Η ΚΟΒ Αλίμου ΚΚΕ για τις κάμερες στα σχολεία


(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ) Στη διάρκεια της καραντίνας τοποθετήθηκαν από τη Δημοτική Αρχή του Αλίμου βιντεοκάμερες στα προαύλια των Γυμνασίων και Λυκείων της πόλης μας. Την έντονη αντίθεση και διαμαρτυρία για την «πρωτοβουλία» αυτή εξέφρασε στο Δήμαρχο, κ. Κονδύλη, αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής την Κυριακή Καμαρινού, Δημοτική Σύμβουλο της Λαϊκής Συσπείρωσης, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 22/5/20.

Με αυτή την πράξη η Δημοτική αρχή, ανεξάρτητα από προθέσεις, ανοίγει τον δρόμο για πολύ επικίνδυνες πρακτικές παρακολούθησης και καταστολής του μαθητικού και εκπαιδευτικού κινήματος.

Το αστικό κράτος και οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου και της ΕΕ θα τρίβουν τα χέρια τους που έτσι στα μουλωχτά και εν μέσω καραντίνας εγκαθίστανται σε σχολικά κτήρια μέσα παρακολούθησης και καταγραφής.

Η τοποθέτηση καμερών έρχεται μάλιστα σε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία στο οποίο, μεταξύ άλλων (αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, επιχειρήσεις μέσα στα σχολεία κ.ά.), περιλαμβάνεται και η online αναμετάδοση του μαθήματος που γίνεται μέσα στη σχολική αίθουσα, μετατρέποντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ριάλιτι!

Σήμερα, μπαίνουν οι κάμερες στο προαύλιο του σχολείου για να καταγράφουν τις ώρες που δεν θα γίνονται μαθήματα. Με αυτό τον τρόπο όμως, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος ώστε αύριο να καταγράφουν και τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, τους μαθητές που αγωνίζονται για καλύτερες συνθήκες στη μόρφωση τους, τους εκπαιδευτικούς που διεκδικούν τα δικαιώματα τους, τους Συλλόγους γονέων που αγωνιούν για το σχολείο των παιδιών τους.

Αυτή η εξέλιξη γεννά επιπλέον ερωτηματικά:

  • Ποιος θα χειρίζεται αυτές τις κάμερες;
  • Που θα καταγράφεται το υλικό και ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτό;
  • Ποιος και με ποια κριτήρια θα αποφασίζει την έναρξη και διακοπή της καταγραφής καθημερινά;

Είναι χαρακτηριστικό ότι, στη συνάντηση της αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με το Δήμαρχο, σε κανένα σημείο δεν διευκρινίστηκε ποιος έχει πρόσβαση και ποιος χρησιμοποιεί το προϊόν καταγραφής των καμερών. Ούτε αυτή τη στιγμή και προφανώς ούτε στο μέλλον. Το μόνο δεδομένο που υπάρχει σήμερα είναι ότι στα σχολικά κτήρια έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν μέσα καταγραφής και παρακολούθησης.

Σήμερα μας παρακολουθεί ο δήμος, η διεύθυνση του σχολείου, ή όποιος άλλος οριστεί. Ήδη με την επέκταση της τηλεργασίας που σχεδιάζουν, όπως ήταν ζητούμενο για το κεφάλαιο εδώ και καιρό, τους έχει ανοίξει η όρεξη να μας παρακολουθούν και μέσα στο σπίτι μας.

ΔΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ !

Η συμπεριφορά κάθε ανθρώπου, πόσο μάλλον των μαθητών, επηρεάζεται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιαδήποτε τύπου κάμερα. Ο ψυχικός και συναισθηματικός κόσμος των μαθητών αλλάζει και μόνο στην ιδέα ότι παρακολουθείται, όταν στο χώρο υπάρχουν τα μάτια «του Μεγάλου Αδελφού», οι κάμερες παρακολούθησης, που δυνητικά μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή, όσες διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου και αν δοθούν.

