3ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης: “Προστατεύοντας τις θάλασσές μας”




Η δράση “Προστατεύοντας τις θάλασσές μας”, διάρκειας 4 ωρών με τους μαθητές του Β1 (που υλοποιούν και πρόγραμμα etwinning “Sea symphony“), πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2025 από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Socialinnov με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα Tech talent school for educators 2023-2024, στη δράση Do your School:bit.

Στο σχολείο με την ολοκλήρωση της δράσης δόθηκε εξοπλισμός (κιτ microbit με αναλογικό αισθητήρα μέτρησης ph με μύτη λογχη και δείγματα για μέτρηση του ph)

Ο όρος “Gravity Analog Spear Tip pH Sensor/Meter Kit” μπορεί να μεταφραστεί στα ελληνικά ως “Σετ Αισθητήρα/Μετρητή pH με Ανιχνευτή Ανάλογης Σύνδεσης με Μύτη Λόγχης (Spear Tip)”.

Η δράση πέτυχε το στόχο της, μέσω διεπιστημονικών STEM/STEAM προσεγγίσεων, καθώς ενέπλεξε άμεσα τους/τις μαθητές/τριες στην επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος που αφορά την προστασία του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος.



Με χρήση ψηφιακών μέσων, όπως το Micro:bit, εκτός από γεγονός ότι οι μαθητές /μαθήτριες ενθουσιάστηκαν και πραγματοποίησαν λήψεις και απεικονίσεις μετρήσεων από το φυσικό περιβάλλον. Μέσω του προγραμματισμού ανέπτυξαν την Υπολογιστική Σκέψη με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος.

Αρχικά από το ίδρυμα Αθανάσιου Λασκαρίδη έγινε μια εισαγωγή στο θέμα, μέσω μια παρουσίασης σε διαδραστική οθόνη, ακολούθησε συζήτηση και οριοθετήθηκε το πρόβλημα.

Στη συνέχεια με πούλμαν από τον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης μετακινήθηκαν στην Α’ ακτή Γλυφάδας, παράκτια περιοχής μελέτης κι εκεί οι μαθητές παρατήρησαν και κατέγραψαν την κατάστασή της. Στη συνέχεια συνέλεξαν δεδομένα και πειραματίστηκαν με κατάλληλους αισθητήρες μετρώντας τη θερμοκρασία και το ph.

Επιστρέφοντας στο σχολείο έγινε μια εισαγωγή στο Micro:bit, διαμοιράστηκαν φύλλα εργασίας στους/στις μαθητές/τριες κι η δραση τελείωσε με την παρουσίαση του κώδικα στο Microbit για τη μέτρηση του ph .

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές/μαθήτριες γνώρισαν τις επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον,τον υπολογιστή Micro:bit και έμαθαν να τον χρησιμοποιούν σε συνδυασμό με τους αισθητήρες για τη λήψη μετρήσεων, συνεργάστηκαν για την εξεύρεση λύσεων, εντόπισαν τις επιδράσεις των ανθρωπογενών παρεμβάσεων στη δημιουργία αλλά και στη λύση των προβλημάτων,εξασκήθηκαν σε βασικές μεθόδους επιστημονικής έρευνας

Η διδακτική προσέγγιση που ακολουθήθηκε βασίζεται στη διεπιστημονική, διερευνητική προσέγγιση STEM/STEAM, σε συνδυασμό με τη μελέτη στο πεδίο (field study) και την ανάληψη δράσης. Οι μαθητές/τριες διερευνούν το πρόβλημα εργαζόμενοι σε ομάδες, προβληματίζονται, παρατηρούν, πειραματίζονται, συλλέγουν, καταγράφουν τα δεδομένα τους, καταλήγουν σε συμπεράσματα και αποκτούν εμπειρία και γνώση του περιβαλλοντικού ζητήματος της θαλάσσιας ρύπανσης.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.