Αργυρούπολη – Ποδηλάτη, άρον το ποδήλατό σου και … περιπάτει!!


(http://silvercity.gr)

Κάπως έτσι θα μπορούσε να πει κανείς σήμερα στους πολυπληθείς ποδηλάτες που θα ήθελαν, αλλά ούτε μπορούν, ούτε ίσως νοιώθουν εξασφαλισμένοι σε σχέση και με τους πεζούς, να χρησιμοποιήσουν τον πολύπαθο «ποδηλατόδρομο» της Αργυρούπολης!

Θυμίζουμε ότι το έργο αυτό άρχισε το 2009 από τον κ. Δ. Ευσταθιάδη, τ. δήμαρχο Αργυρούπολης και .. πάγωσε από τον κ. Χρ. Κορτζίδη τον Ιανουάριο του 2010, ευθύς μόλις αυτός ανέλαβε τα καθήκοντά του δημάρχου του ενιαίου πλέον δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης. Αυτή η απόφαση του δημάρχου προκάλεσε, στη συνέχεια ,πολλές και έντονες αντιδράσεις, διαμαρτυρίες, συγκεντρώσεις, ακόμη και πορείες πολλών εκατοντάδων ποδηλατών, αναγκάζοντας έτσι τον κ. Χρ. Κορτζίδη να ξαναρχίσει το έργο τέλη του 2011!

Εκτοτε το έργο συνεχίζεται με ρυθμούς χελώνας, ενώ η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το κατασκευασμένο τμήμα του δείχνει, αν μη τι άλλο, προχειρότητα και ελλείψεις:

Αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:

– Δεν υπάρχει πουθενά καμία προειδοποιητική σήμανση (οριζόντια και κατακόρυφη), ούτε για τους οδηγούς, ούτε για τους πεζούς, ούτε για τους ποδηλάτες.

– Δεν υπάρχει πουθενά καμία προειδοποιητική σήμανση απαγόρευση χρήσης του ποδηλατόδρομου ως υπαίθριου παρκινγκ από τα οχήματα και τα μηχανάκια.

– Δεν υπάρχει καμία προειδοποιητική σηματοδότηση απαγόρευσης της στάθμευσης των αυτοκινήτων στα σημεία των διασταυρώσεων του ποδηλατόδρομου με τους δρόμους. Παντελής έλλειψη προστασίας των πολλών διασταυρώσεων με τις παρόδιες χρήσεις.

– Στέγαστρο στάσης λεωφορείων και … περίπτερο εφάπτεται ή και εισχωρεί κατά τι στον ποδηλατόδρομο.

– Τα όρια του ποδηλατόδρομου δεν είναι ευκρινή, ούτε και οριοθετούνται. Ο αναγκαίος φωτισμός του (οριζόντιος και κατακόρυφος) απουσιάζει, ή είναι ελλιπέστατος

– Δεν υπάρχουν πουθενά και, κυρίως, εκεί που απαιτούνται χώροι στάθμευσης και ασφάλισης για τα ποδήλατα.

– Ολα σχεδόν τα δένδρα και τα λοιπά φυτά που φυτεύτηκαν στα παρτέρια κατά μήκος του ποδηλατόδρομου παρέμειναν παντελώς αφρόντιστα, απότιστα και, τελικά, ξεράθηκαν.

Το αποτέλεσμα αυτών, αλλά και άλλων ελλείψεων ή και προχειροτήτων είναι, ο «ποδηλατόδρομος» αυτός να μην χρησιμοποιείται σχεδόν καθόλου σε όλο το μήκος του από τους ποδηλάτες της πόλης και να έχει μετατραπεί σε αναπόσπαστο τμήμα των πεζοδρομίων , με αποτέλεσμα … να υποδέχεται ό,τι συνήθως συμβαίνει πάνω σε αυτά, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που παραθέτουμε. Οτιδήποτε άλλο υπάρχει επάνω σε αυτόν τον ποδηλατόδρομο, εκτός από… ποδηλάτες!! Βέβαια το έργο, από ότι γνωρίζουμε. δεν έχει κόμη παραδοθεί από τον εργολάβο, και πιστεύουμε ότι τα προβλήματα θα διορθωθούν.

Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί, ότι έχουν συμβεί και … συγκρούσεις ποδηλάτων με ανέμελους πεζούς επάνω στον ποδηλατόδρομο, ευτυχώς όμως χωρίς – μέχρι σήμερα – δυσάρεστες συνέπειες.

Οταν μια δημοτική αρχή διοικεί ένα δήμο με σοβαρότητα και ευθύνη, ή φτιάχνει ένα έργο που το πιστεύει, το αγκαλιάζει και παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς και συστηματικά τη σωστή κατασκευή, ολοκλήρωση και παράδοσή του για ασφαλή και ανεμπόδιστη χρήση, ή φτιάχνει ένα προβληματικό έργο ονομάζοντάς το κατ΄ επίφαση «ποδηλατόδρομο»! Ελπίζουμε ότι αυτό δεν θα συμβεί.

Πρέπει λοιπόν να εγκαλειφθεί η όποια τυχόν αδιαφορία και να γίνουν τα δέοντα. Αλλιώς πώς να δικαιολογηθεί – όπως έχει αναφερθεί – η πρόθεση της δημοτικής αρχής Ελληνικού – Αργυρούπολης «για σχεδιασμό και προοδευτική υλοποίηση ενός δικτύου ποδηλατoδρόμων για όλο το Δήμο και η διαρκής διεκδίκηση αξιόπιστων και φτηνών συγκοινωνιών, ώστε να περιοριστεί η χρήση του Ι.Χ.»;

Αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, οι δήμαρχοι, όπως και οι πολιτικοί, δεν κρίνονται από τις προθέσεις τους, αλλά από τα έργα τους.

Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ και ίσως να επανέλθουμε…

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X