Η εξέλιξη αυτή είναι ακόμη πιο ανησυχητική, αν λάβουμε υπόψη ότι το σχολείο είναι χώρος μέσα στον οποίο διαμορφώνεται η προσωπικότητα και η συνείδηση των μαθητών. Αυτή η διαμόρφωση γίνεται πολύπλευρα και αφορά τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στην αλληλεπίδραση των μαθητών με τους συμμαθητές τους από τη σχολική τάξη μέχρι το προαύλιο. Η ύπαρξη ακόμα και «άδειων κουτιών» κάμερας παρακολούθησης αποτελεί ωμή παρέμβαση στη ζωή των μαθητών ενός σχολείου οι οποίοι βρίσκονται σε ευαίσθητες μικρές ηλικίες. Παρέμβαση στην κουβέντα τους, στις παρέες τους και συνολικά στη συμπεριφορά τους. Είναι ανέντιμο παιδαγωγικά και επιστημονικά να εκπαιδεύονται τα παιδιά στη λογική ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται και αυτό να έχει συνέπειες στη στάση τους, στο πως κινούνται και εκφράζονται.

  • Η Δημοτική Αρχή επωμίζεται τεράστια ευθύνη για τις συνέπειες που θα έχει μια πιθανή στοχοποίηση μαθητών, των γονέων τους, αλλά και των εκπαιδευτικών.

Δεν έχουν ανάγκη από ένα μέσο καταστολής και περιορισμού όπως οι κάμερες.

Οι μαθητές βίωσαν πρόσφατα την άθλια πραγματικότητα της αλλαγής των όρων ζωής στις οικογένειές τους με τα αντεργατικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση το προηγούμενο δίμηνο, τις «αναγκαστικές αργίες» και απολύσεις των γονιών τους, τα ασφυχτικά πλαίσια των τηλεργασιών, τον περιορισμό και έλεγχο της κυκλοφορίας, την καλλιέργεια φόβου και ανασφάλειας. Δεν έχουν ανάγκη επιπλέον καταστολής.

Η Δημοτική Αρχή, που τόσο πολύ ενδιαφέρεται για τα σχολεία μας, θα έπρεπε να ασχοληθεί με τις άμεσες ανάγκες που υπάρχουν για να χτιστούν νέα σχολικά κτήρια, με ευθύνη του κράτους, σε όμορφους και άνετους χώρους και όχι να στοιβάζονται προκάτ / κοντέινερ αίθουσες στα προαύλια των σχολείων. Θα έπρεπε να πρωτοστατήσει για να γίνει ενδελεχής αντισεισμικός έλεγχος των σχολείων, να διεκδικήσει από το κράτος μέτρα για την καθαριότητα στη διάρκεια της λειτουργίας τους και τη φύλαξη των σχολείων με μόνιμο προσωπικό, με εξασφαλισμένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Μετά το τέλος των μαθημάτων οι αύλιοι χώροι να αποδίδονται και πάλι στα παιδιά για ελεύθερες / δωρεάν δραστηριότητες αθλητισμού, για αθλοπαιδιές, να αποτελούν ζωντανές κοιτίδες νεανικής δημιουργίας στον ελεύθερο χρόνο τους. Μπροστά σε όλες αυτές τις ανάγκες η Δημοτική αρχή αναπαράγει ότι δεν υπάρχουν χρήματα.

Κι εμείς αναρωτιόμαστε: υπάρχουν τελικά χρήματα μόνο για κάμερες;

Η κάλυψη των επιτακτικών αναγκών είναι ζήτημα διεκδίκησης! Όμως σε αυτό τον αγώνα η Δημοτική Αρχή έχει επιλέξει άλλο μετερίζι!

  • Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα και το λαό συνολικά να μην υποκύψει στα εκβιαστικά διλήμματα που υποστηρίζουν ότι οι επαρκείς και άρτιες σχολικές υποδομές πάνε χέρι-χέρι με την παρακολούθηση και την καταγραφή της σχολικής ζωής.
  • Καλούμε τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους  γονείς, τους εργαζόμενους, το λαό του Αλίμου, να αντισταθούν, να αντιπαλέψουν αυτό το αυταρχικό μέσο χειραγώγησης.

ΕΞΩ ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X