Τα μεγάλα trends του τουρισμού για το 2022




Η τεχνολογία είναι βασικό κομμάτι της βιομηχανίας του τουρισμού, βοηθώντας τις επιχειρήσεις στην καθημερινή λειτουργία τους, όσο ταυτόχρονα βελτιώνει την εμπειρία των πελατών. Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες, τα εστιατόρια και άλλες εταιρείες να συμβαδίζουν με τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις.

Η Αθήνα και τα νότια προάστια της εξαρτώνται από τον τουρισμό και το γεγονός ότι οι προσδοκίες των πελατών αλλάζουν καθιστά τις νέες τάσεις στην τεχνολογία ιδιαίτερα σημαντικές. Από τις σύγχρονες πληρωμές, μέσω Google Pay ή Apple Pay, που χρησιμοποιούνται σε κολοσσούς διαδικτυακών παιχνιδιών όπως το PokerStars Casino, μεγάλες επωνυμίες σούπερ μάρκετ όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, γίγαντες λιανικής όπως τα Zara ή τα μικρότερα περίπτερα, μέχρι την εικονική πραγματικότητα και βοηθούς ρομπότ στο αεροδρόμιο, η τουριστική βιομηχανία μπορεί να έχει μόνο κέρδος από την τεχνολογία. Ποιες είναι όμως αυτές οι τάσεις;

Η φωνητική αναζήτηση και ο φωνητικός έλεγχος είναι πιθανώς το νούμερο ένα. Τα smartphone, τα έξυπνα ηχεία και οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης έχουν συμβάλει στην αύξηση της συνάφειας της φωνητικής αναζήτησης όσον αφορά τις τάσεις της τεχνολογίας στον ταξιδιωτικό κλάδο. Συγκεκριμένα, ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτικών πελατών χρησιμοποιούν φωνητική αναζήτηση για να βρουν και να κλείσουν αεροπορικά εισιτήρια, δωμάτια ξενοδοχείων και ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Οι ανέπαφες πληρωμές είναι μία άλλη σημαντική μορφή ταξιδιωτικής τεχνολογίας, αφού επιτρέπει στις ταξιδιωτικές εταιρείες να επεξεργάζονται τις πληρωμές πολύ πιο γρήγορα, συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων όπου οι πελάτες δεν έχουν πρόσβαση σε μετρητά ή στην πιστωτική ή χρεωστική τους κάρτα. Μπορεί, επίσης, να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, επειδή εξοικονομεί χρόνο, ειδικά με τη βοήθεια ενός smartphone και υπηρεσιών όπως τα Google Pay και Apple Pay. Επίσης, η εικονική πραγματικότητα είναι μια αναδυόμενη τεχνολογία σε πολλούς διαφορετικούς τομείς, αλλά ο ρόλος της στην τουριστική βιομηχανία είναι ιδιαίτερα σημαντικός, μιας και προσφέρει στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να βιώσουν τοποθεσίες μακριά από την άνεση του σπιτιού τους. Οι περισσότερες περιηγήσεις εικονικής πραγματικότητας ή εικονικές περιηγήσεις 360° είναι πλέον συμβατές με τα κύρια προγράμματα περιήγησης ιστού. Μπορούν, έτσι, να βοηθήσουν όσους διστάζουν να ταξιδέψουν για οποιονδήποτε λόγο, να δουν τα οφέλη πιο καθαρά και να κάνουν τη διαφορά στο αν τελικά προχωρήσουν σε μία κράτηση.



Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης έγιναν νέα τάση. Είναι από τις πιο λογικές επενδύσεις που μπορείτε να κάνετε στην ταξιδιωτική τεχνολογία, επειδή αυτά τα chatbots είναι σε θέση να παρέχουν στους πελάτες γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήσεις, 24/7, ανεξάρτητα από τη διαθεσιμότητα του προσωπικού.

Μπορεί κανείς να προσθέσει τεχνολογία αναγνώρισης σε αυτές τις νέες τάσεις. Η συγκεκριμένη τεχνολογία περιλαμβάνει αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων, αναγνώριση προσώπου, σάρωση αμφιβληστροειδούς και διάφορα άλλα βιομετρικά αναγνωριστικά. Τέτοια μέσα χρησιμοποιούνται ήδη σε ορισμένα ξενοδοχεία για τη πρόσβαση στα δωμάτια μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων ή για ημιεπαφικά check-out.

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι παρόμοια με την εικονική πραγματικότητα, αλλά περιλαμβάνει την αύξηση του πραγματικού περιβάλλοντος ενός ατόμου αντί για την αντικατάστασή του. Ένα από τα σημαντικότερα θετικά σημεία αυτής της συγκεκριμένης τεχνολογικής τάσης είναι ότι πρόκειται για κάτι πολύ φθηνότερο από το VR, με τους χρήστες να απαιτούν μόνο μια συσκευή smartphone ή tablet που να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Ίσως η πιο προφανής χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό και τουριστικό κλάδο αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών, με τα chatbots να διαθέτουν την ικανότητα να παρέχουν γρήγορους χρόνους απόκρισης σε προβλήματα ή ερωτήματα. Είναι, επίσης, σε θέση να μαθαίνει συνεχώς από τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με την επιχειρηματική απόδοση ή τις τάσεις που σχετίζονται με την ικανοποίηση των πελατών.

Τέλος, στη σύγχρονη τουριστική διαχείριση, τα μεγάλα δεδομένα (γνωστά ως big data) αποτελούν μία πραγματικότητα και σχεδόν όλες οι επιτυχημένες εταιρείες χρησιμοποιούν τις δικές τους τεχνικές συλλογής δεδομένων. Μία από τις μεγαλύτερες χρήσεις αυτών των δεδομένων είναι η βελτίωση της εξατομίκευσης, με τις ταξιδιωτικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που συγκεντρώνουν για να κάνουν συγκεκριμένες προσαρμογές στις προσφορές τους. Οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων μπορούν να χρησιμοποιούν τα μεγάλα δεδομένα για σκοπούς διαχείρισης εσόδων, εξετάζοντας για παράδειγμα τα ιστορικά ποσοστά πληρότητας ή άλλες τάσεις του παρελθόντος, με στόχο να προβλέψουν καλύτερα τα επίπεδα ζήτησης που θα έχουν οι υπηρεσίες τους.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.