Aνδρέας Κονδύλης: Όχι λευκή επιταγή για το Ελληνικό – Τα οφέλη από τη μαρίνα Αλίμου




Ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης παραχώρησε σήμερα συνέντευξη τύπου για την επένδυση στο Ελληνικό και το θέμα των διοικητικών ορίων των Δήμων Αλίμου και Ελληνικού-Αργυρούπολης, την αναμόρφωση της μαρίνας Αλίμου και τη βελτίωση των οικονομικών του Δήμου.

“Η Δημοτική Αρχή Αλίμου έχει επανειλημμένα ταχθεί υπέρ της επένδυσης στο Ελληνικό. Αυτό όμως δεν αποτελεί “λευκή επιταγή” προς οποιονδήποτε για να κάνει ότι και όπως θέλει σε βάρος της πόλης μας” τόνισε ο Ανδρέας Κονδύλης για το Ελληνικό και την προσφυγή του Δήμου στο ΣτΕ.

“Για πρώτη φορά επί Δημαρχίας μου, ο Άλιμος τάχθηκε υπέρ της επένδυσης στον χώρο του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού-Αγ. Κοσμά, και μάλιστα δύο φορές, με αντίστοιχες Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου (Νοέμβριος 2015 και Αύγουστος 2017).

Ταυτόχρονα, θέσαμε κάποια αυτονόητα ζητήματα που έπρεπε να ρυθμισθούν (θέσεις εργασίας για τους κατοίκους του Αλίμου και των όμορων περιοχών, διαδημοτικός σταθμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων μέσα στο Πάρκο κ.λπ.). Τα ζητήματα αυτά παραμένουν μέχρι και σήμερα σε εκκρεμότητα.

Το ότι η εν λόγω Επένδυση αποτελεί τρόπον τινά «εθνική υπόθεση» δεν σημαίνει ότι μπορεί να γίνει πρόχειρα και ‘όπως-όπως’, αντιθέτως πρέπει να γίνει με τον σωστό τρόπο και με τεχνοκρατική αρτιότητα”.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε αναλυτικά στις κινήσεις που είχαν κάνει οι τρεις δήμοι της περιοχής, από τότε που μεταφέρθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα:

“Οι 3 όμοροι Δήμοι (Άλιμος, Αργυρούπολη-Ελληνικό, Γλυφάδα) είχαν κοινή στάση-πρόταση για το πρώην Αεροδρόμιο από τη δεκαετία του 1990, δηλ. από την πρώτη στιγμή που τέθηκε ζήτημα μεταφοράς του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών από την περιοχή μας στα Σπάτα. Οι 3 Δήμοι είχαν εξαρχής συστήσει την «Κοινή Δράση», πρόταση της οποίας αποτελούσε η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου υψηλού πρασίνου και πολιτισμού, στη βάση της Μελέτης του ΕΜΠ (ομάδα υπό τον καθηγητή Μπελαβίλα). Οι 3 Δήμοι ήταν κάθετα αντίθετοι και αρνητικοί προς την δρομολογούμενη Επένδυση.

Η θέση αυτή των 3 Δήμων άλλαξε επίσημα το 2015, μετά την ανάδειξη νέων Δημοτικών Αρχών στις εκλογές του 2014. Με Αποφάσεις των 3 νέων Δημοτικών Συμβουλίων, οι 3 Δήμοι άλλαξαν την (πάγια, μέχρι τότε) αρνητική στάση τους, και τάχθηκαν πλέον υπέρ της Επένδυσης – Ανάπλασης στον «Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγ. Κοσμά».

Σημειώνεται πως η άμεση εμπλοκή των 3 Δήμων προκύπτει από το γεγονός ότι το Ακίνητο της Επένδυσης βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων τους. Εντός του Δήμου Αλίμου ευρίσκεται η περιοχή του Αγ. Κοσμά (Αθλητικό Κέντρο, χερσόνησος Αγ.Κοσμά κ.λπ.) και τμήμα του πρώην Αεροδρομίου.

Με την Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 348/2015, η σημερινή Δημοτική Αρχή Αλίμου τάχθηκε υπέρ της επένδυσης-ανάπλασης στον χώρο του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού-Αγ.Κοσμά, θέτοντας ταυτόχρονα και κάποιες αυτονόητα ζητήματα που πρέπει να ρυθμισθούν (π.χ. θέσεις εργασίας για τους κατοίκους του Δήμου Αλίμου, χωροθέτηση μέσα στο Πάρκο μίας διαδημοτικής μονάδας για τη σύγχρονη και οικολογική διαχείριση των απορριμμάτων, διάθεση χώρων για την ανέγερση σχολείων κ.α. κοινωφελών δομών για τους κατοίκους της επένδυσης και των γύρω περιοχών κ.λπ.).

