Mαρίνα Αλίμου: Τι είπαν για τα τροχόσπιτα επενδυτές και ιδιοκτήτες σκαφών


Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου 2020 η δεύτερη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ, με την παραχωρησιούχο εταιρεία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου» του Ομίλου ΑΚΤΩΡ, που εκπροσωπήθηκε από τον κ. Γιάννη Μωραΐτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο, και συνεργάτες του. Από το ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ μετείχαν οι κ. Πάρις Λουτριώτης, Πρόεδρος, κ. Γιάννης Μακρυδάκης και Κώστας Χιώτης, Αντιπρόεδροι, Κα Φωτεινή Κιταμρτζιάν, Γενική Γραμματέας, και Δημήτρης Δεληκάρης, Έφορος Δημοσίων Σχέσεων, και η Νομική Σύμβουλος κα Δάφνη Μπατσαρά.

Το κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η απαίτηση του παραχωρησιούχου να απομακρυνθούν όλες οι κατασκευές / τροχόσπιτα γραφείων των επαγγελματιών, που βρίσκονται σε διάφορα σημεία στους χώρους της Μαρίνας, και οι επαγγελματίες να αποδεχθούν πρόταση του παραχωρησιούχου για μία μεταβατική περίοδο διετίας και μεταφορά σε ενιαίο χώρο όπου θα τοποθετηθούν νέα containers – ISO Boxes, χώρο που μετά θα μετατραπεί σε parking, όπως εξήγησε ο κ. Μωραΐτης. H πρόταση του παραχωρησιούχου που μεταφράζεται σε κόστος €500/ μήνα ανά ISO Box, αλλά με προκαταβολή των πρώτων €3,000, συν πρόσθετες δαπάνες κοινοχρήστων, καθαρισμών, κοστολόγιο φύλαξης, είναι επιβαρύνσεις που ούτε λογικές είναι, ούτε δύνανται να αντιμετωπισθούν από τους επαγγελματίες, και μάλιστα στην παρούσα συγκυρία με την δραματική μείωση της δραστηριότητας λόγω κορωνοϊού, όπως εξήγησε ο Πρόεδρος κ. Λουτριώτης.

Ο κ. Λουτριώτης εξήγησε ότι δεν μπορεί επιχειρηματικά να δικαιολογηθεί η σκοπιμότητα να αγοράσει με υψηλό τίμημα, ένας επιχειρηματίας ένα νέο ISO Box, που θα του μείνει μετά τα δύο χρόνια, αφού θα αλλάξει η χρήση του χώρου, και αφού, όπως εξήγησε ο κ. Μωραΐτης, η πρόθεση του παραχωρησιούχου είναι να δημιουργήσει κτιριακές δομές για χώρους γραφείων, στις οποίες θα υποχρεωθούν να μεταφερθούν, μετά την διετία, όσοι επαγγελματίες παραμένουν στην Μαρίνα, αλλά δεν παρασχέθηκε πληροφόρηση για το κόστος ενοικίασης – χρήσης αυτών των γραφείων.

Ο κ. Λουτριώτης, επεσήμανε ότι το προτεινόμενο σχέδιο έχει πολλές ασαφείς παραμέτρους, όπως το κόστος των νέων γραφειακών εγκαταστάσεων, η αβεβαιότητα της μακροπρόθεσμης παραμονής όλων των σημερινών επαγγελματιών στην Μαρίνα, και άλλα στοιχεία που δεν διευκρινίστηκαν, άρα δεν ισχύει όπως δηλώθηκε από τον κ. Μωραΐτη, αγαθή πρόθεση του παραχωρησιούχου προς τους επαγγελματίες. Ο κ. Λουτριώτης έθεσε στη συζήτηση την περίπτωση να χρησιμοποιηθούν οι υφιστάμενες κατασκευές και αυτές να μεταφερθούν στον νέο χώρο, όπου θα βαφούν για να ακολουθείται μία ομοιόμορφη παρουσίαση.
Τελικά, επειδή δεν φαίνεται εφικτή η προτεινόμενη από τον παραχωρησιούχο λύση, συμφωνήθηκε να μελετηθεί από τον ΣΙΤΕΣΑΠ εναλλακτική πρόταση που θα τεθεί υπόψη του παραχωρησιούχου.


Στην συνέχεια της συζήτησης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και το πρόβλημα της ποσόστωσης των θέσεων ελλιμενισμού των επαγγελματικών σκαφών, που έχει δηλώσει το ΤΑΙΠΕΔ ότι θα πρέπει να παρέχει ο παραχωρησιούχος, και είναι 60% για το πρώτο έτος, 40% για το δεύτερο και 20% για το τρίτο, γεγονός που εκ των πραγμάτων θα αναγκάσει (με βάση τα σημερινά περίπου 850 επαγγελματικά σκάφη) τουλάχιστον 600 σκάφη (γιατί από τις θέσεις μόνο περίπου 200 θα είναι δεσμευμένες), θα πρέπει να βρουν άλλο χώρο ελλιμενισμού στην Αττική, που σήμερα δεν υπάρχει, ή να φύγουν εκτός Αττικής, ή να διακόψουν τελείως την δραστηριότητα τους.
Άρα τίθεται ένα σοβαρό θέμα, ότι ο κάθε επαγγελματίας θα πρέπει να αξιολογήσει, γιατί να δεσμευθεί επί δύο χρόνια με την ενοικίαση ενός ακριβού ISO Box για γραφείο, αφού μπορεί οι συνθήκες να τον αναγκάσουν να φύγει από την Μαρίνα ολοκληρωτικά.

Δυστυχώς άλλες διευκρινήσεις σχετικά με την προβλεπόμενη λειτουργία της Μαρίνας, δεν τέθηκαν από τον παραχωρησιούχο στην συζήτηση, γιατί ο κ. Μωραΐτης ανέφερε ότι δεν μπορεί να γνωστοποιήσει όρους της σύμβασης παραχώρησης, που ακόμη δεν έχουν δημοσιευθεί, αν και οι εκπρόσωποι του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ υπενθύμισαν ότι έχουν ζητήσει από αρκετό καιρό να αναρτηθεί στην «διαύγεια» από το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΤΑΔ, όπως κανονικά ορίζεται για δημόσιες συμβάσεις.

Έτσι, όπως εξελίχθηκε η συζήτηση, διαφάνηκε σαφώς ότι ουσιαστικό θέμα δεν είναι η επιλογή του είδους και του χώρου των ISO Box, όσο είναι ο πραγματικός σχεδιασμός και η προβλεπόμενη πρόθεση του παραχωρησιούχου και οι όροι για την λειτουργία της Μαρίνας στα επόμενα χρόνια, η κατάσταση των θέσεων ελλιμενισμού και των προβλεπόμενων τελών ελλιμενισμού και χρεώσεων των άλλων υπηρεσιών, που είναι αυτά που θα καθορίσουν την οικονομική εφικτότητα της παραμονής ή όχι των επαγγελματιών στην Μαρίνα, όπως επεσήμανε και ο Αντιπρόεδρος κ. Μακρυδάκης. Αυτοί οι επαγγελματίες είναι σήμερα οι εν δυνάμει πελάτες της Μαρίνας, υπό οποιοδήποτε καθεστώς.
Έτσι η συνάντηση έληξε χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, αλλά συμφωνήθηκε να επαναληφθεί, μετά την υποβολή πρότασης από πλευράς ΣΙΤΕΣΑΠ.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X