Άγιος Δημήτριος: Έτσι θα γίνει η Πριάμου – Έργα προϋπολογισμού 1.438.000 ευρώ




priamouerga

O Δήμος Αγίου Δημητρίου διακηρύσσει τη με ανοικτή δημοπρασία επιλογή αναδόχου για την κατασκευή του έργου: «Διαπλάτυνση πεζοδρομίων & βελτίωση φωτισμού στην οδό Πριάμου κ.λπ.»προϋπολογισμού 1.438.000,00 Ευρώ (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.) και καλεί τους ενδιαφερόμενους εργολήπτες να υποβάλουν προσφορά.

Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας παραλαβής των προσφορών στον διαγωνισμό, ορίζεται η 25/10/2016, ημέρα Τρίτη, ώρα 10:00.

Διακήρυξη και Τεύχη Δημοπράτησης

Η μελέτη προβλέπει διαμόρφωση της οδού Πριάμου με αύξηση των πεζοδρομίων για την απρόσκοπτη κυκλοφορία των πεζών. Σκοπός της, ο άρτιος σχεδιασμός των επιμέρους λειτουργικών στοιχείων, όπως των περιοχών κίνησης ή στάσης των πεζών, των στοιχείων του αστικού εξοπλισμού, των ειδικών διαμορφώσεων ή των επιφανειών της φύτευσης.
Η ενίσχυση της περιβαλλοντικής ποιότητας της περιοχής δε θα βελτιώσει μόνο τις άμεσες συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων, αλλά θα συμπληρώσει και θα ολοκληρώσει την προσπάθεια αναβάθμισης της ευρύτερης οικιστικής ζώνης. Η περιοχή λόγω της θέσης αλλά και της οικιστικής της εξέλιξης, αποτελεί μια ιδιαίτερα ταλαιπωρημένη περιβαλλοντικά περιοχή καθώς συνορεύει με τον υπερτοπικό οδικό άξονα της λεωφόρου Βουλιαγμένης, αλλά και χωροθετείται κοντά στο σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.
Η περιοχή παρουσιάζει, λόγω της θέσης της αλλά και του ιδιαίτερα πυκνοδομημένου όμορου περιβάλλοντος, βεβαρυμμένο μικροκλίμα και υποβαθμισμένη αισθητικά εικόνα.
Το βασικό κριτήριο στο σχεδιασμό των ζωνών κίνησης και στάσης πεζών είναι η έμφαση στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των πεζών και η κατά το δυνατόν ηπιότερη κυκλοφορία των οχημάτων.
Η υφιστάμενη σήμερα κατάσταση, χαρακτηρίζεται από την ανυπαρξία περιοχών κίνησης πεζών, τον κατακερματισμό του βατού κοινόχρηστου χώρου με πολλές ανισοσταθμίες και αναβαθμούς, την
μη ελεγχόμενη κίνηση και στάση του αυτοκινήτου. Ετσι έχει δημιουργηθεί πρόβλημα προσβασιμότητας όχι μόνο για ανθρώπους μειωμένης κινητικότητας, αλλά και για τους υπόλοιπους χρήστες του κοινόχρηστου χώρου. Η πρόταση εξομαλύνει κατά το δυνατόν αυτές τις διαφορές και δημιουργεί ευρύτερες ενιαίες επιφάνειες χρήσης από
