Παλαιό Φάληρο: Παρουσίαση της πλατφόρμας myKEPlive, στον Πρωθυπουργό (VIDEO)
Η ένταξη και ενεργοποίηση του Δήμου Παλαιού Φαλήρου στην νέα πλατφόρμα διαδικτυακής ενημέρωσης & εξυπηρέτησης myKEPlive για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένου ερωτήματος-αιτήματος, μέσω τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης, με ραντεβού, από υπαλλήλους των ΚΕΠ σε πολίτες και επιχειρήσεις, πραγματοποιήθηκε σήμερα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσία του Δημάρχου Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος, στο Κ.Ε.Π. του Δήμου.
Η νέα πλατφόρμα παρουσιάσθηκε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου και στην οποία έλαβαν μέρος ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος και ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.
Στο πλαίσιο της σύσκεψης παρουσιάστηκε η διαδικασία για κλείσιμο τηλε-ραντεβού και στη συνέχεια, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς συνδέθηκε με το Κ.Ε.Π. Παλαιού Φαλήρου και αιτήθηκε από την προϊσταμένη του Κ.Ε.Π. Ανδρονίκη Σαρόγλου ένα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, το οποίο ζήτησε και έλαβε ηλεκτρονικά, στο δηλωμένο e-mail του.
Μέσω του myKEPlive επιτυγχάνεται η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και η παροχή διοικητικής πληροφόρησης στους πολίτες, χωρίς την ανάγκη φυσικής μετάβασης τους στα ΚΕΠ, αναβαθμίζοντας και βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση τους και βάζοντας τέλος στην γραφειοκρατία.
Οι διοικητικές διαδικασίες και η διοικητική ενημέρωση που παρέχεται από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ αφορά μια από τις παρακάτω θεματικές υπηρεσίες:
1. Διοικητική πληροφόρηση και διεκπεραίωση αιτήσεων
2. Υπηρεσίες για επιχειρήσεις
3. Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία
4. Εξυπηρέτηση από τον οικείο Δήμο
Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι για την κατηγορία (4) – «Εξυπηρέτηση από τον οικείο Δήμο», οι συγκεκριμένες δημοτικές υπηρεσίες παρέχονται σε πρώτη φάση μόνο από 38 Δήμους Πανελλαδικά στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου ενώ για τα άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης , παρέχεται από την υπηρεσία η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική νοηματική /χειλεανάγνωση.
Ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος τόνισε ότι : « Είμαι πολύ ικανοποιημένος που είμαστε στους πρώτους 38 Δήμους πανελλαδικά που εντάχθηκαν στην πλατφόρμα myKEPlive, δίνοντας την δυνατότητα στους Φαληριώτες μέσω τηλεδιάσκεψης από υπολογιστή ή κινητό να μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα Κ.Ε.Π. για δημοτικές υπηρεσίες, τερματίζοντας την γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία. Με την διαδικασία που λειτουργούμε από σήμερα, δίνεται η δυνατότητα στον δημότη, να υποβάλλει την ερώτηση ή το αίτημά του από την άνεση και την ασφάλεια του σπιτιού ή του γραφείου του. Παράλληλα, ο υπάλληλος του ΚΕΠ γνωρίζει πριν από το «ηλεκτρονικό τους ραντεβού» το περιεχόμενο του ερωτήματος – αιτήματος, οπότε είναι και πιο άμεση και γρήγορη η ανταπόκριση του. Με την νέα δυνατότητα βοηθάμε ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης, απαλλάσσουμε τους δημότες από την ταλαιπωρία και αποφεύγουμε τις ουρές και τον συνωστισμό σε μια περίοδο όπως για παράδειγμα αυτή του COVID 19. Ως Δημοτική Αρχή κάνουμε το οτιδήποτε χρειασθεί για να μην ταλαιπωρείται ο δημότης, αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία».
Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού
«Και εγώ λοιπόν το περιμένω με πολύ μεγάλη ανυπομονησία, διότι όπως ίσως θυμούνται κάποιοι που βρίσκονται σε αυτό το τραπέζι, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχα στηρίξει ιδιαίτερα τα ΚΕΠ τα οποία, όταν είχαν δημιουργηθεί για πρώτη φορά, είχαν όντως θεωρηθεί επαναστατικά.
Πλην όμως καμία επανάσταση δεν υπηρετεί τον στόχο εάν δεν εξελίσσεται και έτσι με πολύ μεγάλη χαρά θέλω να ακούσω για τη νέα υπηρεσία myKEPlive, για το πώς θα αναπτυχθεί, ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα ώστε να γίνει μία υπηρεσία η οποία θα αφορά όλα τα ΚΕΠ της χώρας.
Και φαντάζομαι ότι και οι πολίτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα το γεγονός ότι μπορούν πια μέσω βιντεοκλήσης να υποκαταστήσουν τη φυσική τους παρουσία στο ΚΕΠ και μία σειρά από υπηρεσίες που δεν απαιτούν τη φυσική παρουσία.
Με αυτό τον τρόπο κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε την γραφειοκρατία, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές -και νομίζω ότι το Υπουργείο το έχει υπηρετήσει με πολύ μεγάλη συνέπεια- κάθε πρωτοβουλία που εξοικονομεί χρόνο και χρήμα εις βάρος της γραφειοκρατίας είναι μία προοδευτική δημόσια πολιτική. Και κάθε πολιτική η οποία διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδας».