Ελληνικό: Διανοίχτηκαν τα πρώτα 250 μέτρα υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος




Διανοίχτηκαν τα πρώτα 250 μέτρα υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος στο Ελληνικό, με προγραμματισμό να ολοκληρωθεί το οδικό έργο συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου, με τη μέθοδο cut and cover κλειστού ορύγματος, σε βάθος πυθμένα 10 μέτρων έως το τέλος του 2024, χωρίς διακοπή της επίγειας κυκλοφορίας ούτε μία ημέρα.

Το έργο της υπογειοποίησης

Για την υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος έχει ανατεθεί εργολαβία στην εταιρία Αβαξ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο των χωματουργικών εργασιών για τα πρώτα 250 μέτρα διάνοιξης, ενώ ακολουθεί η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας.

Το οδικό έργο μαζί με τις προσβάσεις από και προς την έκταση του Ελληνικού και τη λεωφόρο Ποσειδώνος είναι συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου (από το σημείο που οριοθετείται η έκταση της επένδυσης μετά τη λεωφόρο Αλίμου έως την μαρίνα του άγιου Κοσμά). Το υπόγειο τμήμα του θα είναι μήκους 1300 μέτρων. Το υπογειοποιημένο τμήμα θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, για ταχύτητα κίνησης των οχημάτων έως 70 χλμ./ώρα.



Κατασκευάζεται με τη μέθοδο cut and cover κλειστού ορύγματος, η οποία χρησιμοποιείται για διάνοιξη του υπόγειου έργου, χωρίς αλλοίωση του επιφανειακού ανάγλυφου. Επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους και αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων, (εκσκαφέων, μηχανήματων σημειακής κοπής) ενω γίνεται και χρήση εκρηκτικών υλών. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων γίνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια και η σταθεροποίηση εδαφών με κουρτίνες τσιμεντενέσεων ή δοκούς προπορείας.

Μετά την ολοκλήρωση του υπόγειου οδικού έργου, θα γίνουν παρεμβάσεις ανάπλασης στο τμήμα της σημερινής λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα αναδειχθεί στην επιφάνεια, ώστε να ενοποιείται το παράκτιο μέτωπο με την έκταση του πρώην αεροδρομίου, ενώ θα αλλάξει η χάραξη της γραμμής τραμ.

Συγκεκριμένα οι λωρίδες κυκλοφορίας στο επιφανειακό τμήμα από τρεις θα μειωθούν σε μία ανά κατεύθυνση, για κίνηση ήπιας κυκλοφορίας. Εκεί που σήμερα είναι η λεωφόρος θα γίνουν φυτεύσεις πρασίνου, πεζόδρομος και ποδηλατοδρόμος, τόσο κατά μήκος της παραλιακής όσο και σε σύνδεση με κεντρικό διάδρομο που θα ενώνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο. Παράλληλα θα μετακινηθεί η γραμμή του τραμ από τη σημερινή της διαδρομή και θα γίνει νέα κατά μήκος του κεντρικού διαδρόμου της επένδυσης στο Ελληνικό, συνδέοντας τη λεωφόρο Ποσειδώνος, με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Έχει προβλεφθεί η κατασκευή του έργου να γίνει χωρίς διακοπή της κυκλοφορίας στη λεωφόρο Ποσειδώνος. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα γίνει μέσα σε λίγες ώρες, μετάπτωση της κυκλοφορίας από την επίγεια λεωφόρο στο υπόγειο οδικό έργο. Πηγή: ecopress.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.