Την ίδια θέση επανέλαβε και εξειδίκευσε ο Δήμος Αλίμου και με την Απόφαση 325/2017 του Δημοτικού Συμβουλίου.

Τα περισσότερα από τα ζητήματα αυτά αποτελούν αυτονόητες εκκρεμότητες που σε κάθε σοβαρά οργανωμένη ευρωπαϊκή χώρα θα είχαν εξαρχής συμπεριληφθεί στον σχεδιασμό της Επένδυσης και δεν θα χρειάζονταν επισημάνσεις από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αντιθέτως, στη χώρα μας, παρά τις επισημάνσεις μας (που στηρίζονται στα όσα προβλέπουν οι νόμοι και η κοινή λογική), μέχρι και σήμερα δεν έχουν επιλυθεί από την πολιτεία, όχι μόνο για τον Άλιμο, αλλά και για όλους τους όμορους Δήμους.

Η Δημοτική Αρχή Αλίμου συνεχίζει να υποστηρίζει την επένδυση, αλλά ταυτόχρονα ακαταπόνητα συνεχίζει την προσπάθεια για να επιτύχει την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων-εκκρεμοτήτων που έχουν να κάνουν με την κοινή λογική: ισόρροπη ανάπτυξη, ώριμος και αποτελεσματικό σχεδιασμός (πολεοδομικός, κυκλοφοριακός κ.λπ.), βιωσιμότητα ανάπτυξης στην περιοχή της επένδυσης και στους όμορους Δήμους, πρόβλεψη των αναγκών που θα δημιουργηθούν για τους νέους κατοίκους και έγκαιρος σχεδιασμός για την ικανοποίησή τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η προσφυγή στη Δικαιοσύνη δεν αποτελεί για τον Δήμο μας την επιθυμητή λύση, ούτε την πρώτη επιλογή. Αποτελεί την τελευταία μας επιλογή, αφού προηγουμένως το Κράτος έχει αγνοήσει πλήρως όλα τα έγγραφα και τις ενέργειές μας, όλες τις επισημάνσεις και τις προτάσεις μας, που χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους από τεχνοκρατική επάρκεια και απόλυτη ορθότητα.

Δεδομένου ότι έχουμε έγκαιρα ενημερώσει ότι δεν έχουμε απεμπολήσει το νόμιμο δικαίωμά μας για προσφυγή στη Δικαιοσύνη, στην περίπτωση που οι θέσεις μας δεν τύχουν θετικής ή έστω αρνητικής απάντησης, η πολιτεία οφείλει, αν πραγματικά ενδιαφέρεται να μην προκαλούνται επιπλοκές στη διαδικασία της Επένδυσης, να διεξάγει έναν ελάχιστο διάλογο με τον Δήμο μας, όπως εξάλλου επιτάσσει η ελάχιστη κοινή λογική, οι νόμιμες αρμοδιότητές μας και, κυρίως, η διεθνής εμπειρία, καλές πρακτικές στον σύγχρονο δυτικό κόσμο”.

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στην απόφαση της Δημοτικής Αρχής Ελληνικού – Αργυρούπολης, να πάψει να συνεργάζεται με τους Δήμους Αλίμου και Γλυφάδας:

“Ο Δήμος Αλίμου και ο Δήμος Γλυφάδας εξακολουθούν να έχουν κοινή στάση, συνεννόηση και συνεργασία για την Ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πόλου. Θέση μας είναι ότι όλοι οι Δήμοι της περιοχής πρέπει να ευρισκόμαστε σε συνεννόηση και συνεργασία, ώστε να επιτύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα και για την πρόοδο της Επένδυσης και για τη διασφάλιση του δημοσίου και δημοτικού συμφέροντος των πόλεών μας. Το ζήτημα της ανάπλασης του πρώην Αεροδρομίου δεν αποτελεί αποκλειστικό δημοτικό ζήτημα κανενός εκ των Δήμων μας, αλλά Μητροπολιτικό ζήτημα όλων μας και όλης της Νότιας Αθήνας”.

Οι διαβουλεύσεις για την Πολεοδόμηση της περιοχής:

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μη συνεργασίας των αρμοδίων φορέων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί η διαδικασία ‘διαβούλευσης’ για την πολεοδόμηση της περιοχής:

Παρόλο που ‘κυοφορούνται’ για πολλούς μήνες, τα Σχέδια του ΠΔ και των ΚΥΑ για την πολεοδόμηση του Ακινήτου τίθενται προς Διαβούλευση με τους Δήμους μόνο για ελάχιστες ημέρες και πάντοτε σε περίοδο θερινών ή άλλων διακοπών (Αύγουστος ή Δεκέμβριος).

