Ξεκίνησαν τα έργα στο παραλιακό μέτωπο του Αλίμου για τον νέο πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο




Παράταση 230 ημερών πήρε το έργο για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου και αστικού περιπάτου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, σύμφωνα με απόφαση της Περιφέρειας Αττικής και η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι η 15η Φεβρουαρίου 2026. H αρχική πρόβλεψη ήταν να ολοκληρωθεί το έργο την 1η Μαΐου του 2025.


H απόφαση της Περιφέρειας Αττικής:

“Την παράταση με αναθεώρηση, της συνολικής προθεσμίας κατά 230 ημέρες ήτοι έως 15-02-2026 του έργου: «Υποέργο 3: Αθηναϊκή Ριβιέρα 1. Αστικός Περίπατος (Τμήμα από Δ. Καλλιθέας έως Δ. Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης)», συνολικού συμβατικού αντικειμένου: 16.834.398,92 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 24%, αναδόχου εταιρείας «ΖΙΤΑΚΑΤ ΑΤΕΒΕ »”

Όπως διαπιστώθηκε έπρεπε να αυξηθεί ο αριθμός των τεχνικών προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός ενός συνεχούς πεζόδρομου- ποδηλατόδρομου.



Προκειμένου να μελετηθεί ο τρόπος κατασκευής των τεχνικών απαιτήθηκαν εκτεταμένες γεωτρήσεις στις θέσεις κατασκευής αυτών και σύνταξη αντίστοιχων γεωτεχνικών μελετών. Παράλληλα εμφανίσθηκαν και άλλα προβλήματα νέας προσαρμογής των μελετών στις ανάγκες των Δήμων αλλά και άλλων παραγόντων.

Αναλυτικά ανά περιοχή:

a. Ζώνη Α (Χ.Θ. 1+470 έως Χ.Θ. 5+630) : Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο στην οποία ο ποδηλατόδρομος διατρέχει τους Δήμους Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου. i. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 13 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~620m και μέσου ύψους 3.00m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους.

Σε συνέχεια της από 18.03.2025 σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Π. Φαλήρου, σχετικά με τη χάραξη του Ποδηλατοδρόμου/Πεζοδρόμου που διασχίζει τον εν λόγω Δήμο με την Διευθύνουσα Υπηρεσία και τον ανάδοχο και όσον αφορά ορισμένες τροποποιήσεις της υποβληθείσας μελέτης που ζητήθηκαν από τον Δ. Π. Φαλήρου, δόθηκε στις 29/05/2025 εντολή από την Διευθύνουσα Υπηρεσία να προσαρμοσθεί – τροποποιηθεί η υποβληθείσα μελέτη, σύμφωνα με τα αιτήματα του Δήμου και τα τροποποιημένα σχέδια και να παραδοθούν εκ νέου προς έγκριση.

Επίσης εξετάζεται από τον Δ. Π. Φαλήρου η κατασκευή του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης στην περιοχή του Φλοίσβου, με την επωνυμία: «ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Οι Έλληνες και η θάλασσα», το οποίο επηρεάζει την χάραξη του έργου. Για τον λόγο αυτό, μετά από εντολή της Υπηρεσίας έχει συνταχθεί και υποβληθεί από τον ανάδοχο εναλλακτική χάραξη του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου, η οποία βρίσκεται σε διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκομένων και δεν έχει υπάρξει μέχρι και σήμερα κάποια απόφαση για την τροποποίηση ή μη της αρχικής χάραξης.

b. Ζώνη Β (Χ.Θ. 6+630 έως Χ.Θ. 9+200) : Παραλία Αλίμου, στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Αλίμου. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 7 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~400m και μέσου ύψους 3.70m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους.

Σε συνάντηση με τον Δ. Αλίμου στις 15/04/2025 έχουν διατυπωθεί προτάσεις για ορισμένες τροποποιήσεις, η υλοποίηση των οποίων θα επιφέρει αλλαγές στην χάραξη του έργου για τις οποίες δεν υπάρχει κάποια οριστική απόφαση. c. Ζώνη Γ (Χ.Θ. 10+050 έως Χ.Θ. 11+970): Ελληνικό, στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης.

Στο ρέμα Τραχώνων η υπό υλοποίηση επένδυση του Ελληνικού της LAMDA DELEVOPEMENTS έχει αλλάξει τις επί τόπου συνθήκες βάσει των οποίων μελετήθηκε και υποβλήθηκε η μελέτη εφαρμογής με την διαπλάτυνση της εκβολής αυτού, με αποτέλεσμα να απαιτείται τροποποίηση της μελέτη με κατασκευή νέου τεχνικού γέφυρας. Το συγκεκριμένο πρόβλημα βρίσκεται επίσης στο στάδιο των διαβουλεύσεων μεταξύ Διευθύνουσας Υπηρεσίας και επενδυτή στο έργο του Ελληνικού.

