Αττική παραλία και τουριστική ανάπτυξη: Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης




Με μεγάλη συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Γραμματείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης της ΝΔ. Στην εκδήλωση μίλησαν ο Γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ. Τ. Γαϊτάνης, ο βουλευτής και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ κ. Κ. Καραμανλής, ο ο βουλευτής και τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ κ. Μ. Κόνσολας, ο Δήμαρχος Γλυφάδας κ. Γ. Παπανικολάου, ο επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Αττική 180ο» κ. Β. Κορομάντζος και ο κ. Α. Βανδώρος, Αρχιτέκτων – Μηχανικός. Παρεμβάσεις έκαναν ο βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Μ. Βαρβιτσιώτης, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Γ. Πατούλης, ο Δήμαρχος Π. Φαλήρου κ. Δ. Χατζηδάκης, ο δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου κ. Α. Ευθυμίου, ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κ. Γ. Κωνσταντέλλος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θ. Κόντες και ο Πρόεδρος της ΕΕΤΑΑ κ. Δ. Καλογερόπουλος. Χαιρετισμό έστειλε ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκης.
Στις τοποθετήσεις τους οι ομιλητές ανέφεραν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Ο Γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ. Γαϊτάνης: «Στην Αττική έχουμε τη μεγάλη ευκαιρία του παραλιακού μετώπου. Έχουμε τα μεγάλα έργα που έγιναν, όπως το ΚΠΙΣΝ και τα έργα που έχουν ξεκινήσει ή αναμένεται να ξεκινήσουν όπως το Ελληνικό.

Πέρα από το Ελληνικό, ιδιωτικές επενδύσεις γίνονται και σε άλλα σημεία του παραλιακού μετώπου όπως ο Αστέρας Βουλιαγμένης ή ο Πειραιάς. Φτάνουν όμως όλα αυτά; Κατά τη γνώμη μου δεν φτάνουν. Χρειάζεται πρώτα από όλα ένα συνολικό σχέδιο το οποίο θα εμπλέξει όλους τους παράγοντες: Κεντρική διοίκηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση και ιδιωτικό τομέα.

Για παράδειγμα, η ανάδειξη του παραλιακού μετώπου χρειάζεται βασικές υποδομές: από τις υποδομές μεταφορών, μέχρι την απαραίτητη ψηφιακή υποδομή. Η ανάπτυξη του τουρισμού χρειάζεται εθνικό σχέδιο ώστε να αποκτήσουμε έναν τουριστικό πόλο που θα συγκεντρώνει τουρισμό μέσου και υψηλού εισοδήματος και παράλληλα δε θα πλήξει το περιβάλλον και το Αττικό τοπίο.

 

Πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται η ουσιαστική εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών, δηλαδή των δήμων και της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Κατά την άποψη μου, η αυτοδιοίκηση θα πρέπει να έχει λόγο και στον σχεδιασμό αλλά και στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου.»

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών κ Καραμανλής: «Για την ανάπτυξη του Αττικού παραλιακού μετώπου, στον Τομέα Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, έχουμε μελετήσει με προσοχή και είμαστε σε θέση να βάλουμε στο τραπέζι προς συζήτηση κάποια νέα και απαραίτητα έργα για την εξέλιξη και ομαλή ανάπτυξη της περιοχής:
1. Επέκταση του Μετρό. Αν αναλογιστούμε ότι ο αριθμός των επισκεπτών υπολογίζεται να ξεπερνά τους 180.000 ημερησίως, κρίνεται απαραίτητη η επέκταση του μετρό από τον υφιστάμενο τερματικό σταθμό του «Ελληνικού», ώστε να συνδεθεί με έναν ή δύο σταθμούς μετρό η ανάπλαση της περιοχής και να καταλήξει στη Γλυφάδα.
2. Επέκταση Τράμ – σε συνδυασμό με το Μετρό – μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
3. Οδική και Σιδηροδρομική σήραγγα Αργυρούπολης και σύνδεσή τους με Αττική οδό. Η Σήραγγα θα διαπερνά τον Υμηττό από την Αργυρούπολη στο Κορωπί. Εάν, μάλιστα, στη χάραξη του νέου δρόμου υπάρξει και πρόβλεψη για να τοποθετηθεί και προαστιακός, όπως άλλωστε προέβλεπε και το Ρυθμιστικό Σχέδιο του Σουφλιά, τότε θα μπορούν να έρχονται με προαστιακό ή οδικά από το αεροδρόμιο στο Ελληνικό σε 20 μόνο λεπτά.
4. Υπογειοποίηση της παραλιακής οδού μήκους 3 χλμ. περίπου στη νέα επένδυση στο Ελληνικό. Αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχίας του έργου, για να μην πω τον βασικότερο, διότι το στοίχημα θα κερδηθεί μόνο αν ενωθεί η επένδυση με τη θάλασσα».

