Ο γίγαντας, παρά τα ακραία καιρικά φαινόμενα, παραμένει αγέρωχος (VIDEO)




Το «Olympic Eagle» (SX-OAB) Boeing 747-200, είναι σήμερα το μοναδικό Jumbo στην Ελλάδα! Αποτελεί πολύτιμο αεροπορικό ιστορικό στοιχείο-ντοκουμέντο και λογικά θα έπρεπε να προστατεύεται.

Κι όμως εδώ και χρόνια, μετά το κλείσιμο του αεροδρομίου στο Ελληνικό, βρίσκεται εκτεθειμένο στην πίστα του πρώην αεροδρομίου μαζί με άλλα δυο αεροσκάφη της παλιάς Ο.Α.

https://www.youtube.com/watch?v=4DQJQV2xyFQ&feature=youtu.be

Όλα διασώθηκαν χάρις στην ευαισθησία, επιμονή και συνεχείς αγώνες των εργαζομένων στη εταιρία που έχουν συσπειρωθεί στο ΠΟΛΚΕΟΑ, το Πολιτιστικό Κέντρο το οποίο προσπαθεί να ιδρύσει μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας στον φυσικό του χώρο, στο πρώην αεροδρόμιο.

Χθες, από την σφοδρή χιονοθύελλα ο «γίγαντας» των αιθέρων που επι 40 χρόνια αυλάκωνε τους αιθέρες, λύγισε από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, αφού δέχθηκε τόνους χιονιού στην άτρακτο.



Η μεγαλύτερη ποσότητα έπεσε και κάθισε στο πίσω μέρος μετά τα πτερύγια και τους κινητήρες, με αποτέλεσμα να χάσει την ευστάθεια του , να γύρει προς τα πίσω από το βάρος και το ουραίο τμήμα να καθίσει στην πίστα.

Ο ρηναίος τροχός σηκώθηκε στον αέρα και το τεράστιο αεροπλάνο φαντάζει… έτοιμο να απογειωθεί ξανά για ένα ακόμα υπερατλαντικό ταξίδι!

Από τις πρώτες εκτιμήσεις το Jumbo δεν φαίνεται να έχει υποστεί ζημιά. Ωστόσο μόλις το ατύχημα έγινε γνωστό, το ενδιαφέρον των παλιών πιλότων και μηχανικών της Ολυμπιακής, υπήρξε συγκινητικό.

Αρκετοί υπέδειξαν τρόπους να επανέλθει το βαρύ αεροπλάνο στην θέση του με σύγχρονα μηχανήματα και προσφέρθηκαν να βοηθήσουν εθελοντικά σ αυτή την προσπάθεια.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ

Το ιστορικό 747, κατασκευάστηκε το 1973 στις ΗΠΑ και παραλήφθηκε καινούργιο τότε από την Ολυμπιακή Αεροπορία. Χωρούσε συνολικά 426 επιβάτες και ήταν χωρισμένο σε δυο θέσεις: την Διακεκριμένη και την Οικονομική.

Το αεροσκάφος αυτό έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που το κάνει ξεχωριστό από τα 747 άλλων εταιριών: στο εσωτερικό του διατηρείται έντονα ζωντανό το αρχαίο ελληνικό στοιχείο.

Έτσι λοιπόν, η καμπίνα του αεροσκάφους είχε χωριστεί σε «ζώνες», καθεμιά απ’ τις οποίες έχει ένα όνομα από σημεία της Ακρόπολης Αθηνών.

Για παράδειγμα, η Ζώνη Α ονομαζόταν «Προπύλαια», η Ζώνη Β «Ερεχθείον», η Ζώνη Γ «Παρθενώνας» κ.ο.κ.

Σε γενικές γραμμές, η καμπίνα των επιβατών διατηρείται σήμερα σε καλή κατάσταση, ενώ μάλιστα μέσα σε αυτή έχουν γίνει και γυρίσματα κάποιων ελληνικών σειρών.

Δυστυχώς δεν ισχύει το ίδιο και για το πιλοτήριο.

Λόγω της ελλιπούς φύλαξης του αεροσκάφους τα προηγούμενα χρόνια, έχουν αφαιρεθεί αρκετά πολύτιμα όργανα.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ, συνεχίζει τις προσπάθειες, τόσον σε κυβερνητικό επίπεδο όσο και με την εταιρία που έχει αναλάβει την επένδυση στο Ελληνικό, προκειμένου να εξευρεθεί ο κατάλληλος χώρος προκειμένου να ιδρυθεί αεροπορικό μουσείο και να αξιοποιηθούν τα ιστορικά αεροπλάνα. Οι συνεννοήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο… Δημήτρης Σταυρόπουλος – militaire.gr

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.