τους κατοίκους και τους επισκέπτες.
• Η ανάπλαση της οδού έχει στόχο:
– τον καθορισμό και τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων για την διευκόλυνση και βελτίωση της κυκλοφορίας των πεζών.
– τη δημιουργία συγκεκριμένων θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους της περιοχής.
– Την ενίσχυση του πρασίνου με φυτεύσεις υψηλής και χαμηλής βλάστησης κατά το μήκος της οδού.
Αναλυτικότερα:
Η οδός Πριάμου από την οδό Φλέμινγκ έως την οδό Πτολεμαίου (μήκους περίπου 500μ.) έχει πλάτος κυμαινόμενο
8,00μ. Προτείνεται η διατήρηση σταθερού πλάτους οδοστρώματος 3,50μ. στον άξονα του δρόμου και τα πεζοδρόμια αριστερά και δεξιά θα έχουν ίσο πλάτος περίπου 2,25μ. Επιβάλλεται η κοπή ή η απομάκρυνση των δένδρων, η καθαίρεση σκαλοπατιών και η μετατόπιση ορισμένων στύλων ΔΕΗ έτσι ώστε να διατηρηθεί σταθερό πλάτος πεζοδρομίου χωρίς εμπόδια 1,50μ. Δεν θα υπάρχουν θέσεις στάθμευσης.
Από την οδό Πτολεμαίου έως την οδό Κέννεντυ το πλάτος είναι περίπου 10,00μ. Διατηρείται πάντα σταθερό το
οδόστρωμα 3,50μ και τα πεζοδρόμια γίνονται από την αριστερή πλευρά σύμφωνα με τη ροή των αυτοκινήτων πλάτους 4,25μ περίπου (2,00μ για τις θέσεις στάθμευσης και 2,25μ πεζοδρόμιο) και από τη δεξιά πλευρά περίπου 2,25μ. Σε αυτό το τμήμα μήκους περίπου 120μ. κατασκευάζονται συνολικά 12
θέσεις στάθμευσης.
Από την οδό Κέννεντυ έως την οδό Βάλτου, μήκους περίπου 150μ., το πλάτος είναι κυμαινόμενο από 9,00μ έως
10,00μ. με πολλά μεγάλα δένδρα (ελιές, πεύκα) και από τις δύο πλευρές του δρόμου, τα οποία δυσχεραίνουν την
διαμόρφωση καθώς και την κατασκευή θέσεων στάθμευσης. Θα απαιτηθεί η απομάκρυνση των δένδρων. Κατασκευάζονται 6 θέσεις στάθμευσης από τη δεξιά πλευρά, ενώ το τμήμα από Απ. Παύλου έως Βάλτου κατασκευάζεται με το οδόστρωμα στον άξονα και ίσα περίπου πεζοδρόμια δεξιά- αριστερά χωρίς θέσεις
στάθμευσης.
Από την οδό Βάλτου έως Θεσσαλίας μήκους περίπου 45μ και μη σταθερού πλάτους περίπου 9,50μ – 9,80μ θα γίνει διαπλάτυνση του αριστερού πεζοδρομίου το οποίο θα γίνει περίπου 4,20μ (2,00μ για τις θέσεις στάθμευσης και 2,25μ πεζοδρόμιο) και θα κατασκευαστούν 3 θέσεις στάθμευσης. Το δεξί πεζοδρόμιο θα έχει πλάτος περίπου 2,00μ.

