Ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ: Μικραίνουν τις συσκευασίες και ανεβάζουν τις τιμές (VIDEO)




Και ενώ οι ανατιμήσεις βασικών αγαθών συνεχίζονται με αμείωτη ένταση επιφέροντας ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, οι καταναλωτές καλούνται να βρίσκονται σε εγρήγορση καθώς στα ράφια πωλούνται προϊόντα στην ίδια τιμή αλλά με μικρότερη συσκευασία.

Πολλές επιχειρήσεις για να αποφύγουν νέες ή μεγαλύτερες αναπροσαρμογές τιμών που θα έστρεφαν τους καταναλωτές σε ανταγωνιστές τους προχώρησαν σε κάποια τρικ, αφήνοντας την ίδια συσκευασία στο προϊόν αλλά μειώνοντας την ποσότητα.

Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης μίλησε στο Newsbomb.gr για «το νέο φαινόμενο εξαπάτησης του καταναλωτή με βάση τα τελευταία στοιχεία του Ινστιτούτου Καταναλωτή». Και συνέχισε κάνοντας λόγο για «στημένο παιχνίδι» καθώς οι βιομηχανίες «ξεκίνησαν το καθεστώς της μείωσης της ποσότητας» ώστε να κρατιέται ίδια η τιμή των προϊόντων, αλλά σε μικρότερη ποσότητα και με την ίδια ακριβώς συσκευασία, για να μη φαίνεται η αύξηση της τιμής τους.

«Τερτίπια των εταιριών ώστε να εξαπατήσουν τους καταναλωτές», τονίζει φανερά εκνευρισμένος ο κ. Λεχουρίτης, δίνοντας παράλληλα παραδείγματα όπου συσκευασίες προϊόντων από 100ml έγιναν 80ml ή από 1 κιλό έγιναν 800 γραμμάρια.



  • Γιαούρτι από 250 γρ. σε 200 γρ. – 220 γρ.
  • Κρουασάν από 90 γρ. σε 70 γρ.
  • Πατατάκια από 120 γρ. σε 90 γρ.
  • Ψωμί από 1 κιλό σε 870 γρ.
  • Χαρτί υγείας από 1 κιλό σε 800 γρ.
  • Γατοτροφές / σκυλοτροφές από 2 κιλά σε 1.800 γρ.
  • Μακαρόνια από 500 γρ. σε 450 γρ.

«Έχουμε οριζόντια μείωση σε ποσότητες συσκευασμένων τροφίμων, αλλά και σε συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά».

Ρεπορτάζ του OPEN:

Σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ, παρατηρούνται ανατιμήσεις 16% στους φρέσκους χυμούς, 15% στα ψάρια, 13% στα τυριά, 6-12% στα μπισκότα, 12% στα χαρτικά έως 12% στις σοκολάτες, 9% στα ζυμαρικά, 8% στο γιαούρτι, 6% στα αλλαντικά, 5% στο φρέσκο γάλα, 5% στο ελαιόλαδο, 6% στα όσπρια, 9% στα είδη προσωπικής υγιεινής.

Ο κ. Λεχουρίτης σχολίασε πως και «στα ποτά υπάρχει μείωση ποσοστού αλκοόλ από 40% στο 37,5%, αλλά και στο μπουκάλι το οποίο από 750 γρ. είναι πια στα 700 γρ., ίσως και λιγότερο. Το αλκοόλ έχει ειδική φορολογία, τον φόρο οινοπνεύματος, που σημαίνει ότι με την μείωση στο ποσοστό αλκοόλ αγοράζεις φθηνότερο το προϊόν αλλά δεν μειώνεις το ποσό πώλησης».

«Όλες αυτές οι μειώσεις είναι τάσεις ναι μεν νόμιμες αλλά και ανήθικες. Αλλά πέρα από τον τρόπο που έχει παρουσιαστεί με τα τεχνάσματα τώρα θέλουν να καταργήσουν τις προσφορές 1+1 και το 40% κάτω στις τιμές», αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ.

Τι μέτρα θα μπορούσε να πάρει η κυβέρνηση;

«Μέτρα παίρνονται όταν θέλεις. Όπως λες να μπει πλαφόν στα ξύλα και στο πέλετ γιατί στα μεγάλα συμφέροντα δεν μιλάς;», είπε ο κ. Λεχουρίτης συμπληρώνοντας πως «η κυβέρνηση θα πρέπει να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, να μειώσει τον ΦΠΑ σε στοχευμένες παροχές υπηρεσιών και όχι στα προϊόντα. Θα μπορούσε ακόμη να βοηθήσει τον πρωτογενή τομέα με επιδοτήσεις για να μην ακριβαίνει το προϊόν».

Σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στρέφονται οι καταναλωτές
Λόγω της ακρίβειας που επικρατεί έχουν αναθεωρήσει τις αγοραστικές συνήθειες οι καταναλωτές, σημειώνει ο κ. Λεχουρίτης και τονίζει ότι εξαιτίας της οικονομικής δυσχέρειας που αντιμετωπίζει ο κόσμος τα τελευταία χρόνια, λόγω των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, έχει χάσει την αγοραστική του δύναμη.

«Ο κόσμος πλέον στρέφεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, που είναι φτηνότερα», ανέφερε.

Εκτίμησε, δε, ότι στο προσεχές διάστημα θα υπάρξουν κι άλλες αυξήσεις ύψους 20%. «Με τα νέα δεδομένα φτωχοποιείται το ελληνικό νοικοκυριό, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ.»

Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ ανέφερε ότι το ινστιτούτο έχει δεχτεί εκατοντάδες καταγγελίες για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ, καθώς και για νοθευμένα καύσιμα και τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς.

«Υπάρχει μια δικαιολογία για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, αλλά δεν φταίει για όλα η κρίση», είπε και προσέθεσε ότι είχαν προτείνει να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα για να μην μετακυλίεται το κόστος μετακίνησης στον καταναλωτή.

Τόνισε, μάλιστα, ότι ο φόρος πρέπει να μειωθεί σε υπηρεσίες και όχι προϊόντα, γιατί διαφορετικά το κέρδος δεν θα το δει ο καταναλωτής αλλά ο επιχειρηματίας.

Τέλος, σημείωσε ότι η κυβέρνηση ακολούθησε λάθος δρόμο και το πληρώνει οικονομικά ο καταναλωτής. «Με επιδόματα δε μπορεί να συνεχιστεί η κατάσταση.» Πηγή: newsbomb.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.