2ο και 7ο Δ.Σ. Αλίμου – Εκπαιδευτική δράση: «Προστατεύοντας τις Θάλασσές μας»




Οι μαθητές και μαθήτριες της Ε’ τάξης του 2ου και 7ου Δ. Σ. Αλίμου στις 8 και 10 Απριλίου 2025 αντίστοιχα στο πλαίσιο του μαθήματος πληροφορικής και συγκεκριμένα του άξονα του STEAM με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Κάζη Βασιλική και με την υποστήριξη των υπευθύνων τμημάτων συμμετείχαν στη δράση με τίτλο:

«Προστατεύοντας τις θάλασσές μας» σε συνεργασία με το Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη και τη Socialinnov. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, έρευνα, και δημιουργικές εφαρμογές, τα παιδιά ενημερώθηκαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα θαλάσσια οικοσυστήματα και πρότειναν λύσεις για την προστασία τους.  

Η δράση είχε στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη ρύπανση των θαλασσών, την ανάδειξη της σημασίας της θαλάσσιας ζωής και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης με τη βοήθεια της τεχνολογίας, των τεχνών και των επιστημών.

Ξεκίνησε με μια διαδραστική συζήτηση για τη σημασία της προστασίας των θαλασσών και τη διατήρηση ενός καθαρού θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι θάλασσες, αλλά και για το πώς μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη λύση.



Στη συνέχεια, στο πρακτικό μέρος της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες, χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν και να προγραμματίσουν διάφορα έργα χρησιμοποιώντας τον μικροελεγκτή micro:bit και το προγραμματιστικό περιβάλλον MakeCode.

Με μεγάλη ενθουσιώδη συμμετοχή, οι ομάδες παρουσίασαν τα έργα τους, αποδεικνύοντας την ικανότητά τους στην εφαρμογή θεωρητικών γνώσεων σε πραγματικές καταστάσεις.

Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις δυνατότητες του micro:bit, ενώ μέσα από τη διαδικασία αυτή κατάφεραν να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία, ενώ παράλληλα έμαθαν για τη σύνδεση της τεχνολογίας με το περιβάλλον και τις επιστήμες.

Στο πλαίσιο της δράσης, ενημερώθηκαν για βασικές έννοιες που σχετίζονται με τη θαλάσσια ρύπανση, όπως η τιμή του pH και η σημασία της για την ποιότητα του θαλασσινού νερού. Έμαθαν ποιο είναι το φυσιολογικό εύρος των τιμών του pH στο θαλάσσιο περιβάλλον και πώς η μεταβολή του επηρεάζει τους θαλάσσιους οργανισμούς. Έπειτα, αξιοποιώντας κατάλληλους αισθητήρες και προγραμματιστικά εργαλεία, προγραμμάτισαν τις συσκευές τους ώστε να λαμβάνουν, να επεξεργάζονται και να εμφανίζουν σχετικές μετρήσεις, αποκτώντας εμπειρία στη σύνδεση φυσικών επιστημών με την τεχνολογία και την πληροφορική.

Η δράση κορυφώθηκε με την εκπαιδευτική επίσκεψη στην παραλία του Αλίμου, όπου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη διαύγεια του νερού και να πραγματοποιήσουν μετρήσεις θερμοκρασίας και pH χρησιμοποιώντας τόσο τις συσκευές micro:bit όσο και χάρτινες μετρητικές ταινίες, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια βιωματική, διαθεματική δραστηριότητα που συνδύασε στοιχεία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και των φυσικών επιστημών, ενισχύοντας τις γνώσεις τους μέσα από την πράξη.

Αποτελέσματα Μετρήσεων και Συμπεράσματα

Στις 8 και 10 Απριλίου 2025, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις σε δείγμα νερού, με τα αποτελέσματα να καταδεικνύουν κάποιες μικρές αλλαγές στην ποιότητά του. Συγκεκριμένα, στις 8 Απριλίου, η θερμοκρασία του νερού καταγράφηκε στους 18°C, ενώ η τιμή του pH ήταν 8.04. Δύο ημέρες αργότερα, στις 10 Απριλίου, η θερμοκρασία παρέμεινε αμετάβλητη, ενώ παρατηρήθηκε μια αύξηση της τιμής του pH, φτάνοντας το 8.64.

Η ελαφρά αυτή αύξηση του pH ενδέχεται να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η εξάτμιση των όξινων συστατικών του νερού ή η προσθήκη αλκαλικών ουσιών στην περιοχή. Επιπλέον, η βιολογική δραστηριότητα και οι φυσικοχημικές συνθήκες ενδέχεται να επηρέασαν τα αποτελέσματα των μετρήσεων.

Οι διευθύνσεις των δύο σχολείων εξέφρασαν τις θερμές τους ευχαριστίες σε όλη την ομάδα για τις εξαιρετικές παρουσιάσεις και την αμέριστη υποστήριξή τους σε αυτό το έργο. Ιδιαίτερες ευχαριστίες εξέφρασαν στην κυρία Παρασκευή Ιατρού για τη γενναιόδωρη δωρεά δύο μικροελεγκτών micro:bit και δύο αισθητήρων μέτρησης pH στα σχολεία, οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στην υλοποίηση των μετρήσεων και στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η δωρεά αυτή αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τους μαθητές και μαθήτριές, επιτρέποντάς τους να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και να ενισχύσουν τις γνώσεις τους σε τομείς όπως η επιστήμη των υπολογιστών και η περιβαλλοντική παρακολούθηση.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.