Σε κατάσταση ομηρίας και διαρκούς φόβου δηλώνουν πως βρίσκονται οι κάτοικοι στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου, εξαιτίας ενός εγκαταλελειμμένου και ετοιμόρροπου ακινήτου επί της οδού Μακεδονίας 20, το οποίο έχει μετατραπεί σε εστία μόλυνσης και παραβατικότητας, ενώ έχει παραδοθεί στις φλόγες δύο φορές τα τελευταία δύο χρόνια.
Με μια οργισμένη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάτοικος της περιοχής, η οποία ζει μόλις 10 μέτρα από το εν λόγω ακίνητο, περιγράφει τον εφιάλτη που βιώνει η γειτονιά. Το βίντεο που δημοσιοποίησε, είναι από την πρόσφατη πυρκαγιά στις 19 Μαρτίου 2026.
Το χρονικό της αδιαφορίας
Πρόκειται για το δεύτερο περιστατικό πυρκαγιάς στο ίδιο σημείο, μετά από εκείνο της 17ης Φεβρουαρίου 2024. Το κτίριο, το οποίο περιγράφεται ως ετοιμόρροπο, αποτελεί κατάλυμα αστέγων.
Οι εικόνες που μεταφέρει η κάτοικος είναι σοκαριστικές:
- Σωροί απορριμμάτων.
- Έντονη δυσοσμία και ακαθαρσίες (ούρα).
- Διαρκής φόβος και κίνδυνος για τη δημόσια υγεία.
“Ο Δήμος γνώριζε, αλλά…”
Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Δήμος Αγίου Δημητρίου είναι πλήρως ενημερωμένος για την κατάσταση εδώ και χρόνια, καθώς και για τους ιδιοκτήτες του ακινήτου.
Συγκεκριμένα, η κάτοικος αναφέρει πως:
- Από τον Οκτώβριο του 2024, υπήρχε έγγραφο της Διεύθυνσης Υγειονομικού Ελέγχου που επισήμαινε τους κινδύνους.
- Από τις 27 Μαΐου 2025, υπήρχε έκθεση της Διεύθυνσης Υπηρεσίας Δόμησης που χαρακτήριζε την οικοδομή επικίνδυνη λόγω κατάρρευσης και ζητούσε την κατεδάφισή της.
«Οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν ήδη επισημάνει την ανάγκη λήψης μέτρων από τον Δήμο», τονίζει η καταγγέλλουσα, προσθέτοντας πως «η γειτονιά έμεινε απροστάτευτη».
Φόβος για τα χειρότερα
Η πρόσφατη πυρκαγιά προκάλεσε σοβαρά προβλήματα υγείας στους περιοίκους, ιδιαίτερα στις ευαίσθητες ομάδες. «Ασθματικοί και όσοι υποφέρουν από ΧΑΠ ζητούσαμε ιατρική βοήθεια μέσα στη νύκτα, λόγω κρίσης άσθματος», περιγράφει η κάτοικος.
Τα ερωτήματα που θέτει είναι αμείλικτα:
«Πόσες φωτιές ακόμη; Μέχρι πότε θα αδιαφορούν οι υπεύθυνοι για τη ζωή μας, την υγεία μας και τον κίνδυνο να χάσουμε μέσα σε μια ώρα τις περιουσίες μας; Πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να κινηθεί επιτέλους ο μηχανισμός του Δήμου;»
Τα αιτήματα των κατοίκων
Δηλώνοντας πως δεν είναι «πολίτες δεύτερης κατηγορίας», οι κάτοικοι της οδού Μακεδονίας απαιτούν άμεσα, πριν να είναι αργά:
- Άμεση απομόνωση του χώρου.
- Καθαρισμό και απομάκρυνση των επικίνδυνων υλικών.
- Ουσιαστική εφαρμογή του νόμου.
Η τοπική κοινωνία αναμένει πλέον τις ενέργειες της δημοτικής αρχής, η οποία καλείται να δώσει λύσεις σε ένα πρόβλημα που απειλεί ευθέως τη ζωή και την περιουσία των πολιτών.
notia team
Ο συγγραφέας δεν έχει συμπληρώσει ακόμη το βιογραφικό του.
Δείτε όλα τα άρθρα από notia team