Αποκάλυψη: Το master plan για το Ελληνικό




aerodromiogeitoniamou-580x323

Mια νέα πόλη 50.000 κατοίκων, ουρανοξύστη 45.000 τετραγωνικών, ξενοδοχεία και εμπορικά κέντρα, χώρο 15.000 τετραγωνικών για καζίνο, υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, γκαζόν, φυτά και «ολίγη» από δένδρα περιλαμβάνει το  master plan για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών που υπογράφει η πολύ καλά πληροφορημένη δημοσιογράφος Χαρά Τζαναβάρα.

Η συμφωνία φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών, καθώς οι θεσμοί πιέζουν για επικύρωση της σύμβασης από τη Βουλή μέσα στον Ιούνιο

Η Lamda Development, επικεφαλής του ομίλου εταιρειών από την Κίνα και το Αμπου Ντάμπι που είχε υποβάλει τη μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό, έχει απορρίψει κάθε συζήτηση για αύξηση του τιμήματος, παρ’ όλο που θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό.

Συναινεί όμως σε κάποια επαύξηση των αντισταθμιστικών προς την τοπική κοινωνία και δεν αποκλείεται μια κίνηση καλής θέλησης, π.χ. η κατασκευή ενός μικρού πάρκου σε μια υποβαθμισμένη γειτονιά του δυτικού λεκανοπεδίου.

Το master plan

Με βάση το master plan το οποίο η «Ελληνικόν Α.Ε.» θεωρεί εγκεκριμένο και δεσμευτικό για το Δημόσιο, προβλέπονται τα εξής:

Κατοικίες με συνολική επιφάνεια που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο τετραγωνικά.

Το αθλητικό κέντρο της παραλίας του Αγίου Κοσμά θα κατεδαφιστεί για να χωρέσουν ένας ουρανοξύστης 45.000 τετραγωνικών, ένας παράκτιος οικισμός, δύο ξενοδοχεία, χώροι εστίασης και ένα εμπορικό κέντρο 37.000 τετραγωνικών, επιφάνεια που αντιστοιχεί στο μισό Mall του Αμαρουσίου!

Οικιστικοί θύλακες χωροθετούνται προς την πλευρά του Αλίμου και της λεωφόρου Βουλιαγμένης, κοντά στους σταθμούς του μετρό

Ξενοδοχεία ξεφυτρώνουν κυρίως στην παράκτια ζώνη του Αγίου Κοσμά (56.000 τετραγωνικά) και του Αλίμου (95.000 τετραγωνικά)

Εμπορικά κέντρα δημιουργούνται, εκτός από τον Αγιο Κοσμά, στην πλευρά της λεωφόρου Βουλιαγμένης (160.000 τετραγωνικά), ενώ προβλέπονται και «μικροί» χώροι για το λιανεμπόριο που φτάνουν τα 75.000 τετραγωνικά (!) και όλα μαζί θα αποτελέσουν τη χαριστική βολή για τους επαγγελματίες της Αργυρούπολης και της Γλυφάδας.
Κοντά στο Γκολφ προβλέπονται άλλα δύο ψηλά κτίρια

Η μελέτη των επενδυτών περιλαμβάνει επίσης χώρους γραφείων, συνεδριακό κέντρο 20.000 τετραγωνικών, ενώ προς την πλευρά της Γλυφάδας χωροθετούνται υποδομές υγείας (75.000 τετραγωνικά) και έχει διασφαλιστεί επιφάνεια 15 στρεμμάτων για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.

Μητροπολιτικό πάρκο

Αντί για ανάσα πρασίνου, ολίγον από… γκαζόν

Γκαζόν, φυτά και «ολίγη» από δένδρα προβλέπει το master plan για το πολυδιαφημισμένο μητροπολιτικό πάρκο.

Επιπλέον, μέσα στο περίγραμμά του θα «φυτευτούν» πάνω από 250.000 τετραγωνικά μπετόν, που θα περιλαμβάνουν χώρους εστίασης και αναψυχής (115.000 τ.μ.), κέντρα πολιτισμού (15.000 τ.μ.), γκαλερί (10.000 τ.μ.) και νέες αθλητικές υποδομές που μαζί με τις υπάρχουσες ολυμπιακές εγκαταστάσεις (σλάλομ, ανοιχτά και κλειστά γήπεδα) θα φτάσουν τα 125.000 τετραγωνικά.

Η μεγάλη «αλχημεία» αφορά το βασικό πάρκο, το οποίο διαμορφώνεται με πυρήνα τους δύο διαδρόμους προσγείωσης/απογείωσης του παλιού αεροδρομίου, που κατά… σύμπτωση δεν συμφέρει να δομηθούν!

Για λόγους ασφάλειας των πτήσεων, κατασκευάστηκαν με θηριώδη θεμέλια από μπετόν που φτάνουν σε βάθος επτά μέτρων, γεγονός που κάνει απλησίαστο το ξήλωμά τους.

Η επιφάνειά τους φτάνει τα 700 στρέμματα, αφού το συνολικό τους μήκος ανέρχεται σε 7.000 μέτρα και το πλάτος τους τα 100 μέτρα.

Προβλέπεται να καλυφθούν με μια στρώση χώματος, το οποίο περιορίζει τη φύτευση μόνον σε γκαζόν και χαμηλή βλάστηση. Αυτό όμως σημαίνει ότι σχεδόν το 40% του πολυδιαφημισμένου πάρκου στην ουσία θα είναι… επικάλυψη με πράσινο!

Καζίνο

Στην τσόχα παίζεται το μέλλον της «επένδυσης»

Χώρο 15.000 τετραγωνικών για καζίνο, στην οικιστική ενότητα που βρίσκεται στην πλευρά του Αλίμου, περιλαμβάνουν οι σχεδιασμοί για το Ελληνικό.

Η χρήση του έχει θεσμοθετηθεί από το 2014, αλλά η άδεια θα δοθεί με χωριστό διαγωνισμό που δεν έχει καν ξεκινήσει.

Αυτό όμως δεν εμπόδισε τους επενδυτές να κάνουν από το τώρα τα «κουμάντα» τους.

Αλλωστε, στελέχη του ομίλου Λάτση δεν έχουν κρύψει από την πρώτη στιγμή ότι η λειτουργία του αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την κερδοφορία της επένδυσης.

Για έργα υποδομής προβλέπεται να δοθούν περίπου 1,5 δισ. ευρώ, από τα οποία το μεγαλύτερο μέρος θα διατεθεί για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος.

Προβάλλεται ως «κοινωνική» προσφορά που θα εξασφαλίσει την πρόσβαση των κατοίκων προς τη θάλασσα, αλλά στην ουσία είναι έξυπνο τρικ, για να αυξηθεί η παράκτια ζώνη που προορίζεται για εντατική εκμετάλλευση, ενώ η βελτίωση της κυκλοφορίας στην παραλιακή θα είναι μόνον σημειακή.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.