Έτσι, ενώ πρόκειται για ζητήματα μέγιστης σημασίας για την περιοχή, ενώ οι Δήμοι (τοπικές αρχές) έχουμε και ουσιαστικό ενδιαφέρον και τυπική αρμοδιότητα, ενώ ο Δήμος μας μέσα σε πιεστικές προθεσμίες συντάσσει και υποβάλλει γραπτές προτάσεις με βάσιμες παρατηρήσεις (ακόμα και με ουσιώδη σφάλματα που εντοπίζει στα Σχέδια), εντούτοις τελικά η πραγματική συμμετοχή των εμπλεκόμενων ΟΤΑ είναι μηδενική.

Όλα τούτα, την ώρα που είμαστε σε θέση δημιουργικά να εισφέρουμε στη διαδικασία και στο σχεδιασμό, διαθέτοντας (αν μη τι άλλο), την εμπειρία και τη γνώση από τη λειτουργία της περιοχής μας.

Ειδικά για τον Φορέα Διοίκησης, ο δήμαρχος είπε ότι η προσφυγή στο ΣτΕ έγινε κατόπιν απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου με αυξημένη μάλιστα πλειοψηφία (24 ψήφοι επί συνόλου 25 μελών) από όλες τις παρατάξεις και δεν εμποδίζει την επένδυση.

“Ο Φορέας Διοίκησης θα έχει ως αρμοδιότητα την καθαριότητα (σκουπίδια) και τον ηλεκτροφωτισμό στην περιοχή της Επένδυσης, αφού χτιστούν κατοικίες και καταστήματα και προκύψουν οι αντίστοιχες ανάγκες. Δηλαδή δεν απαιτείται προς το παρόν, και για τα επόμενα χρόνια, να παράσχει κάποια υπηρεσία ο Φορέας. Μέχρι να λειτουργήσει ο Φορέας, έχουμε κάθε περιθώριο για αλλαγή και βελτίωση του θεσμικού πλαισίου του, χωρίς να επηρεάζεται η Επένδυση.

Για τον Φορέα αυτό, είχαμε συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες έγκαιρα θέσαμε υπ’ όψιν της Κυβέρνησης (ΥΠΕΣ, Βουλή κ.λπ.). Οι προτάσεις αυτές δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν. Κύρια σημεία της διαφωνίας μας: πρώτον ότι δεν χρειάζεται εμπλοκή των Υπουργείων στη λειτουργία του Φορέα, δεύτερον ότι ο Φορέας πρέπει να είναι ΝΠΔΔ και όχι ΝΠΙΔ και τρίτον ότι δεν μπορούν τα έσοδα του Δήμου μας να εμπλέκονται με τα έσοδα του Φορέα.

Επισημαίνουμε ότι στην περίπτωση που ο Φορέας γίνει ΝΠΔΔ, μπορεί να του εκχωρηθεί και διαχείριση ΕΣΠΑ, ώστε να δοθεί προστιθέμενη αξία στην περιοχή της επένδυσης και τους όμορους Δήμους με έργα υποδομής κ.λπ. από ευρωπαϊκούς πόρους”.

Όλα αυτά τέθηκαν υπ΄όψιν όλων των παρευρισκομένων στην πρώτη και μοναδική συνεδρίαση του Δ.Σ. του Φορέα, στις 17 Ιανουαρίου 2019, παρουσία και του υπουργού Εσωτερικών.

“Καθώς οι θέσεις μας δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν από την Κυβέρνηση ούτε στο ελάχιστον, το Δημοτικό Συμβούλιο Αλίμου με αυξημένη πλειοψηφία 24 ψήφων επί συνόλου 25 (δηλ. από όλες τις δημοτικές παρατάξεις) προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, με στόχο τη διόρθωση και όχι την κατάργηση του Φορέα. Η εκκρεμότητα αυτή δεν επηρεάζει ούτε την ύπαρξη του Φορέα (ο Φορέας πλέον υπάρχει), ούτε τη λειτουργία του Φορέα (καθώς προς το παρόν δεν έχει αναπτύξει καμία δραστηριότητα), ούτε πολύ περισσότερο την ομαλή πρόοδο της Επένδυσης.

Δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που έχουμε μία διαφορετική άποψη σε ένα επί μέρους ζήτημα να ακούμε ότι δήθεν «είμαστε κατά της Επένδυσης», ότι τάχα «μπλοκάρουμε την Επένδυση» κ.λπ. Όλα αυτά απέχουν από την αλήθεια, αλλά και από την προσοχή που απαιτείται για μια τόσο σοβαρή υπόθεση”.

Πιο αναλυτικά:

Ι. Η σύσταση του Φορέα Διοίκησης κοινοχρήστων χώρων προβλέφθηκε από το Νόμο 4062/2012 στο πολύ πρώιμο στάδιο του σχεδιασμού της Επένδυσης. Η αρχική αποστολή του ήταν η Διοίκηση-Διαχείριση του Μητροπολιτικού Πάρκου και η ευθύνη για την καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό όλου του χώρου της Επένδυσης.

Στην πορεία, η σύσταση του Φορέα κατέστη εκ των πραγμάτων περίπου περιττή, καθώς: α) η Διοίκηση-Διαχείριση-Καθαριότητα του Μητροπολιτικού Πάρκου πέρασε απευθείας στον Επενδυτή με τον Ν. 4422/2016 (συμπληρωματική σύμβαση Κράτους-Επενδυτή, που κυρώθηκε από τη Βουλή), και β) τον Σεπτέμβριο 2015 ψηφίστηκε ο ‘Νόμος Κουρουμπλή’ που δίνει τη δυνατότητα στους επενδυτές να αναλαμβάνουν απευθείας την καθαριότητα των παραχωρούμενων περιοχών, αντί για τους Δήμους. Κατά συνέπεια, ήταν πλέον άνευ αντικειμένου και χωρίς ουσία η σύσταση του Φορέα.

Παρ’ όλα αυτά, η Κυβέρνηση προχώρησε με το Ν. 4549/2018 (άρθρα 1-11) και κατάρτισε τον Φορέα αυτό, με τις θετικές ψήφους μόνο της συμπολίτευσης (π.χ. η αξιωματική αντιπολίτευση ψήφισε μόνο το άρθρο 1 για τη σύσταση του Φορέα και όχι τα λοιπά άρθρα 2-11, με τις προβλέψεις των οποίων διαφωνούσε). Της ψήφισης των άρθρων 1-11 του Ν. 4549/2018 είχε προηγηθεί μία διαβούλευση-εξπρές διάρκειας λίγων ωρών, στην οποία όμως ο Δήμος Αλίμου κατέθεσε εμπεριστατωμένα τις προτάσεις του.

Σημειώνεται ότι ‘μνημονιακή’ υποχρέωση του Δημοσίου ήταν μόνο να συστήσει (θεσμοθετήσει) τον Φορέα, χωρίς να δεσμεύεται στα περαιτέρω (μορφή Φορέα, σύνθεση Δ.Σ. κ.λπ.). Η ουσιαστική πολιτική επιλογή του αρμόδιου Υπουργού κ. Σκουρλέτη είναι που μας βρίσκει αντίθετους, δηλ. διαφωνούμε στον τρόπο που επιλέχθηκε για να λειτουργεί ο Φορέας, υπό τον διαρκή και ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργού Εσωτερικών.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμος Αλίμου διαφωνεί:

  • Με τη συμμετοχή στη Διοίκηση του Φορέα εκπροσώπων των Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών. Προκύπτει έτσι τελικά ένα πολύπλοκο μόρφωμα, με συμμετοχή 2 Υπουργείων, 3 Δήμων και 1 Επενδυτή. Το μόρφωμα αυτό θα είναι δυσκίνητο και αναποτελεσματικό. Η δε συμμετοχή των 2 Υπουργείων εντελώς περιττή και Αντισυνταγματική.
  • Με τη μορφή του Φορέα ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Έτσι, τελικά ο Φορέας περιορίζεται σε ένα γνωμοδοτικό ρόλο (αφού δεν μπορεί να καταρτίσει Διοικητικές Πράξεις), διότι απλώς προτείνει στον Υπουργό των Εσωτερικών, ο οποίος και τελικά αποφασίζει, εκδίδοντας τις δεσμευτικές Διοικητικές Πράξεις. Δηλαδή ο Φορέας ‘Διοίκησης’ δεν ασκεί διοίκηση, αλλά γνωμοδοτεί προς τον ΥΠΕΣ, ο οποίος και ουσιαστικά διοικεί, ασκώντας τις αρμοδιότητες των ΟΤΑ (επιβολή Δημοτικών Τελών κ.α.).

Η πρόταση του Δήμου μας εν προκειμένω ήταν ο Φορέας να είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και να ασκεί ο ίδιος τις αρμοδιότητές του και όχι ο Υπουργός των Εσωτερικών. Ως ΝΠΔΔ ο Φορέας θα μπορούσε να αποτελέσει και διαχειριστική αρχή ΕΣΠΑ, εκτελώντας έργα στην περιοχή (οικόπεδο Επένδυσης, Μητροπολιτικό Πάρκο, όμοροι Δήμοι) με ευρωπαϊκούς πόρους, δίνοντας προστιθέμενη αξία στην Ανάπλαση και τους όμορους Δήμους.

  • Τα έσοδα των Δήμων μας από τους ΚΑΠ (δηλ. έσοδα που είναι άσχετα με την καθαριότητα και τον Φορέα) προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν ως ένα είδος «εγγύησης» για την μεταβίβαση των ανταποδοτικών Δημοτικών Τελών από τους Δήμους στον Φορέα. Όποιος Δήμος δεν αποδίδει στον Φορέα τα προϋπολογισμένα Τέλη (ασχέτως αν ο Δήμος τα έχει εισπράξει ή όχι από τους πολίτες), θα χάνει μέρος από τους ΚΑΠ που του αναλογούν, οι οποίοι θα αποδίδονται από το Υπουργείο Εσωτερικών απευθείας στον Φορέα!

Μετά την ψήφιση των διατάξεων για τον Φορέα, το Δημοτικό Συμβούλιο Αλίμου με συντριπτική πλειοψηφία αποφάσισε (Αποφάσεις 254/2018 και 301/2018) να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Δ.Σ. ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ. Τούτο αποσκοπεί στο να αποφανθούν τα Δικαστήρια ότι οι Διατάξεις του Ν. 4549/2018 είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ και να αναγκαστεί το Υπουργείο να διορθώσει το σχετικό νομοθέτημα.

Δηλαδή, η εν λόγω διαδικασία ΟΥΔΟΛΩΣ εμποδίζει την πρόοδο της επένδυσης. Για την πρόοδο της επένδυσης, η σύσταση του Φορέα αποτελούσε τυπικό προαπαιτούμενο εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου. Το τυπικό αυτό προαπαιτούμενο έχει υλοποιηθεί και η δικαστική προσφυγή του Δήμου Αλίμου ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΙΡΕΙ, αφού ΔΕΝ ΘΙΓΕΙ την ύπαρξη του Φορέα. Η προσφυγή του Δήμου Αλίμου στρέφεται κατά του κύρους του ορισμού Δ.Σ. από τον Υπουργό και της σύστασης Εσωτερικού Κανονισμού.

Εξάλλου, παρατηρητέα τα ακόλουθα:

– Ο Νόμος που συστήνει τον Φορέα, όπως και κάθε άλλος Νόμος, δεν μπορεί να προσβληθεί στα Δικαστήρια. Προσβάλλονται μόνο οι Υπουργικές Αποφάσεις, ακριβώς για να αναδειχθεί η Αντισυνταγματικότητα του Φορέα και η ορθότητα των επιχειρημάτων μας.

– Ο Δήμος Αλίμου δεν κατέθεσε Αίτηση Αναστολής κατά του ορισμού Δ.Σ. και της σύστασης Εσωτερικού Κανονισμού του Φορέα, συνεπώς τα σχετικά νομοθετήματα (διοικητικές πράξεις) εξακολουθούν και σήμερα να ισχύουν και ο Φορέας μπορεί κανονικά να λειτουργήσει (συνεδριάσει κ.λπ.). Βέβαια, μέχρι σήμερα ουδόλως έχει εν τοις πράγμασι λειτουργήσει ο Φορέας, ούτε προβλέπεται να γίνει αυτό για τα επόμενα χρόνια. Η λειτουργία του θα ξεκινήσει πολύ αργότερα και θα περιορίζεται στην αποκομιδή των σκουπιδιών και στον ηλεκτροφωτισμό της περιοχής.

Το ζήτημα της ανάπλασης του πρώην Αεροδρομίου δεν αποτελεί αποκλειστικό δημοτικό ζήτημα κανενός εκ των Δήμων μας, αλλά Μητροπολιτικό ζήτημα όλων μας και όλης της Νότιας Αθήνας. Ταυτόχρονα ενδιαφέρει και την εθνική οικονομία.

Ως τέτοιο ζήτημα, πολύπλοκο, με τεχνοκρατικές παραμέτρους και εμπλοκή πολλών Δήμων και φορέων, απαιτεί νηφαλιότητα, ώριμη προσέγγιση και συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων (Κυβέρνηση, Δήμοι, επενδυτές κ.λπ.). Αν δεν τα πετύχουμε αυτά, οι ζημιωμένοι θα είναι οι πολίτες των Δήμων μας και η ίδια η Επένδυση.

Η ευκαιρία για τη Νότια Αθήνα είναι μοναδική. Πρέπει όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και με σοβαρότητα να δώσουμε τις καλύτερες λύσεις σε ζητήματα που θα απασχολούν την περιοχή μας για τα επόμενα 100 χρόνια.

Για το θέμα των διοικητικών ορίων ο Ανδρέας Κονδύλης είπε ότι ο δήμος Αλίμου δεν διεκδικεί έκταση από τα διοικητικά όρια του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, ταυτόχρονα όμως δεν αποδέχεται τη διεκδίκηση του όμορου Δήμου σε βάρος των ορίων του Δήμου Αλίμου.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Τα όρια των Δήμων Αλίμου και Ελληνικού-Αργυρούπολης έχουν καθοριστεί με την Απόφαση 56/22.3.1939 του Αναθεωρητικού Διοικητικού Δικαστηρίου Ορίων και έκτοτε δεν έχουν μεταβληθεί.
  • Τα όρια αυτά αποτυπώνονται επανειλημμένα και αναλυτικά σε σωρεία δημοσίων εγγράφων (ΦΕΚ, Τοπογραφικά Διαγράμματα Υπουργείων κ.ο.κ.), τα οποία έχουν πλήρη αποδεικτική δύναμη. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό, ότι ορισμένα από αυτά προέρχονται από την Πολεοδομία του ίδιου του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.
  • Παρόλα τα παραπάνω, η Δημοτική Αρχή Ελληνικού-Αργυρούπολης ρητά αμφισβητεί τα όρια αυτά, διατεινόμενη ότι ο Άλιμος έχει διαφορετικά, συρρικνωμένα, όρια (αυτά που εσφαλμένα και κατά συνθήκην ενδεικνύει το Κτηματολόγιο) και ότι το Ελληνικό έχει πιο εκτεταμένα όρια, σε σχέση με αυτά του 1939.
  • Κατόπιν αυτού, ο Δήμος Αλίμου ζήτησε με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να συγκροτηθεί και να αποφανθεί επί της αμφισβήτησης, η αρμόδια Επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών (ά. 11 Ν. 3463/2006, όπως έχει τροποποιηθεί με το ά. 19 §4 του ν. 4071/2012 ΦΕΚ Α’ 85/2012). Διευκρινίζεται ότι αίτημα του Δήμου μας δεν αποτελεί ο προσδιορισμός νέων ορίων, αλλά η διασάφηση επί χάρτου των σημερινών, ήδη υφιστάμενων από το 1939, ορίων.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλίμου:

Α) Θέση του Δήμου Αλίμου είναι ότι τα όρια μεταξύ των δύο Δήμων εντός του χώρου του πρώην Αεροδρομίου είναι δεδομένα και αδιαμφισβήτητα, καθώς έχουν ήδη αναλυτικά οριστεί με την Απόφαση 56/1939 του Αναθεωρητικού Διοικητικού Δικαστηρίου Ορίων.

Β) Η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη διαφωνία, ώστε σύννομα και με σαφήνεια να ξεκαθαρίσει το ζήτημα, είναι να επιληφθεί η ειδική Επιτροπή Ορίων του ά. 11 ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων). Ο Δήμος Αλίμου να υποβάλλει επίσημο Αίτημα προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση (Επιτροπή Ορίων) για: Να αποτυπωθούν τα υφιστάμενα όρια των δύο Δήμων εντός του χώρου του πρώην Αεροδρομίου με συντεταγμένες ΕΓΣΑ, σύμφωνα με την Απόφαση 56/1939 του Αναθεωρητικού Διοικητικού Δικαστηρίου Ορίων.

Για τη μαρίνα Αλίμου:

Η Μαρίνα Αλίμου αποτελεί τη μεγαλύτερη Μαρίνα στην Ελλάδα, και από τις μεγαλύτερες της ΝΑ Μεσογείου. Έχει 210 στρέμματα χερσαία ζώνη και πάνω από 1000 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών.

Το 2012 υπήχθη στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ και έκτοτε ξεκίνησε διαδικασία (Διαγωνισμός) για την αξιοποίησή της από ιδιώτη επενδυτή. Στη διαδικασία αυτή αντιτάχθηκε το 2014 η νεοεκλεγείσα (τότε) Δημοτική Αρχή και τελικά (το 2014) ο Διαγωνισμός κατέστη άγονος και η διαδικασία ματαιώθηκε.

Το 2015 ξεκίνησε μία μακρόχρονη διαπραγμάτευση μεταξύ Δήμου Αλίμου – νέας Διοίκησης ΤΑΙΠΕΔ (Πρόεδρος κ. Στέργιος Πιτσιόρλας), η οποία κατέληξε το 2017 στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων. Με το συμβατικό αυτό κείμενο αφενός κατοχυρώθηκαν τα ζητήματα ενδιαφέροντος του Δήμου εντός της Μαρίνας Αλίμου, αφετέρου οι δύο φορείς συμφώνησαν να συμπράξουν για την περαιτέρω ομαλή και ταχεία εξέλιξη της διαδικασίας.

Τα ζητήματα που ενδιέφεραν τον Δήμο και συμπεριλαμβάνονται στο Μνημόνιο Συνεργασίας συνοπτικά είναι: α) Το Δημοτικό Κολυμβητήριο Αλίμου παραμένει μέσα στη Μαρίνα και δεν γκρεμίζεται, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Αναθεωρήθηκε η ΜΠΕ, ώστε να προβλέπεται η λειτουργία του Κολυμβητηρίου εντός Μαρίνας, και υπεγράφη σύμβαση μεταξύ ΕΤΑΔ ΑΕ-Δήμου Αλίμου για να εξακολουθήσει η χρήση του Κολυμβητηρίου από τον Δήμο και μετά την επένδυση, β) Ο Δήμος Αλίμου θα εισπράττει ανταποδοτικά τέλη από τον παραχωρησιούχο, γ) Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει με δαπάνες του κτίριο 200 τ.μ. τουλάχιστον, το οποίο θα παραδοθεί στον Δήμο Αλίμου για πολιτιστικές χρήσεις (στέγαση Δημοτικής Πινακοθήκης κ.α.).

Το 2018 προκηρύχθηκε Δημόσιος Διεθνής Διαγωνισμός για την παραχώρηση της Διοίκησης – Διαχείρισης της Μαρίνας σε Επενδυτή-Παραχωρησιούχο για 40 έτη. Σήμερα ο Διαγωνισμός αυτός είναι σε τελικό στάδιο, έχουν υποβληθεί οι προσφορές και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Απριλίου 2019, με την ανάδειξη του πλειοδότη, έπειτα από e-auction (ηλεκτρονικός διαγωνισμός). Υποψήφιοι είναι 3 μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα.

Ο Δήμος Αλίμου αποβλέπει στην ανάδειξη και εγκατάσταση του επενδυτή το ταχύτερο δυνατόν και στην αποτελεσματική συνεργασία μαζί του, ώστε η Μαρίνα Αλίμου να αναδειχθεί σε πόλο προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού, αλλά και επισκεπτών από την ευρύτερη περιοχή.

Έχοντας το θετικό προηγούμενο της ανάπλασης και λειτουργίας της Μαρίνας Φλοίσβου από ιδιώτη επενδυτή, ο Δήμος Αλίμου στοχεύει στο να αποκτήσει ένα τουλάχιστον εξίσου καλαίσθητο και λειτουργικό επίνειο.

Για τη βελτίωση των οικονομικών του Δήμου:

Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνω πως, παρά την σκληρή δημοσιονομική κρίση και τις περικοπές χρημάτων από τους Δήμους, ο Δήμος Αλίμου κατάφερε το διάστημα 1.9.2014 μέχρι 18.3.2019 να βελτιώσει σημαντικά την οικονομική του κατάσταση, την ώρα που παράγεται και αξιοπρόσεκτο δημοτικό έργο, όπως κι οι ίδιοι διαπιστώνετε.

Ειδικότερα, η σημερινή Δημοτική Αρχή από την αρχή της θητείας της (1η Σεπτεμβρίου 2014) ως σήμερα (18.3.2019) πέτυχε την αποπληρωμή χρεών ύψους 10.000.000 €, τα οποία επί σειρά ετών είχαν συσσωρευτεί. Συνοπτικά η οικονομική κατάσταση του Δήμου:

  31.8.2014 18.3.2019
ΟΦΕΙΛΕΣ ΓΙΑ Π.Ο.Ε. -2.412.804,73 -113.260,6
ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΕ ΑΝΕΞΟΦΛΗΤΑ ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ -1.221.200,48 -203.644,63
ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΕ ΔΑΝΕΙΑ -9.781.406,95 -8.691.066
ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΕ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ -14.427.369,36 -10.400.000
ΟΦΕΙΛΕΣ Ν.Π.Δ.Δ. -700.000,00 -146.540,37
ΕΠΙΔΙΚΑ -1.400.000,00 -650.000
ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ (ρευστό) 3.384.750,91 5.412.620,02
     
