χρόνια. Βλέπετε πρόκειται για ένα σχολείο με ανησυχίες!Σας ερωτώ επίσης υπάρχει πρόβλεψη από τους ιθύνοντες για καθηγήτρια που παρέχει δωρεάν μαθήματα αλληλεγγύης τεσσάρων ωρών/εβδομάδα στο (Λύκειο Αργυρούπολης) αλλά έχει μία ώρα που πλεονάζει στο Πρόγραμμα του σχολείου μας…; Η καθηγήτρια δεν ενδιαφέρεται έχει απλά «ψυχή».

Θεωρώ δεδομένη την ευαισθησία της εφημερίδας σας για την πλήρη ενημέρωση.

Με τιμή
Ο Διευθυντής
Πανταζόπουλος Παναγιώτης
Φυσικός ΠΕ04

Πηγή: notiareport.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X