«Σκοτώνουν τα αεροπλάνα όταν .. γεράσουν» (ΕΙΚΟΝΕΣ)


(του Κων/νου Λώμη)

Το αεριοωθούμενο ΒΟΕΙΝG, B-720B, ήταν ένα ιστορικό αεροσκάφος που στήριξε για 20/ετίες, την πολιτική αεροπορία.
Η Βoeing απ’ το 1958 μέχρι το 1967 κατασκεύασε 154 αεροπλάνα, αυτού του τύπου.
Τελικά αποσύρθηκε οριστικά το 2010 ,αφείνοντας μια σημαντική παρακαταθήκη ,ως βελτιωμένος τύπος του Β-707.
Διέθετε 4 κινητήρες Pratt Whitney (PW- JT3D)

To α/φος αυτό, χρησιμοποιήθηκε και απ’ την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης αγόρασε τα Β-720 παροπλισμένα. Τα επισκεύασε και τα νοίκιασε στην ΟΑ ,μέσω άλλης δικής του εταιρείας, με Παναμαικη σημαία.
Ηταν ένας καλός τρόπος, για να μπορεί ο εφοπλιστής, να εξάγει συνάλλαγμα, από κέρδη της Ο.Α. στο εξωτερικό.
Τα α/φη χρησιμοποιήθηκαν, για μια 20/ετία περίπου στις πτήσεις της Ο.Α, στο Ευρωπαϊκό της κυρίως δίκτυο..
Τα α/φη έφεραν ονόματα ποταμών της Ελλάδας.
Η Ο.Α για να αυξήσει την χορητικότητα των θέσεων του αεροσκάφους, διασκεύασε την άτρακτο του,
με 4 θύρες διαφυγής, στο μέσω της καμπίνας του αεροσκάφους.

Η τροποποίηση σε όλα τα α/φη Β-720Β της Ο.Α. εγιναν αποκλειστικά από τεχνικούς της, ύστερα από πρόταση του τεχνικού διευθυντή Περικλή Αλάμαρα.
Η τροποποίηση και μετασκευή έγινε στην τεχνική βάση της Ο.Α.στο Ελληνικό

Όταν η Ο.Α αποφάσησε την αγορά νεωτέρων αεροσκαφών (Αirbus A-300 B4), παρόπλισε τα αεροσκάφη Β-720 και τα εγκατέληψε παρκαρισμένα, για αρκετό διάστημα, στο διάδρομο 21 ,στο αεροδρόμιο Ελληνικού

Μετά την νίκη των Σαντινίστας στην Νικαράγουα, ο Οτρέγκα ζήτησε απ’ τον Ανδρέα Παπανδρέου,
να επιτρέψει στην Ο.Α. να του πουλήσει ,ένα απ’ τα παροπλισμένα α/φη,.γεγονος που έκανε πράξη,
ο Ανδρέας, προκειμένου να βοηθήσει τους Νικαραγουανούς.
Ο Ορτέγκα στη συνέχεια ζήτησε και 2ο αεροπλάνο, όμως μετά από παρεμβάσεις των Η.Π.Α., δεν του χορηγήθηκε.

Ένα ακόμα αεροπλάνο βάφτηκε, με τα χρώματα της «Air Tanzania», με μια τεράστια καμηλοπάρδαλη στο rudder του, όμως για άγνωστους λόγους, δεν παραδόθηκε το αεροπλάνο, στους Τανζανούς.

Τα υπόλοιπα αεροπλάνα δεν είχαν καλή τύχη.
Δύο αγοράστηκαν από επιχειρηματίες, που τα μετέτρεψαν σε καφετέριες και τα εγκατέστησαν ένα, στην οδό Κηφισίας και το άλλο στην Πάρνηθα,το οποίο το 2006 ,κάηκε από πυρκαγιά.
Tα 5 α/φη που απέμειναν πωλήθηκαν ως scrap, απ’ την Ολυμπιακή αντί 20 εκ. δραχμων.
Δηλαδή περίπου 11.000 ευρώ έκαστο αεροπλάνο
Τα αεροπλάνα «κόπηκαν» εντός του αεροδρομίου και κανένας Φορέας, Αερολέσχη, δήμαρχος η αεροπορική σχολή, δεν είχε ενδιαφερθεί να διασώσει,ούτε ένα αεροπλάνο…!!!!
Κανένα ενδιαφέρον δεν υπήρξε και απ’ την Ολυμπιακή να κρατήσει  ΕΝΑ ..αεροπλάνο, ως μουσείο , η εκπαιδευτικό κέντρο, για τις ανάγκες εκπαίδευσης, του προσωπικού της.

Προσωπικά εκείνη την εποχή ( 1987) ήμουν ένας νέος μηχανικός αεροσκαφών της Ολυμπιακής.
Είχα απευθυνθεί στην επαγγελματική μου Ένωση για να αναλάβει πρωτοβουλία για την διάσωση ενός αεροπλάνου Β-720, για τις ανάγκες εκπαιδεύσεως μας και για ιστορική μνημη.
Δυστυχώς ούτε απ’ εκεί υπήρξε ανταπόκριση.
Άλλα ήταν τα ενδιαφέροντα των συνδικαλιστών, (αυξήσεις μισθών, προισταμενοποιήσεις κ.α.)

Τα μοναδικά πράγματα, που διέσωσα, απ’ τα Βoeing B-720, ήταν ορισμένα όργανα, απ’ το πιλοτήριο, πριν καταστραφούν απ’ τους γερανούς , και ορισμένες φωτό….την ώρα καταστροφής τους, που βρίσκονται στο προσωπικό μου αρχείο.

Κρίμα…γιατί τα α)φη μπορεί να μην έχουν ψυχή, είναι όμως κινητά μνημεία που μας εξυπηρέτησαν για τις ανάγκες μας (ως επιβάτες) η μας έδωσαν την δυνατότητα, ως επαγγελματίες (χειριστές, τεχνικοί, αεροσυνοδοί, υπάλληλοι, κ.α )να ζήσουμε τις οικογένειές μας και να ταξιδεύουμε, τα όνειρα μας..
Να γιατί δεν πρέπει να …….»Σκοτώνουν τα αεροπλάνα όταν .. γεράσουν»…!!!

Αεροσκάφος Β720 σε φάση απογείωσης

 

Μια ακόμα άποψη του SX-DBK στο βουνό της Πάρνηθας ως καφετέρια. (Η αποθέωση της εκμετάλλευσης, και ο ξευτελισμός ενός αεροσκάφους)
To Αεροσκάφος SX-DBK στην Πάρνηθα
…και το άδοξο τέλος και του αεροπλάνου, και της επιχείρησης όταν το 2006 το ΒΟΕΙΝG B-720 SX-DBK, έγινε παρανάλωμα της φωτιάς, χωρίς ευτυχώς θύματα, λόγω έλλειψης μέσων πυρόσβεσης

Αεροδρόμιο Ελληνικού. Διαδρομος 21. Δύο Αεροσκάφη Β720 λίγο πριν την ολοσχερή καταστροφή τους Διακρίνεται και η «Ντακότα» της ΥΠΑ (Φωτό Γ.Πανταλός)
Το ουραίο πτέρωμα του αεροσκάφους έχει γύρει επικίνδυνα. Ο μηχανικός αεροσκαφών Κώστας Λώμης, προσπαθεί να περισώσει ένα tab απ’ το aileron της αριστερής πτέρυγας, του αεροσκάφους που κείτεται στο έδαφος

Το αεροσκάφος Β-720 που θα προορίζονταν για την «Αir Tanzania»

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X