Από οδό Θεσσαλίας έως Δράμας μήκους περίπου 140μ. και πλάτους περίπου 10μ. κατασκευάζεται δεξιά πεζοδρόμιο πλάτους ~ 4,25μ (2,00μ για τις θέσεις στάθμευσης και 2,25μ πεζοδρόμιο) με 6 θέσεις στάθμευσης και διαπλάτυνση του αριστερού πεζοδρομίου καθώς και καθαίρεση της ζαρντινιέρας που βρίσκεται στη διασταύρωση με την οδό Αμαράντου. Θα χρειαστεί να κοπούν ή να μεταφυτευθούν τα δένδρα για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των πεζών. Από Αμαράντου έως Δράμας το οδόστρωμα κατασκευάζεται στον άξονα με ίσα περίπου πεζοδρόμια δεξιά- αριστερά χωρίς θέσεις στάθμευσης. Συνολικά κατασκευάζονται 27 θέσεις στάθμευσης σε όλο το μήκος της
οδού Πριάμου.

Στα σημεία που θα στρίβουν τα λεωφορεία θα γίνει σύντμηση των πεζοδρομίων με διαγράμμιση και ανακλαστήρες οδοστρώματος (μάτια γάτας). Προβλέπεται μελέτη και έγκριση από ΟΑΣΑ
Για να επιλυθεί το πρόβλημα της επίκλισης της οδού, τμηματικά θα γίνει καταβίβαση του δεξιού πεζοδρομίου κατά 10εκ περίπου ή όσο είναι εφικτό κατά περίπτωση, με αποκατάσταση των μανδροτοίχων των ιδιοκτησιών. Το δεξί πεζοδρόμιο θα έχει κλίση 4% και το ρείθρο ύψος 20εκ. Το αριστερό πεζοδρόμιο θα έχει κλίση 1% και το ύψος του
ρείθρου θα είναι 10 εκ.

‘Οπου υπάρχει σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών, θα γίνει καθαίρεση των σκαλοπατιών που βρίσκονται επί των πεζοδρομίων και ανακατασκευή τους εντός των ιδιοκτησιών με τα ανάλογα υλικά. Στα σημεία εισόδου στις θέσεις στάθμευσης η προσαρμογή θα γίνει με υποβάθμιση του κρασπέδου και μικρή κλίση του πεζοδρομίου ώστε να
μην παρεμποδίζεται η κίνηση των πεζών.

Τα πεζοδρόμια θα κατασκευαστούν με βοτσαλόπλακες με ψιλό γκρί βότσαλο με φιλέτα λευκού μαρμάρου χτενιστού πλάτους 10εκ. Μετά το κράσπεδο θα κατασκευαστεί λωρίδα πλάτους 60εκ. με κυβόλιθο τεχνιτής παλαίωσης 10Χ10 και φιλέτο μαρμάρου σύμφωνα με το συνημμένο σχέδιο. Στα δένδρα θα τοποθετηθούν σχάρες σύμφωνα με
τη μελέτη σε πλήρη αρμονία με το υπόλοιπο πεζοδρόμιο.

Οι θέσεις στάθμευσης θα κατασκευαστούν με βιομηχανικό δάπεδο και θα οροθετείται η κάθε μία 2,00Χ5,50μ. με το σχέδιο (λοξά με εναλλάξ διαγώνια).
Οπου υπάρχει κλίμακα προς υπόγειο, τοποθετείται προστατευτικό σιδηρό κιγκλίδωμα απλού σχεδίου.

Μετά την κοπή ή απομάκρυνση των δένδρων, προβλέπεται η φύτευση νέων δένδρων δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή ενίσχυση της φύτευσης η οποία θεωρούμε πως συνιστά το κύριο ίσως μέσο αστικής περιβαλλοντικής αναβάθμισης και αναστροφής της θερμικής κλιματικής αλλαγής.
Όσον αφορά τους κάδους απορριμμάτων θα κατασκευαστούν εσοχές όπου θα τοποθετηθούν σε απόσταση τουλάχιστον 3μ από τη διασταύρωση και σε σημεία που δεν παρεμποδίζεται η οπτική επαφή
των οδηγών και κατόπιν συνεννόησης με τη Δ/νση Περιβάλλοντος.
Επίσης θα τοποθετηθούν δοχεία απορριμμάτων κατά μήκους των πεζοδρομίων.
Κάθε εμπόδιο (κολώνα, πινακίδες σήμανσης, κάδοι, καλάθια απορριμμάτων κ.λ.π.) θα τοποθετείται κατά μήκος επί της λωρίδας των 60 πόντων που θα κατασκευαστεί από κυβόλιθους, έτσι ώστε η λωρίδα των 1,50μ. κατασκευασμένη από βοτσαλόπλακα, να είναι χωρίς κανένα εμπόδιο για την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών .
Από την οδό Παυσανίου έως την οδό Σοφοκλέους και στην οδό Κολοκοτρώνη θα κατασκευαστεί δίκτυο αγωγών ομβρίων σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη με τις ανάλογες σχάρες απορροής.
Κατά τα λοιπά θα ακολουθηθούν οι οδηγίες της επίβλεψης και οι κατασκευαστικές λεπτομέρειες.
Η τεχνική έκθεση συνοδεύεται από σχέδια, όπου παρουσιάζεται η τυπική διαμόρφωση καθώς και τα προτεινόμενα υλικά.
Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.