Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το κλείσιμο του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης
Οι Βουλεύτριες και οι Βουλευτές Νότιου Τομέα Αθήνας και ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ (Ραλ. Χριστίδου, Ιωαν. Μουζάλας, Ιωαν.Μπαλάφας, Νικ. Παππάς, Θεαν. Φωτίου, Μάρ. Κάτσης) κατέθεσαν σήμερα ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφορικά με το κλείσιμο του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης.
Με την ερώτηση τους επισημαίνουν ότι η απόφαση αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες για την εξυπηρέτηση των κατοίκων ενός Δήμου με πληθυσμό 78.000 πολιτών, αλλά και στη λειτουργία των δεκάδων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα όρια του. Σύμφωνα με το σχέδιο της νέας διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ., οι διανομείς της Ηλιούπολης θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας την αλληλογραφία και τα προς διακίνηση εμπορεύματα από κέντρο διανομής σε άλλο δήμο, γεγονός που θα συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις και μάλιστα σε μια περίοδο που, εξαιτίας της πανδημίας, οι καταναλωτικές συνήθειες και οι ανάγκες των πολιτών έχουν αλλάξει και έχει αυξηθεί εκθετικά ο όγκος της αλληλογραφίας και των προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου που πρέπει να παραδίδονται κατ΄ οίκον.
Οι βουλεύτριες και οι Βουλευτές τονίζουν ότι η πρόσβαση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες με προσιτή τιμή σε όλη την ελληνική επικράτεια είναι δικαίωμα όλων των πολιτών και ότι σε αυτή την δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία η Κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόζει πολιτικές που θα οδηγούν σε βελτίωση και όχι σε επιβάρυνση της καθημερινότητας των πολιτών.
Για τους λόγους αυτούς ζητούν να μην να μην προχωρήσει η. κατάργηση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης αλλά, αντίθετα, να υπάρξει ενίσχυση του Κέντρου με προσωπικό ώστε αυτό να μπορεί να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στις αυξημένες ανάγκες αλληλογραφίας και εμπορικών συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων της περιοχής
Για την πληρέστερη ενημέρωση σας ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 10 Μαΐου 2021
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: «Η κατάργηση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης είναι απόφαση απαξίωση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ και των εργαζομένων τους. »
Επί 193 χρόνια τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ αποτέλεσαν το Ταχυδρομικό Δίκτυο της χώρας, προσφέροντας σημαντικές υπηρεσίες στους πολίτες, σε προσιτές τιμές.
Δυστυχώς, η καινούργια Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. ανακοίνωσε σχέδιο «εξυγίανσης» και «διάσωσης» του Οργανισμού, το οποίο, στην πραγματικότητα, αποτελεί σχέδιο βίαιης απαξίωσης του, μέσω περιορισμού των σημείων εξυπηρέτησης με το κλείσιμο καταστημάτων. Η κατάσταση επιδεινώνεται από τη μείωση του προσωπικού, είτε με το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, είτε με απολύσεις, με αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμιση της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών, προετοιμάζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το έδαφος για ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανακοίνωση της Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. για την κατάργηση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης. Η απόφαση αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες για την εξυπηρέτηση των κατοίκων ενός Δήμου με πληθυσμό 78.000 πολιτών, αλλά και στη λειτουργία των δεκάδων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα όρια του. Σύμφωνα με το σχέδιο της νέας διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ., οι διανομείς της Ηλιούπολης θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας την αλληλογραφία και τα προς διακίνηση εμπορεύματα από κέντρο διανομής σε άλλο δήμο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τους εργαζόμενους αλλά και για όσους επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες των ΕΛ.ΤΑ..Οι καθυστερήσεις σε παράδοση και παραλαβή αλληλογραφίας θα αυξηθούν σημαντικά και μάλιστα σε μια περίοδο που, εξαιτίας της πανδημίας, οι καταναλωτικές συνήθειες και οι ανάγκες των πολιτών έχουν αλλάξει και έχει αυξηθεί εκθετικά ο όγκος της αλληλογραφίας και των προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου που πρέπει να παραδίδονται κατ΄ οίκον. Για το λόγο αυτό υπήρξε ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ηλιούπολης προς τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ, με το οποίο οι τοπικές αρχές της πόλης ζητούν να μην υλοποιηθεί η εν λόγω απόφαση με τις σοβαρές επιπτώσεις για την τοπική κοινωνία αλλά και για την τοπική οικονομία.