Εξακολουθεί να είναι σε ισχύ η (γ) σχετική απόφαση του ΔΣ του Δ. Ελληνικού -Αργυρούπολης (ΑΔΑ: ΨΕΞ1ΩΡ7-ΥΑΑ) για την ανάκληση της δωρεάν παραχώρησης για αόριστο χρονικό διάστημα δύο τμημάτων ακινήτων του δήμου για την υλοποίηση του έργου. Επίσης από την επένδυση του Ελληνικού υπάρχει πρόβλεψη κατασκευή “flyover” για την σύνδεση της Λ. Ποσειδώνος με το Casino.

Η κατασκευή αυτή επηρεάζει τμήμα του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου του έργου μας και θα πρέπει να τροποποιηθεί η υποβληθείσα μελέτη.

d. Ζώνη Δ Ζώνη Δ (Χ.Θ. 14+240 έως Χ.Θ. 17+556): Γλυφάδα Β – Βούλα στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Γλυφάδας και του Δήμου Βάρης-ΒούλαςΒουλιαγμένης.

Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 5 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~270m και μέσου ύψους 4.50m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους.

Τα παραπάνω νέα τεχνικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι βρίσκονται εντός περιοχής με ιδιαίτερα μεγάλη τουριστική δραστηριότητα, ιδιαίτερα τους μήνες από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβριο, δραστηριοποιούνται εντός αυτής αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούν να παραχωρήσουν τον απαραίτητο εργοταξιακό χώρο για την κατασκευή των τεχνικών από τον Οκτώβριο του 2025 μέχρι και τον Απρίλιο του 2026.

Για την έγκριση της απαιτούμενης δαπάνης για την κατασκευή των παραπάνω αναφερθέντων νέων τεχνικών έχει συνταχθεί η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση του έργου δαπάνης προ ΦΠΑ 2.500.000,00€ με υπέρβαση κατά 14,98% από την αρχική σύμβαση για την έγκριση εκτέλεσης νέων τιμών εργασιών, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των τεχνικών.

Το προφίλ του έργου

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μέσα από έναν ενιαίο περίπατο, αίροντας τους μέχρι σήμερα κατακερματισμούς και περιορισμούς στην προσβασιμότητα.

Η Περιφέρεια Αττικής θα υλοποιήσει τα 11,9 χιλιόμετρα της διαδρομής, καθώς τα υπόλοιπα εντάσσονται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα.

Το μέτωπο διασχίζει πέντε παραλιακούς Δήμους: Παλαιό Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό-Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 19.130.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ), θα ολοκληρωθεί τελικά, αντί το φθινόπωρο του 2025, τον Φεβρουάριο του 2026.

Συγκεκριμένα:

• 365 μ. στον Δήμο Καλλιθέας

• 3.752 μ. στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου

• 1.563 μ. στον Δήμο Αλίμου

• 2.817 μ. στον Δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)

• 821 μ. στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί)

• 2.646 μ. στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο “SUB3. Αθηναϊκή Ριβιέρα”.

Στόχοι του έργου είναι:

Η δημιουργία ενός ποιοτικού, λειτουργικού και αισθητικού άξονα, που θα προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα με την ευρύτερη αξιοποίηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.

Η διευκόλυνση και η προστασία της κίνησης των πεζών και των ποδηλατών με την εφαρμογή κατάλληλων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.

Η βελτίωση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ.

Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και ο περιορισμός του θορύβου.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας, μέσα από με την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Η προστασία, ανάδειξη και προβολή της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.

Η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης.

Με αυτόν τον τρόπο, αποδίδεται ξανά στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, καθώς τις τελευταίες δεκαετίες η ανέγερση παράνομων κτισμάτων, οι διασταυρώσεις με δρόμους και ράγες τραμ, αλλά και η μη διευθέτηση φυσικών εμποδίων, είχαν ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσβαση και την επικινδυνότητα στη μετακίνηση πεζών και οδηγών.

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος θα αποτελέσει ένα κομβικό τοπόσημο, καθώς στη διαδρομή συναντώνται τα δύο κυριότερα ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός, οκτώ μαρίνες, ναυτικοί όμιλοι, οργανωμένες παραλίες και αθλητικές εγκαταστάσεις, ενώ βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα, όπως το Πάρκο του Φαληρικού Δέλτα, η ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου το έργο του Ελληνικού κ.α.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.