Γιώργος Παπανικολάου για το Μετρό στη Γλυφάδα: Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε




Ο δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, δηλώνει ικανοποιημένος για την ολοκλήρωση της μελέτης χάραξης, που εκπόνησε η Αττικό Μετρό, η οποία περιλαμβάνει τρεις σταθμούς στην πόλη: Στην πλατεία Μακεδονίας, στη διασταύρωση Βουλιαγμένης και Λαμπράκη και στον Άγιο Κωνσταντίνο

Πρόκειται για μια άμεση προτεραιότητα, συνδεδεμένη με τις ευρύτερες εξελίξεις στη νότια Αττική και με τη μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη στη Γλυφάδα. Η σύγχρονη προσέγγιση εξάλλου για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα επιβάλλει την αξιοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ειδικά των μέσων σταθερής τροχιάς.

Η έλλειψη σταθμών του μετρό έχει οδηγήσει στη συγκοινωνιακή υποβάθμιση της πόλης και στην αύξηση της κίνησης των επιβατικών οχημάτων, στην ήδη επιβαρυμένη από κίνηση Γλυφάδα.

Η επένδυση στο Ελληνικό και η προοπτική της ανάπτυξης της Αττικής Ριβιέρας θα επιβαρύνει σημαντικά το κυκλοφοριακό σε όλη την περιοχή.



Δείτε τη δήλωση του δημάρχου:

“Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε: Η μελέτη χάραξης, που εκπόνησε η Αττικό Μετρό, ολοκληρώθηκε και μάλιστα δικαιώνει μία διεκδίκηση ετών της Γλυφάδας, καθώς περιλαμβάνει τρεις σταθμούς: Στην πλατεία Μακεδονίας, στη διασταύρωση Βουλιαγμένης και Λαμπράκη και στον Άγιο Κωνσταντίνο.
Ευχαριστούμε θερμά τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, που από την πρώτη στιγμή που θέσαμε υπόψιν του το ζήτημα ανταποκρίθηκε άμεσα και κινητοποίησε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Ευχαριστούμε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Νίκο Κουρέτα για τη γρήγορη και αποτελεσματική εκπόνηση της μελέτης.
Είναι πολύ σημαντικό ότι η αρχική χάραξη περιλαμβάνει και την πολυπληθή περιοχή της Άνω Γλυφάδας.
Φυσικά ο δρόμος μπροστά μας είναι μακρύς. Αλλά ένα πολύ σημαντικό και κρίσιμο στάδιο ολοκληρώθηκε!
Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε να φτάσουμε το νωρίτερο δυνατό στην ωρίμανση και υλοποίηση του πολύ σπουδαίου αυτού έργου για τη Γλυφάδα μας και για όλη τη νότια Αττική”.

Που θα κατασκευαστούν οι 3 νέοι σταθμοί

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την προτιμητέα λύση, η χάραξη ξεκινά από τον σημερινό τερματικό σταθμό Μετρό στο Ελληνικό, στρίβει νοτιο-ανατολικά προς την Άνω Γλυφάδα και ο πρώτος σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας.

Στη συνέχεια, η σήραγγα θα στρίβει προς τη Λ.Βουλιαγμένης και ο δεύτερος σταθμός θα γίνει στη διασταύρωση της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη.

Από εκεί η σήραγγα θα συνεχίζει πορεία προς τη θάλασσα για να τερματίσει με τρίτο και τερματικό σταθμό στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Η αρχή μίας μακράς διαδικασίας

Αυτό είναι το πρώτο βήμα από τα πολλά που θα χρειαστούν για να ωριμάσει το έργο και να φτάσουμε στην υλοποίηση. Χρειάζονται γεωτεχνικές, στατικές, τοπογραφικές μελέτες, μελέτες κόστους-οφέλους, περιβαλλοντικές κ.α. που θα δημιουργήσουν την τεχνική αρτιότητα του έργου.

Ακολούθως θα χρειαστεί να μπει στην ουρά υλοποίησης αλλά και εύρεση χρηματοδότησης. Μην ξεχνάμε πως λόγω της κρίσης η ανάπτυξη του δικτύου Μετρό στην Αθήνα έμεινε πίσω και ιδίως η γραμμή 4 που χρειάστηκε 16 χρόνια από την πρώτη εξαγγελία για να μπει σε φάση υλοποίησης.

Το κόστος για τη συγκεκριμένη επέκταση δεν έχει προς το παρόν καθοριστεί αλλά πηγές της αγοράς θεωρούν πως θα κινηθεί σε ένα επίπεδο 350-400 εκατ. ευρώ.

Μία επέκταση από τα παλιά

Η επέκταση προς τη Γλυφάδα είναι μία παλιά υπόθεση. Στα συρτάρια της Αττικό Μετρό υπήρχε σχεδιασμός ήδη από το 2000 να φτάσει η γραμμή 2 μέχρι την πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου αλλά αυτό δε συνέβη καθώς στην πορεία επιλέχθηκαν ως πιο επείγοντα έργα, άλλες επεκτάσεις, με κυριότερη εκείνη προς τον Πειραιά που καθόρισε και την μοίρα της συγκεκριμένης επέκτασης.

Στον ίδιο “αστερισμό” ήταν και η επέκταση της σημερινής γραμμής 3 στο Μαρούσι μέσω της Λ.Κηφισίας. Προολυμπιακά είχε φτάσει ένα βήμα πριν την υλοποίηση προκειμένου να εξυπηρετήσει το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Τελικά η πίεση χρόνου δεν επέτρεψε να προχωρήσει η επέκταση και έκτοτε έμεινε στα συρτάρια.

Οι επεκτάσεις τρέχουν

Μετά την απελευθέρωση της Αττικό Μετρό από το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) που είναι σε φάση υλοποίησης (έχουν ήδη υπογραφεί οι πρόδρομες εργασίες), ο σχεδιασμός σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει νέα έργα.

Πρόκειται για τις επεκτάσεις της γραμμής 4: α) προς Μαρούσι-Εθνική Οδό μέσω Κηφισίας και β) προς Πετρούπολη μέσω Περισσού και Αγίων Αναργύρων. Στο σχεδιασμό έχει περάσει η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον αρχικά και μελλοντικά μέχρι Μενίδι, ο νέος κλάδος της γραμμής 1 Θησείο-Δέλτα Φαλήρου (στο Κέντρο Πολιτισμού ΙΣΝ) μέσω Συγγρού και η υπογειοποίηση της γραμμής 1, Φάληρο-Πειραιάς. Πηγή: ypodomes.gr

Διαβάστε Επίσης

Ένα Σχόλιο στο “Γιώργος Παπανικολάου για το Μετρό στη Γλυφάδα: Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε

  • 07/04/2021 at 11:02 μμ
    Permalink

    Δεν ξέρω αν είναι για καλό. Θα γίνεται χαμός με αυτοκίνητα, κόσμο.,φασαρια. Κρίμα το πάρκο στην πλατεία Μακεδονίας. Κρίμα για τούς κατοίκους εκεί γύρω.. Κρίμα και για τους κατοίκους στους πιο πέρα δρόμους. Προσωπικά θα με εξυπηρετούσε αρκετά γιατί θα ήταν κοντά στο σπίτι μου, αλλά μπροστά στην ησυχία μου δεν βάζω τίποτα. Ποιος θα μου δώσει χρήματα να τοποθετήσω διπλά τζάμια. Μην πω τριπλά και παραπάνω.

    Απαντήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.