ΣΥΝΟΛΟ (χρέος) -26.558.030,61 -14.791.891,58

 

Όπως φαίνεται από τους παραπάνω πίνακες, στις 31.8.2014 η συνολική καθαρή θέση του Δήμου (χρέος) ανερχόταν στα 26.558.030,61. Στις 18.3.2019 η συνολική καθαρή θέση (χρέος) είχε μειωθεί στα 14.791.891,58 €. Δηλαδή ο Δήμος μείωσε τις οφειλές του (χρέος) κατά 45% !

Η εξαιρετικά θετική βελτίωση στα οικονομικά του Δήμου μας είναι το αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας που γίνεται καθημερινά, με πολύ κόπο, νοικοκυροσύνη, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Κάνουμε οικονομία, βάζουμε προτεραιότητες και ταυτόχρονα διεκδικούμε πόρους από κάθε δυνατή πηγή (ΕΣΠΑ, Περιφέρεια Αττικής, Πράσινο Ταμείο, ΟΣΚ κ.λπ.).

Η προσπάθεια συνεχίζεται, με στόχο την ακόμα περαιτέρω μείωση των χρεών του Δήμου. Επιθυμία μας, ο Δήμος Αλίμου να είναι οικονομικά υγιής και διαρκώς ικανός να παράγει έργο, για να βελτιώνεται καθημερινά η ζωή των δημοτών.

Διαβάστε Επίσης

�χόλια στο “Aνδρέας Κονδύλης: Όχι λευκή επιταγή για το Ελληνικό – Τα οφέλη από τη μαρίνα Αλίμου

  • 29/03/2019 at 4:45 μμ
    Permalink

    Η επένδυση στο Ελληνικό θα αλλάξει το τοπίο σε όλα τα Νότια Προάστια. Οι Δήμαρχοι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν το συντομότερο πόσο πολύ θα αναβαθμιστούν οι συγκεκριμένες περιοχές και να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που τους δίνεται. Αν ξεπεράσουν την κακή ελληνική νοοτροπία και τα μικροσυμφέροντα μπορούν να μεγαλουργήσουν και να φέρουν ξανά την Αθηναική Ριβιέρα στο προσκήνιο.

    Απαντήστε
  • 30/03/2019 at 12:09 πμ
    Permalink

    Να δώ πότε θα ξυπνήσουν οι δημότες και θα αντιληφθούν ότι το καζίνο είναι καταστροφή για την τοπική κοινωνία.Οι τοπικές αγορές θα ρημάξουν και περιοχές,όπως το Ελληνικό και η Αργυρούπολη,θα γίνουν συγχρονες φαβέλες που απλά θα γειτνιάζουν με το υπερπολυτελές τσιμέντο.Όσοι έχουν σπίτια ή μαγαζιά σε Ελληνικό-Αργυρούπολη-Γλυφάδα και Άλιμο το έχουν καταλάβει άραγε ή μασάνε το κουτόχορτο που τους ταίζουν οι δήμαρχοι;Νομίζουν ότι οι περιοχές θα πάρουν αξία χωρίς να βλέπουν τί εγινε στο Μαρούσι και τον Αγ.Δημήτριο που το Mall διέλυσε τα πάντα.

    Απαντήστε
    • 02/04/2019 at 10:57 πμ
      Permalink

      Αν θυμάμαι καλά, ο Δήμαρχος έκανε πρόταση στους μαγαζάτορες της Δωδεκανήσου (Άνω Καλαμάκι) για εμπορικό κέντρο και αρνήθηκαν μην τυχόν και χαλάσει το “χωριό” που έχουν φτιάξει εκεί και τους χαλάσει την συντεχνία. Έτσι οι δικοί μας έφηβοι πάνε στα κατά τόπους Mall και στην Γλυφάδα κι ακουμπάνε το χαρτζιλίκι τους γιατί η δική μας πόλη δεν προσφέρει τίποτα γι’ αυτούς. Δεν έχουμε στέκια, κακά τα ψέματα.

      Το καζίνο πού κολλάει; Πάτε εσείς στο καζίνο; Εμείς πάντως δεν πάμε. Αλλά τα καζίνο δεν καταστρέφουν τοπικές αγορές. Οι νοοτροπίες της αρπαχτής και του παρτάκια καταστρέφουν τις τοπικές αγορές.

      Απαντήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.