Πόλος έλξης το 2ο Λύκειο Αλίμου με την τεράστια τοιχογραφία του Βαν Γκογκ




Την Άλεξ και τον Σπύρο, τους δύο ταλαντούχους street artists, τους έχουμε γνωρίσει μέσα από την εκπληκτική τους δουλειά στα ΚΑΦΑΟ του Αλίμου, τα οποία έχουν μετατρέψει σε υπαίθρια έργα τέχνης. Αυτή τη φορά ο δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης τους ανέθεσε μία πρωτοποριακή εικαστική παρέμβαση σε σχολείο του Αλίμου. Η “Έναστρη Νύχτα”, το πασίγνωστο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, στολίζει πλέον την πίσω όψη του 2ου Λυκείου, στην πλατεία Καραϊσκάκη και όσοι περνούν από εκεί μένουν εντυπωσιασμένοι με το αποτέλεσμα. Και όπως είναι φυσικό εκατοντάδες φωτογραφίες έχουν κατακλύσει τα social media.

“Μας πήρε περίπου 15 ημέρες για να πραγματοποιήσουμε την τοιχογραφία, πιστεύουμε να αρέσει στον κόσμο και ευχαριστούμε τον δήμαρχο που μας έδωσε την ευκαιρία” είπαν στο notia.gr

Η Έναστρη Νύχτα είναι ελαιογραφία σε καμβά του Ολλανδού μετα-ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ. Φιλοτεχνημένος τον Ιούνιο του 1889, απεικονίζει τη θέα από το δυτικό παράθυρο του δωματίου του στο άσυλο Σεν Ρεμί ντε Προβάνς, μόλις πριν την ανατολή του ηλίου, με την προσθήκη ενός εξιδανικευμένου χωριού. Εκτίθεται στην μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στην Νέα Υόρκη από το 1941 και αποκτήθηκε μέσω του κληροδοτήματος Λίλι Π. Μπλις. Θεωρείται ένα από τα καλύτερα έργα του Βαν Γκογκ και είναι ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες στην ιστορία του Δυτικού πολιτισμού.

Ο πίνακας απεικονίζει μια νυχτερινή σκηνή με έντεκα δίνες αστεριών και ένα φωτεινό κίτρινο μισοφέγγαρο. Στο φόντο υπάρχουν λόφοι, στη μέση του εδάφους υπάρχει μια φεγγαρόλουστη πόλη με μια εκκλησία που έχει ένα επίμηκες καμπαναριό και σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η σκούρα πράσινη σιλουέτα ενός κυπαρισσιού



Η «Έναστρη νύχτα» ζωγραφίστηκε το 1889 όταν ο Βαν Γκογκ ήταν έγκλειστος σε ένα μικρό ψυχιατρείο, στην περιοχή που απεικονίζεται στον πίνακα.

Πήγε εκεί με δική του πρωτοβουλία, λίγο καιρό μετά αφού είχε κόψει το αυτί του και το έδωσε τυλιγμένο σε ένα κομμάτι χαρτί σε μια νεαρή γυναίκα που δούλευε σε οίκο ανοχής.

Ο Βαν Γκογκ είχε συνειδητοποιήσει πως δεν μπορούσε να συνεχίσει να ζει χωρίς βοήθεια. «Πρέπει να ήταν τρομακτικό να πάει κανείς σε ψυχιατρείο το 19ο αιώνα» λέει ο Μάρτιν Μπέιλι, που θεωρείται από τους σημαντικότερους μελετητές του Ολλανδού ζωγράφου και έχει εκδώσει το βιβλίο «Έναστρη Νύχτα: O Bαν Γκογκ στο Άσυλο». «Ερεύνησα τις περιπτώσεις άλλων ασθενών και ήταν όλοι σε φοβερά άσχημη κατάσταση. Πρέπει να ήταν πολύ δύσκολο για αυτόν να προσαρμοστεί. Νομίζω ήταν η τέχνη που τον διατήρησε νουνεχή και του έδωσε λόγο να συνεχίσει να ζει», λέει ο Μπέιλι.

«Ζωγράφισε την «Έναστρη Νύχτα» τον Ιούνιο εμπνευσμένος από την νυχτερινό ουρανό που έβλεπε μέσα από τα κάγκελα του δωματίου και την υπέροχη φύση της περιοχής που είναι γεμάτη κυπαρίσσια και ελιές» επισημαίνει.

Σήμερα ο πίνακας θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα όλων των εποχών, αν και ο Βαν Γκογκ δεν τον αντιμετώπιζε έτσι.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.