Έρχεται μέσα στον Οκτώβριο δωρεάν Wi Fi στο μετρό – το Δεκέμβριο κρίνεται η αύξηση των εισιτηρίων
Πλησιάζει η ημέρα που θα ξεκινήσει η παροχή δωρεάν ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο για τους επιβάτες των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων των Αθηνών, δύο χρόνια και τρεις μήνες μετά τη σχετική εξαγγελία από τον τότε υπουργό Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση.
Ωστόσο, μία άλλη «μνημονιακή» υποχρέωση, παρακαταθήκη από τις «θερμές» ημέρες του Μεσοπρόθεσμου του 2011, αυτή της αύξησης των εισιτηρίων, θα κριθεί οριστικά τον Δεκέμβριο όπως πληροφορείται «Το Βήμα». Ειδικότερα, ο προγραμματισμός του χρονοδιαγράμματος εργασιών της ΣΤΑΣΥ (μετρό – ΗΣΑΠ – τραμ) προβλέπει ότι εντός του Οκτωβρίου θα έχει τεθεί σε λειτουργία και θα διατίθεται στο επιβατικό κοινό δωρεάν πρόσβαση σε Wi-Fi στους σταθμούς «Πειραιάς» (Γραμμή 1), «Νερατζιώτισσα» (Γραμμή 1 και Προαστιακός), «Ομόνοια» (Γραμμές 1 και 2), «Σύνταγμα» (Γραμμές 2 και 3), «Πανεπιστήμιο» (Γραμμή 2) και «Ακρόπολη» (Γραμμή 2). Πρόκειται για την πρώτη φάση της επένδυσης. Ηδη στη «Νερατζιώτισσα» το σύστημα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία και εάν δεν εμφανιστούν προβλήματα, θα αποτελέσει «οδηγό» για την ενεργοποίηση του ασύρματου Internet και στο υπόλοιπο δίκτυο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Ωστόσο, υπάρχει και δεύτερη φάση, η υλοποίηση της οποίας εκκρεμεί, και μάλιστα αποτελεί ερωτηματικό εάν, πώς και πότε θα γίνει, κάτι που θα πρέπει να απαντηθεί από το διοικητικό συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ. Η δεύτερη φάση προβλέπει την ανάπτυξη ασύρματου ευρυζωνικού δικτύου στους σταθμούς «Δουκίσσης Πλακεντίας» (Γραμμή 3, Προαστιακός), «Μοναστηράκι» (Γραμμές 1 και 3), «Αγιος Δημήτριος» (Γραμμή 2), Αγιος Αντώνιος (Γραμμή 2), «Αιγάλεω» (Γραμμή 3»), «Μέγαρο Μουσικής» (Γραμμή 3), «Νομισματοκοπείο» (Γραμμή 3). Ανάδοχος του έργου είναι η HOL. Η παροχή ασύρματης ευρυζωνικής σύνδεσης θα γίνεται μόνο στους σταθμούς και όχι στις σήραγγες. Δηλαδή οι επιβάτες δεν θα έχουν Internet εντός των συρμών, την ώρα που θα είναι εν κινήσει.
Τον Δεκέμβριο «κληρώνει» για την αύξηση
Στο μεταξύ, για τον Δεκέμβριο μετατίθενται οι οριστικές αποφάσεις για τον εάν θα αυξηθεί το εισιτήριο ή όχι, αν και όπως μεταδίδεται από το υπουργείο Υποδομών η τρόικα δεν έθεσε ζήτημα κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στην Ελλάδα. Οπως έχει γράψει «Το Βήμα», το υπουργείο Υποδομών είχε συμφωνήσει με τους δανειστές της χώρας στη λήψη ενός ισοδύναμου μέτρου για την εξοικονόμηση των 120 εκατ. ευρώ, το οποίο θα επιτύγχανε – κατά την τρόικα – η αύξηση του κομίστρου κατά 25%. Αυτή ήταν η εξοικονόμηση 60+60 εκατ. ευρώ για το 2013 και 2014, αντίστοιχα, μέσα από περικοπή κόστους και άλλα μέτρα. Ηδη στο πρώτο επτάμηνο το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών πέτυχε την εξοικονόμηση 50 εκατ. ευρώ και θεωρείται βέβαιο ότι θα πιάσει τον στόχο του έτους. Ωστόσο οι αληθινές προθέσεις της τρόικας θα γίνουν εμφανείς τον Δεκέμβριο.
Βέβαια, στα έσοδα οι συγκοινωνίες δεν τα πηγαίνουν όσο καλά θα ήθελε το υπουργείο Υποδομών, αφού η κρίση έχει μειώσει τις μετακινήσεις των πολιτών, ενώ παραμένει ισχυρό το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Για αυτή την έλλειψη εσόδων ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απέπεμψε την Τετάρτη όλο το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ, διότι διαπίστωσε ότι δεν είχαν τιμολογηθεί και συμβασιοποιηθεί με τα συναρμόδια υπουργεία οι εκπτώσεις που δίδονται στα εισιτήρια ειδικών ομάδων του πληθυσμού.
Οπως μεταδίδουν συνεργάτες του, ο υπουργός Υποδομών θεώρησε απαράδεκτο ότι την ώρα που ο ΟΑΣΑ πασχίζει να βρει έσοδα, χάνονται πόροι από τα υπουργεία και μετακυλίεται το κόστος στον επιβάτη. Σύμφωνα με όσα λένε, τα 120 εκατ. ευρώ από τα υπουργεία για τα έτη 2011-2013 δεν μπήκαν στο ταμείο του ΟΑΣΑ, δημιουργώντας «μαύρη τρύπα» στα έσοδά του.
(tovima.gr)