Ελληνικό και κυβερνητικό πάρκο Πυρκάλ αλλάζουν το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος δρομολογεί την αναθεώρηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας – Αττικής. Αναζητά νέες λύσεις πολεοδομικού σχεδιασμού, συγκοινωνιακών δικτύων και έργων υποδομών για να καλυφθούν οι ανάγκες που διαμορφώνονται από τις νέες οικιστικές και εμπορικές επενδύσεις στην κτηματαγορά, στο ήδη κορεσμένο κυκλοφοριακά μητροπολιτικό συγκρότημα της πρωτεύουσας. Και μελλοντικά από τη δημιουργία μιας νέας πόλης 30.000 κατοίκων στον πόλο του Ελληνικού και τη συγκέντρωση άλλων 20.000 υπαλλήλων και επισκεπτών στο νέο κυβερνητικό πάρκο της Πυρκάλ στη Δάφνη.
Ο κυκλοφοριακός κορεσμός, με μεγάλα μποτιλιαρίσματα σε λεωφόρο Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης, που «αποκόπτει» ήδη τα νότια προάστια από το κέντρο και τους μεγάλους οδικούς άξονες και η έλλειψη υποδομών, όπως έδειξε χαρακτηριστικά η πρόσφατη πλημμύρα της παραλιακής από το βοθρολύματα της ΕΥΔΑΠ, επηρεάζει αρνητικά από τη φάση κατασκευής του Ελληνικού, που ήδη επιβαρύνει την ευρύτερη περιοχή, την ελκυστικότητα των νέων οικιστικών αναπτύξεων, σημειώνουν παράγοντες της κτηματαγοράς. Και παράλληλα αναφέρουν ότι οι προβλέψεις συγκοινωνιακής και κυκλοφοριακής ασφυξίας στην μελλοντική ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου Πυρκάλ στο Δήμο Δάφνης Υμηττού, που προωθείται παρακάμπτοντας τις προβλέψεις του ισχύοντος Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αττικής, είναι από τους βασικούς λόγους της «πρότυπης κλιματικής προσφυγής», που στοιχειοθετεί αποκλίσεις από την εγχώρια και ευρωπαϊκή νομοθεσία, την οποία έχουν καταθέσει φορείς και κάτοικοι, και εκκρεμεί να εκδικαστεί στο ΣτΕ.
Ανάθεση της μελέτης του νέου Ρυθμιστικού από το Υπερταμείο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο
Την αναθεώρηση του Ρυθμιστικού σχεδίου της Αττικής, σημειώνοντας ότι θεσμοθετήθηκε το 2014 για μια πενταετία και ήδη έχει ξεπεραστεί στις προβλέψεις του, ανακοίνωσε ο Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης της HAEE σημειώνοντας ότι, η σχετική διαδικασία έχει ανατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει ολοκληρώσει την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
Εντός του Φεβρουαρίου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο της αξιολόγησης και αναθεώρησης του ισχύοντος Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας του 2014, προϋπολογισμού 1.116.000 ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη Αυγούστου. Το έργο έχει ανατεθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπερταμείου.
Οι επιβαρύνσεις στην κυκλοφορία και τις υποδομές από τη νέα πόλη του Ελληνικού και το νέο κυβερνητικό πάρκο
Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΝ μίλησε για τα προβλήματα, που ήδη υπάρχουν στην κυκλοφορία και τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και περιέγραψε τους στόχους της αναθεώρησης του Ρυθμιστικού ενόψει της μελλοντικής λειτουργίας του Ελληνικού.
-«Αυτή η αναθεώρηση θα καθορίσει κρίσιμα θέματα στον τομέα των υποδομών και μεταφορών. Πρωτίστως θα καθορίσει τι θα γίνει με το νέο πόλο του Ελληνικού, για τις πολύ σημαντικές ανάγκες που θα υπάρχουν, μετά την εγκατάσταση του πληθυσμού των 30,000 κατοίκων και πώς αυτό το μοντέλο θα λειτουργήσει με ένα συνδυασμό λεωφορείων τραμ και της επέκτασης του μετρό που είναι στο τραπέζι της συζήτησης» είπε ο κος Μπακογιάννης Δείτε περισσότερα στο: ecopress.gr