Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης για τη διαπλάτυνση της Αγίου Δημητρίου




Το «μεγάλο» έργο της διαπλάτυνσης της Αγίου Δημητρίου των 5.385.000 € ξεκίνησε. Μαζί με
αυτό ξεκίνησε ο μαρασμός της αγοράς στα σημεία όπου περνάει. Η τμηματική υλοποίηση του
έργου όπως έχει σχεδιαστεί από τη δημοτική αρχή δεν έχει λάβει υπόψη την ανεμπόδιστη
λειτουργία των μαγαζιών που βρίσκονται κατά μήκος της Αγίου Δημητρίου. Απαιτείται να
γίνει άμεσα επανασχεδιασμός ώστε να μη θιχτεί περαιτέρω η αγορά σε αυτό το τμήμα. Η
δημοτική και η περιφερειακή αρχή πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες
αποζημιώσεις αυτών των μαγαζιών για ζημιές που δέχονται από την υλοποίηση του έργου.
Όμως ας δούμε και το ίδιο το έργο της διαπλάτυνσης ποιον εξυπηρετεί…Ως Λαϊκή
Συσπείρωση έχουμε τοποθετηθεί από την πρώτη στιγμή για το εν λόγω έργο και το έχουμε
καταψηφίσει στο Δημοτικό και στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Δεν πέσαμε στην παγίδα των
δήθεν τεχνικών παρατηρήσεων, όπως έκαναν οι υπόλοιπες παρατάξεις της «αντιπολίτευσης»,
σχετικά με την ύπαρξη ή μη της νησίδας κ.ά. που αποπροσανατολίζουν τελικά από την ουσία
του έργου.
Από την αρχή θέσαμε ένα ερώτημα προς τη δημοτική αρχή. Τι εξυπηρετεί ένα έργο που ξεκινά
από τη Γράμμου και φτάνει ως τη Θεομήτορος; Η αρχική σύμβαση του έργου που είχε
συζητηθεί έθετε πως θα εξυπηρετήσει την καλύτερη σύνδεση της Βουλιαγμένης με την
Ποσειδώνος. Από τότε ως σήμερα έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι. Το σύνολο των έργων
της δημοτικής αρχής δίνει μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα που επιβεβαιώνει την τοποθέτηση
της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Στο δήμο τα «μεγάλα» έργα που έχουν ως σήμερα υλοποιηθεί είναι η Πριάμου, η Κολοκοτρώνη
και σε εξέλιξη βρίσκεται η αναμόρφωση γύρω από το MetroMall. Σε συνδυασμό με τη
διαπλάτυνση της Αγίου Δημητρίου στο μήκος που προβλέπεται, μπορεί κανείς να δει τη μεγάλη
εικόνα. Η δημοτική αρχή, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, υλοποιούν έργα που
«στήνουν» την εικόνα-βιτρίνα του δήμου όπως στη Βουλιαγμένης, εξυπηρετώντας πασιφανώς
μεγάλους εμπορικούς ομίλους. Ταυτόχρονα βελτιώνουν τις εισόδους του δήμου, και τώρα τη
λεωφόρο της Αγίου Δημητρίου για την καλύτερη σύνδεση της Βουλιαγμένης με την
Ποσειδώνος, ώστε να υπηρετηθεί αποτελεσματικά ο ρόλος του ίδιου του δήμου ως πέρασμα
προς το παράκτιο μέτωπο, όπου συγκεντρώνονται τα συμφέρονται των μεγαλο-επενδυτών.
Ουσιαστικά η διαπλάτυνση της Αγίου Δημητρίου είναι ένα από τα επιλέξιμα έργα από την Ε.Ε.,
το κράτος, την περιφερειακή & δημοτική αρχή, με κριτήριο τα συμφέροντα των μεγάλων
κατασκευαστών και άλλων μεγαλο-επιχειρηματιών. Το έργο αυτό δεν υλοποιείται για τη
βελτίωση γενικά της Αγίου Δημητρίου ή για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς όπως λέει η
δημοτική αρχή. Αλλά αφορά την καλύτερη κίνηση κεφαλαίου & εμπορευμάτων και συνολικά
της «κίνησης» νότια της Αττικής, όπου ήδη έχουν πέσει τα πρώτα εκατομμύρια ευρώ για το
project «The Ellinikon».
Σε κάθε περίπτωση, η διαπλάτυνση της Αγίου Δημητρίου με τον τρόπο που έχει
σχεδιαστεί, δε μπορεί να εξυπηρετήσει τη βελτίωση της κυκλοφορίας εντός της περιοχής,
καθώς – πλην του ότι δεν αφορά το σύνολο της λεωφόρου – δε συνδέεται με παράλληλα
έργα και μέτρα ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής ρύθμισης που να αφορούν το σύνολο της
περιοχής και τουλάχιστον τις οδούς που συνδέονται με τη λεωφόρο. Χαρακτηριστικά