Ο Τομεάρχης Τουρισμού κ. Κόνσολας είπε: «Η πολυκεντρική ανάπτυξη, στην οποία κυριαρχεί ως ιδέα στη διαμόρφωση των προγραμματικών προτάσεων της Νέας Δημοκρατίας, έχει εφαρμογή στην τουριστική ανάπτυξη με αιχμή του δόρατος το παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Σε αυτό το εγχείρημα, μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο και ουσιαστικό ρόλο ο πρώτος και ο δεύτερος βαθμός της αυτοδιοίκησης που πρέπει να διαθέτουν εξωστρέφεια, να διεκδικούν ρόλο στο σχεδιασμό της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή τους. Παράλληλα, με τον τουρισμό city break μπορούν να αναπτυχθούν και άλλες μορφές τουρισμού στους δήμους του παραλιακού μετώπου, όπως ο συνεδριακός τουρισμός, ο τουρισμός αναψυχής, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα, ο ιατρικός τουρισμός και ο αθλητικός τουρισμός».

Ο Δήμαρχος Γλυφάδας κ. Παπανικολάου ανέφερε: «Η τουριστική ανάπτυξη του παράκτιου μετώπου της Αττικής συνεπάγεται σε κάθε περίπτωση τη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με το κεντρικό κράτος. Είναι αδιανόητο ακόμη και σήμερα να συζητάμε για την εφαρμογή μελετών του ΟΡΣΑ του 2005. Είναι αδιανόητο το ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη του παράκτιου μετώπου, που είμαστε δεσμευμένοι από τη σύμβαση της Βαρκελώνης που έχουμε εδώ και χρόνια, να παραμένει ζητούμενο. Και η κατάργηση της εταιρείας «ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.», που είχε αυτήν την αποστολή, συνιστά χαμένη ευκαιρία. Η ισόρροπη ανάπτυξη του παράκτιου μετώπου της Αττικής, η ανάπτυξη δηλαδή όλων των βημάτων του παραλιακού μετώπου μαζί με τις μεγάλες επενδύσεις που επίκεινται, είναι το ζητούμενο για όλους. Για το σκοπό αυτό είναι αναγκαίες οι στοχευμένες παρεμβάσεις, τόσο σε θεσμικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο».

Ο επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Αττική 180ο» κ. Κορομάντζος: «Οι πολίτες της Αττικής συνειδητοποιούν σήμερα ότι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Αττικής θα αποτελέσει την ατμομηχανή της ανάπτυξης στη χώρα με προσδοκώμενη αύξηση του ΑΕΠ κατά τρείς τουλάχιστον εκατοστιαίες μονάδες, αύξηση του τουρισμού και της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ισόρροπης οικιστικής ανάπτυξης ολόκληρου του παραλιακού μετώπου με την δημιουργία χώρων αναψυχής, πολιτισμού, άθλησης κλπ. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ποιοι και με ποιο τρόπο καθυστέρησαν την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου και το κόστος αυτής της καθυστέρησης για τους πολίτες της Αττικής. Εμείς δεν ξεχνάμε πώς η σημερινή Περιφερειάρχης πολέμησε την επένδυση στο Ελληνικό».

Ο κ. Αλέξιος Βανδώρος: «Σε μείζονα διαδημοτικά και υπερτοπικής σημασίας θέματα, όπως είναι το παράκτιο μέτωπο της Αττικής, μπορούμε να βρούμε παραδείγματα είτε μέσα από το εγχώριο παρελθόν (Αττική οδός, μετρό κ.α.) είτε μέσα από παραδείγματα πόλεων του εξωτερικού όπως είναι το Αμβούργο και το Μπιλμπάο. Εκεί όπου δημιουργήθηκαν φορείς – εταιρίες με τη συμμετοχή κρατικών φορέων, περιφερειών και φυσικά της τοπικής αυτοδιοίκησης για να αντιμετωπιστεί συνολικά, ολοκληρωμένα και με ταχείς ρυθμούς η εκάστοτε ανάπτυξη».

Μεταξύ των άλλων παρέστησαν η βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Ά. Ασημακοπούλου, ο βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Γ. Κουμουτσάκος και η βουλευτής Αττικής κ. Γ. Μαρτίνου, οι δήμαρχοι Φιλοθέης-Ψυχικού κ. Π. Ξυριδάκης, Κηφισιάς κ. Γ. Θωμάκος, Καλλιθέας κ. Δ. Κάρναβος, Αλίμου κ. Α. Κονδύλης, Γαλατσίου κ. Γ. Μαρκόπουλος, ο τ. Ευρωβουλευτής κ. Κ. Πουπάκης, τέως Δήμαρχοι, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, μέλη της ΠΕ της ΝΔ, πρόεδροι ΝΟΔΕ και ΔΗΜ.ΤΟ.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.