Τι δεν πρέπει να κάνει ποτέ στα social media μια επιχείρηση




Το Social Media Marketing έχει εξελιχθεί σε ένα πανίσχυρο εργαλείο για την γνωριμία με το κοινό της, την ανάπτυξη μιας επιχείρησης και τη δημιουργία εσόδων.

Ωστόσο, υπάρχει μια λεπτή  γραμμή μεταξύ της χρήσης των social media για προσωπικούς λόγους,  έναντι της χρήσης για επαγγελματικούς λόγους και δυστυχώς μερικές φορές οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων δεν βλέπουν αυτή τη γραμμή. Ακολουθούν 5 πράγματα που μια επιχείρηση δεν πρέπει να κάνει, ενώ χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.

1. Δημοσίευση μόνο διαφημιστικού υλικού

Ορισμένοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων έχουν την εντύπωση ότι ένας επαγγελματικός λογαρισμός στα social media πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για την προώθηση της επιχείρησής τους. Το κοινό σας δεν χρησιμοποιεί τα social media για να λαμβάνει μόνο μηνύματα άμεσης πώλησης. Για να το πούμε απλά, οι χρήστες των social media δεν  ζουν περιμένοντας  τα διαφημιστικά μας μηνύματα. Ούτως ή αλλιώς με την διαφήμιση στο facebook και την διαφήμιση Google δέχονται καθημερινά ένα μεγάλο όγκο τέτοιων μηνυμάτων.



Χρησιμοποιούν τα social media να επικοινωνήσουν, να διασκεδάσουν, να ξεχαστούν, κ.ο.κ. Ακόμα και αν τα χρησιμοποιούν για να ψάξουν για κάποια αγορά, θέλουν να το κάνουν στο δικό τους χρόνο και όχι κάτω από πίεση. Αν δημοσιεύετε μόνο μηνύματα πωλήσεων και δεν παρέχετε χρήσιμο και ενημερωτικό περιεχόμενο, πιθανόν να εγκαταλείψουν τη σελίδα σας ή να απενεργοποιήσουν τις ενημερώσεις σας.

Ο αλγόριθμος των περισσότερων social media υπολογίζει αρκετούς παράγοντες προκείμενου να εμφανίσει ή όχι τις αναρτήσεις σας σε κάποιον. Αν αυτός έχει πάψει να δείχνει ενδιαφέρον για το περιεχόμενο σας, δηλαδή δεν υπάρχει το πολυπόθητο engagement, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα βλέπει αυτά που ανεβάζετε.

2. Ανάρτηση αμφιλεγόμενου περιεχομένου

Δεν είναι όλοι οι ακόλουθοι σας στα social media υποστηρικτές της ίδιας ομάδας και δεν έχουν όλοι τις ίδιες πολιτικές απόψεις. Προέρχονται επίσης από διαφορετικές θρησκείες, εθνικότητες και διαφορετικό κοινωνικό υπόβαθρο.

Είναι ακατάλληλο για την επιχείρησή σας να εμπλέκεται σε διαμάχες που σχετίζονται με πολιτικές, θρησκευτικές, οπαδικές  και άλλες διαφορές. Πιστέψτε μας, δεν θέλετε να ξεκινήσετε μια συζήτηση σχετικά με δυσεπίλυτα κοινωνικά ή εθνικά προβλήματα. Σε μια τέτοια κουβέντα  κανείς δεν κερδίζει και στο τέλος όλοι είναι πιο φανατισμένοι από ότι ήταν όταν την ξεκίνησαν. Αυτός είναι ο ασφαλέστερος  τρόπος για να  χαρακτηρίσετε  αρνητικά την επιχείρησή σας για θέματα άσχετα με το αντικείμενο της.

Αντίθετα, η παροχή περιεχομένου που σχετίζεται με την επιχείρησή σας είναι ένα ασφαλές στοίχημα.

3. Άσχετο cross-posting

Το Instagram σάς επιτρέπει να αναδημοσιεύτε τις αναρτήσεις σας στο λογαριασμό σας στο Facebook.Υπάρχουν επίσης εφαρμογές που σας επιτρέπουν την ταυτόχρονη δημοσίευση της ανάρτησης σας σε πολλά social media.

Ενώ το cross posting  εξοικονομεί χρόνο και είναι ένας πολύ καλός τρόπος να παραμείνετε ενεργοί στους κορυφαία website κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχουν φορές που το περιεχόμενο σας δεν ταιριάζει σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα, όσο σε μια άλλη. Για παράδειγμα ένα ερασιτεχνικό βίντεο ή φωτογραφία μπορεί να είναι κατάλληλα για το Facebook, δεν ισχύει όμως το ίδιο για το LinkedIn ή το Instagram.

Εξασφαλίστε λοιπόν πως το περιεχόμενο σας  έχει τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται  για να κερδίσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας  για την πλατφόρμα που θέλετε να το δημοσιεύσετε. Αυτό δεν σημαίνει ότι αναγκαστικά θα αποφύγετε το cross posting, απλώς βεβαιωθείτε ότι το πρωτότυπο περιεχόμενο σας ταιριάζει στα συγκεκριμένα social media.

4. Αγνόηση σχολίων / μηνυμάτων

Ένας από τους κύριους στόχους της συχνής ενημέρωση των λογαριασμών μας στα social media είναι το engagement, δηλαδή την αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Συχνά οι φίλοι των ακολούθων σας στα social media βλέπουν τι ανεβάζετε και μπορούν να αλληλεπιδράσουν. Έτσι η επιχείρησή σας παρουσιάζεται στη συνέχεια σε ένα εντελώς νέο κοινό. Οπότε η αλληλεπίδραση μαζί τους είναι ζωτικής σημασίας.

Γι’ αυτό, εάν οι ακόλουθοι σας σχολιάζουν τις αναρτήσεις ή θέτουν ερωτήσεις ή αφήνουν μια παρατήρηση, είναι επιτακτική ανάγκη να απαντήσετε τουλάχιστον στο σχόλιό τους. Αφήνουν ένα σχόλιο ή θέτουν μια ερώτηση επειδή θέλουν να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρησή σας. Σύμφωνα με έρευνες το 71% των καταναλωτών που είχαν μια εμπειρία μέσω των social media με μια επιχείρηση είναι πιθανό να τη συστήσουν σε άλλους. Για αυτό μην τους αγνοείτε.

5. Μη βελτιστοποίηση της σελίδας σας στο Facebook

Το Facebook προσφέρει πολλά διαφορετικά πρότυπα για τις επιχειρηματικές σελίδες. Αυτό το πρότυπο είναι σαν να δημιουργείτε έναν mini website στην πλατφόρμα του Facebook. Οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να δημιουργήσουν ένα κατάστημα στη σελίδα τους στο Facebook. Κοιτάξτε αυτά τα πρότυπα και βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει το πρότυπο που ταιριάζει  για την επιχείρησή σας και αυτό που θα την  βοηθήσει να δημιουργήσει πωλήσεις και να αποκτήσει νέους πελάτες.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη σελίδα σας στο Facebook και σε όλα τα media είναι να βεβαιωθείτε ότι ολοκληρώθηκε η ενότητα “Σχετικά με μας” ή “Βιογραφικό”. Αυτές οι πληροφορίες θα βελτιστοποιήσουν την επιχείρησή σας για αναζητήσεις εντός των πλατφορμών. Βοηθά επίσης τους καταναλωτές να κατανοήσουν τι είναι αυτό που κάνετε, τι πουλάτε και πού βρίσκεστε. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι βασικές πληροφορίες έχουν εισαχθεί σε αυτή την ενότητα . Δώστε στους χρήστες όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να σας βρουν και να συνεργαστούν μαζί σας.

Τι χρειάζεται να κάνετε

Μια στρατηγική Social Media Marketing για την προώθηση της επιχείρησής σας και την αύξηση των πωλήσεών σας δεν είναι τόσο απλή, όσο η δημοσίευση μιας φωτογραφίας ή ενός ερασιτεχνικού video. Τα Social Media είναι ένα σοβαρό εργαλείο marketing και  χρειάζεται χρόνος και γνώση για να το χρησιμοποιήσετε σωστά. Εάν δουλευτούν σωστά, η επιχείρησή σας θα δει σύντομα την απόδοση αυτής της επένδυσης.Bizz – Digital Marketing Agency, Τηλ.: 210 300 4448, www.bizz.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.