«παράλογα» που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές είναι: η Πόντου που σαν το γιοφύρι της
Άρτας γκρεμίζεται και ξαναχτίζεται, το ρέμα της Πικροδάφνης που εγκαταλείπεται (μέχρι και
φωτιά έπιασε σε παραρεμάτιο τμήμα του) ώστε να έρθουν να «κουμπώσουν» τα σχέδια της
Περιφέρειας που προβλέπουν τσιμέντο & συρματοκιβώτια, ή το στάδιο της Αγίου Δημητρίου,
που απαξιώνεται από τη δημοτική αρχή με τα έργα εντός να μην τελειώνουν εδώ και χρόνια και
τα απορριμματοφόρα να παραμένουν στο χώρο, δημιουργώντας πρόβλημα συνολικά, στους
αθλούμενους, τους κατοίκους και τους μαγαζάτορες της γύρω περιοχής.
Φυσικά, δεν παραβλέπουμε και μία ακόμη σοβαρή πλευρά. Ποιος πληρώνει αυτά τα 5,4 εκ. €;
Εδώ η απάντηση είναι μία. Ο ίδιος ο λαός που στηρίζει από άμεσους και έμμεσους φόρους –
τοπικούς & κρατικούς – την ίδια την χρηματοδότηση της περιφέρειας και του δήμου.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση, είχαμε έγκαιρα ενημερώσει τους κατοίκους και μικροεπαγγελματίες
αυτού του τμήματος της Αγίου Δημητρίου και συνολικά της περιοχής για το εν λόγω έργο και
τις επιπτώσεις του. Γι’ άλλη μία φορά, τους καλούμε σε αγωνιστική διεκδίκηση, καταρχάς,
μέτρων που θα αντιστρέφουν το πλήγμα που δέχονται από την κατασκευή του έργου που
είναι σε εξέλιξη. Ταυτόχρονα, διεκδικούμε έργα που δε θα έχουν ως κριτήριο την εξυπηρέτηση
της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματιών αλλά την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών
μας. Θέσαμε και θέτουμε πως σχετικά με τεχνικά έργα & παρεμβάσεις που αφορούν δρόμους
κ.ά. δεν πρέπει να είναι αποσπασματικά, όπως το εν λόγω έργο, αλλά να εντάσσονται σε ένα
συνολικό κυκλοφοριακό σχέδιο προς όφελος της εύρυθμης κίνησης του λαού της περιοχής.
Θα πρέπει επίσης να γίνονται με κριτήριο την εξυπηρέτηση της ανάγκης του λαού για
εύκολη και ασφαλή μετακίνηση, με ασφαλείς δρόμους, μεγάλα πεζοδρόμια, πράσινο,
χώρους στάθμευσης (δωρεάν!) κλπ. Θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν τη διευκόλυνση και
πύκνωση των δρομολογίων των μέσων συγκοινωνίας για φθηνή μετακίνηση του λαού.
Ιδιαίτερα προτάσσουμε την ανάγκη να προχωρήσει ο σχεδιασμός έργων που έχουν άμεση
ανάγκη οι κάτοικοι της περιοχής, για ελεύθερους χώρους αναψυχής (βλ. Ασύρματος, και
άλλα πάρκα με πράσινο και παιδικές χαρές σε κάθε γειτονιά), παιδικούς σταθμούς &
σχολικά κτίρια που θα καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες – ειδικά εν μέσω πανδημίας,
αθλητικούς χώρους ελεύθερους σε όλο το λαό, έργα για το ρέμα της Πικροδάφνης με
κριτήριο την αντιπλημμυρική προστασία του λαού και την προστασία του περιβάλλοντος,
συνολικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και αντισεισμικής θωράκισης.
Σε κάθε περίπτωση ο λαός δεν πρέπει να πληρώσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω, που έχει
γονατίσει είτε σε περίοδο ανάπτυξης είτε σε περίοδο κρίσης. Αντιθέτως, πρέπει να πληρώσουν
οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι με αύξηση της φορολογίας και κατάργηση του συνόλου των
φορολογικών-ασφαλιστικών και άλλων απαλλαγών και προνομίων που «γεύονται». Το λαϊκό
κίνημα με τον αγώνα του σε γραμμή σύγκρουσης με την πολιτική κράτους-τοπικής
διοίκησης-μονοπωλίων μπορεί να επιβάλλει το δίκιο του για έργα προς όφελός του και για
το σύνολο των δικαιωμάτων του.


Κονδύλης στον ΟΤ – «Πυροκροτητής» η επένδυση στο Ελληνικό και η μαρίνα του Αλίμου




Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X