Επειδή οι πολίτες διαχρονικά εμπιστεύονται τα ΕΛΤΑ για την διακίνηση της αλληλογραφίας τους και για την πραγματοποίηση οικονομικών τους συναλλαγών
Επειδή, η πρόσβαση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες με προσιτή τιμή σε όλη την ελληνική επικράτεια είναι δικαίωμα όλων των πολιτών
Επειδή, σε αυτή την δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία η Κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόζει πολιτικές που θα οδηγούν σε βελτίωση και όχι σε επιβάρυνση της καθημερινότητας των πολιτών
Επειδή οι πρόσφατες εξελίξεις με τη συρρίκνωση του δικτύου των υποκαταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. σε όλη την Ελλάδα, και με την εφαρμογή του Προγράμματος Εθελουσίας Εξόδου οδηγούν σε πλήρη αποδυνάμωση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ
Επειδή στο χάρτη υποχρεώσεων των ΕΛ.ΤΑ. περιλαμβάνεται η δέσμευση του Οργανισμού για παροχή καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών στους πολίτες, δέσμευση που υπονομεύεται από τις αποφάσεις της νέας Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ.
Επειδή είναι υποχρέωση της Κυβέρνησης να διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εργαζομένων και την ποιότητα των συνθηκών και όρων εργασίας τους, άρα και των εργαζομένων στα ΕΛ.ΤΑ.
Επειδή η πανδημία έχει κάνει την κατ οίκον καραντίνα υποχρεωτική συνθήκη για πολλούς ευπαθείς συμπολίτες μας που ουσιαστικά βασίζονται στο ταχυδρομείο και τις ταχυμεταφορές σε μεγάλο πλέον βαθμό για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων της καθημερινότητάς τους,
Επειδή τα ΕΛΤΑ, ως δημόσιος φορέας, έχουν αποδειχθεί απαραίτητα και πολύτιμα προκειμένου το σχετικό επιχειρηματικό πεδίο να ρυθμίζεται και να εκπληρώνει τον κοινωνικό του ρόλο
Επειδή η κατάργηση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης θα έχει ως συνέπεια μεγάλες καθυστερήσεις σε παράδοση και παραλαβή αλληλογραφίας, ενδεχομένως σε απώλεια φακέλων και λογαριασμών, σε συσσώρευση ανεπίδοτων αντικειμένων και σε λάθη στις παραδόσεις, με τελικό αποδέκτη όλων αυτών τον φορολογούμενο πολίτη.
Επειδή, η πανδημία και το εξαιρετικά μακρύ καθεστώς των lockdown που επέβαλε η κυβέρνηση ως μοναδικό μέτρο αντιμετώπισης του covid 19 είχε ως αποτέλεσμα την μεγάλη αύξηση της αλληλογραφίας και των εμπορικών συναλλαγών μέσω παραδόσεων κατ΄οίκον, μια κατάσταση που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον, γεγονός που θα έπρεπε να συνεπάγεται αύξηση του προσωπικού των ΕΛ.ΤΑ. και όχι μείωση των υποκαταστημάτων του, όπως στην περίπτωση της κατάργησης του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης
Επειδή ο Δήμος Ηλιούπολης είναι ένας από τους πολυπληθέστερους Δήμους της Αττικής και η κατάργηση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης δεν δικαιολογείται καθώς διεκπεραιώνει υψηλό όγκο αλληλογραφίας και συναλλαγών, ενώ το ενοίκιο του υποκαταστήματος είναι εξαιρετικά χαμηλό
Επειδή για το ζήτημα αυτό διαμαρτύρονται δικαιολογημένα οι κάτοικοι και οι φορείς του Δήμου, όπως αυτό αποτυπώθηκε και στο ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηλιούπολης
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να μην προχωρήσει η Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. στην κατάργηση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης;
2. Αντίθετα, θα ζητηθεί από τη Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. η ενίσχυση με προσωπικό του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης ώστε αυτό να μπορεί να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στις αυξημένες ανάγκες αλληλογραφίας και εμπορικών συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων της περιοχής;
3. Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι καταργήσεις Καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ.; Με ποιο τρόπο πληρούνται τα κριτήρια αυτά στην περίπτωση του Κέντρου Διανομής Αλληλογραφίας Ηλιούπολης, καθώς το ενοίκιο του είναι χαμηλό και ο όγκος εργασιών του βαίνει συνεχώς αυξανόμενος;
Οι ερωτώσες/ώντες Βουλεύτριες/λευτές
Χρηστίδου Ραλλία
Κάτσης Μάριος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπαλάφας Ιωάννης
Παππάς Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