Οι «ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» για το Ελληνικό

Δελτίο τύπου:

Πάντα, όταν μιλούν για ιδιωτικοποιήσεις και επενδύσεις οι κυβερνώντες, αναφέρουν ως κορυφαίο παράδειγμα το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, ισχυριζόμενοι, δια στόματος Υπουργού Οικονομικών κ. Στουρνάρα, ότι θα συμβάλλει στην οικονομία της χώρας έως και 2,5% περίπου του ΑΕΠ. Ο διεθνής διαγωνισμός, που ξεκίνησε πέρσι τον Μάρτιο, είναι σε εξέλιξη και μετά την επιστροφή του ΚΑΤΑΡ οι ενδιαφερόμενες εταιρείες που έχουν μείνει για την τελική φάση είναι 4, από 9 που δήλωσαν ενδιαφέρον αρχικά. Με βάση το χρονοδιάγραμμα η επιλογή της καλύτερης πρότασης προβλέπεται για μετά το Σεπτέμβριο, προς το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η λεγόμενη αξιοποίηση θα γίνει με βάση το Νόμο 4062/30-3-12 και την έγκριση, με Προεδρικό Διάταγμα, του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης που αυτός θέτει ως προϋπόθεση στο άρθρο 2. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο νόμο, αλλά και με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας εκ μέρους της «ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΕ» (συστάθηκε το 2011 για το σκοπό αυτό), μόνο για Μητροπολιτικό Πάρκο, όπως το διεκδικούμε τόσα χρόνια, δεν μπορούμε να μιλάμε. Από τα 6.500 στρεμ. του συνολικού χώρου, μαζί με τον Αγ. Κοσμά, μόνο 2.000στρεμ. θα διατεθούν για πράσινο κι απ’ αυτά το 2/3 θα είναι το Μητροπολιτικό Πάρκο, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε για τι ακριβώς πρόκειται.

Σε αντίθεση με την ασάφεια ως προς το πάρκο, εκείνο που έχει γίνει σαφέστατο είναι η οικοδόμηση στο χώρο 11.000 κατοικιών, που σημαίνει μια νέα πόλη 35.000 κατοίκων, άκρως ανταγωνιστική, ως προς την εμπορικότητα και τον τουρισμό, με την πόλη μας. Αυτό ενισχύεται από την πρόβλεψη εμπορικού και επιχειρηματικού κέντρου, ξενοδοχείων 7.000 κλινών, υπηρεσιών υγείας (δηλαδή ιδιωτικών νοσοκομείων) 2.800 κλινών κ.α. Σε σύνολο η δομημένη επιφάνεια θα ανέρχεται στο 50% της έκτασης.

Το βασικό επιχείρημα για την αθέτηση της υπόσχεσης για Μητροπολιτικό Πάρκο, όπως έκαναν όλες οι κυβερνήσεις εδώ και 10 χρόνια, είναι ότι η επένδυση αυτή θα συνεισφέρει στην Εθνική Οικονομία και θα βοηθήσει τη χώρα να βγει από το αδιέξοδο. Τίποτα το ποιο αναληθές απ’ αυτό δεν υπάρχει, γιατί στην πραγματικότητα η Εθνική Οικονομία θα χάσει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα κερδίσει. Σε 5 δις€ ανέβαζαν το όφελος πριν 1,5 χρόνο για να περιοριστούν στη συνέχεια στα 2,5 δις€, στο 1 δις€ και τώρα στα 500 – 600 εκατ.€.

Για να υπάρξει αυτό το όφελος όμως, το κόστος για τη χώρα θα ξεπεράσει τα 2,5 δις€, όπως υπολογίζει η ομάδα μελέτης του Πολυτεχνείου. Τόσο είναι το κόστος από την μετεγκατάσταση των δημοσίων υπηρεσιών που τώρα στεγάζονται εκεί, τη μετεγκατάσταση του Κέντρου Εκπαίδευσης Υποβρυχίων Καταστροφών και των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αγ. Κοσμά, την κατεδάφιση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων, τη βύθιση της παραλιακής λεωφόρου και την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου προς το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέσω της σήραγγας του Υμηττού, που πάλι επανέρχεται στο προσκήνιο, ως υποστηρικτικό της επένδυσης έργο. Στα παραπάνω δεν συνυπολογίζεται το κόστος μεταφοράς των εγκαταστάσεων του FIR Αθηνών, που αν τελικά απαιτηθεί, από μόνο του είναι τεράστιο.

Υπάρχει όμως και μια άλλη παράμετρος που οι κυβερνώντες αποκρύβουν, είτε σκόπιμα, είτε εθελοτυφλώντας. Είχαμε αναφερθεί και σε παλαιότερο Δελτίο Τύπου για την 1938/10 απόφαση του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ. Η απόφαση αυτή ακυρώνει την σχετική Υπουργική Απόφαση του 2008 που θεωρούσε ότι η κατάργηση του αεροδρομίου Ελληνικού είχε επιτευχθεί με το Ν 2338/95 και ξεκαθαρίζει ότι στο χώρο, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, συμβατό με το αεροδρόμιο είναι μόνο το Μητροπολιτικό Πάρκο. Στις 15/2/13 το ΣτΕ επανήλθε, διαπιστώνοντας αδικαιολόγητη καθυστέρηση και ζητά να εφαρμοστεί η 1938/2010 απόφασή του. Μάλιστα καλείται η Πολιτική Αεροπορία να θέσει σε λειτουργία το παλαιό αεροδρόμιο μέσα σ’ ένα μήνα, δηλώνοντας ότι θα επανέλθει στις 13 Απριλίου για να διαπιστώσει τη συμμόρφωση των υπηρεσιών.

Έχοντας υπόψη όλα τα δεδομένα που προαναφέραμε, τονίζουμε για άλλη μια φορά πως η μόνη εθνικά επωφελής λύση στο Ελληνικό, που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλου του λεκανοπεδίου, είναι η κατασκευή στο χώρο Μητροπολιτικού Πάρκου υψηλού πρασίνου, με αθλητικές, πολιτιστικές και κοινωνικά αναγκαίες χρήσεις. Στις τελευταίες συμπεριλαμβάνουμε το Διαδημοτικό Κέντρο Διαχείρισης Απορριμμάτων, το Διαδημοτικό Νεκροταφείο, τα αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ, το ΤΡΑΜ, καθώς και όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και κοινωνικούς φορείς που στεγάζονται ήδη.

Η μελέτη του Πολυτεχνείου, που παραγγέλθηκε από την ΤΕΔΚΝΑ για λογαριασμό των όμορων Δήμων, έχει αποδείξει ότι η επιλογή αυτή αξιοποιεί τις υπάρχουσες αθλητικές και κτηριακές υποδομές και είναι μικρού σχετικά κόστους, που μπορεί να καλυφθεί από τα ενοίκια των ολυμπιακών και άλλων εγκαταστάσεων.

Η απόφαση του ΣτΕ δίνει μια νέα ελπίδα ότι μπορεί να μπει φρένο στις κυβερνητικές επιδιώξεις, αλλά από μόνη της δεν φτάνει. Επιβάλλεται άμεσα να δυναμώσει ο αγώνας όλων μας, Δήμων, φορέων και πρωτοβουλιών με πρωταγωνιστές τους πολίτες για να αποτραπούν οι δρομολογημένες επιζήμιες για τη χώρα, το περιβάλλον και τη ζωή μας επιλογές.

Με εκτίμηση

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ

«ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

 

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X