Ανδρέας Κονδύλης: Γιατί διάλεξε το “Τρελοβάπορο” του Ελύτη, για τον απολογισμό του δήμου




Ένα αλληγορικό ποίημα από τη συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη “Ηλιος ο πρώτος” που γράφτηκε την περίοδο της Γερμανικής κατοχής,  το  “Τρελοβάπορο”, διάλεξε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης για την εισαγωγή του απολογισμού του Β΄εξαμήνου της νέας δημοτικής αρχής. 

“Tα βράδια στον τέταρτο όροφο του δημαρχείου, από το μικρό μπαλκόνι βλέπει κανείς τα χρώματα της δύσης να εναλλάσσονται. Κι από κάπου φαίνεται να έρχεται ένα καράβι μόλις φωτισμένο…

Το δικό μας βαπόρι, το δικό μας τρελοβάπορο… Στο “Τρελοβάπορο” του Οδυσσέα Ελύτη συμβολίζεται η Ελλάδα. Ποίημα αισιόδοξο στην ουσία του, μια και το καραβάκι αυτό, με τόσα αντιφατικά και παράδοξα, πάντα στο τέλος τα καταφέρνει.

Σήμερα, σε εποχή αβεβαιότητας και ανασφάλειας για τη χώρα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει πάρει πάνω της μεγάλο βάρος ευθύνης. Κάθε δήμος δυναμικά παλεύει να μείνει ζωντανό και υγιές κύτταρο της καθημερινής ζωής.

Έτσι και εμείς, ένας δήμος θαλασσινός με αρχαία ιστορία, θα δουλέψουμε θα συνεργαστούμε και θα τα καταφέρουμε”.

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.
Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ)

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ Β΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Το ποίημα “Το τρελοβάπορο” είναι αλληγορικό. Τρελοβάπορο είναι η Ελλάδα, η οποία ταξιδεύει μέσα στο χρόνο και την ιστορία. Το ταξίδι αυτό του βαποριού αρχίζει παράδοξα. Στην πρώτη στροφή παρουσιάζεται να βγαίνει πάνω στα βουνά και όχι στη θάλασσα. Στη δεύτερη στροφή το τρελοβάπορο ρίχνει άγκυρα στα δέντρα (στις κουκουναριές). Εκεί φορτώνει το εμπόρευμα του, που είναι το οξυγόνο και ο καθαρός αέρας που μας προσφέρει η ελληνική φύση. Το παράδοξο αυτό συνεχίζει και στην τρίτη στροφή. Το βαπόρι είναι φτιαγμένο από μαύρη πέτρα και όνειρο. Ο ναύτης, που στο ποίημα αυτό αντιπροσωπεύει τον Ελληνικό λαό, είναι “πονηρός”, δηλ. έξυπνος, ενώ ο λοστρόμος που αντιπροσωπεύει την ηγεσία (ντόπια και ξένη) είναι αθώος. Η ηγεσία αντίθετα με το λαό είναι ανίκανη. Στην τέταρτη στροφή ο ποιητής δηλώνει ότι η πορεία του βαποριού (της Ελλάδας) από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα δεν ήταν καθόλου εύκολη. Αντίθετα η πορεία αυτή ήταν γεμάτη κινδύνους και βάσανα. O ποιητής στις επόμενες τέσσερις στροφές εκφράζει το θαυμασμό του για το καράβι – Ελλάδα, που αν και τράβηξε τόσες πολλές φουρτούνες, δε βούλιαξε. Το καράβι αυτό πέρασε “κατακλυσμούς”, “άλλαξε καπετάνιους” – ηγεσίες – και όμως επιβίωσε – “μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε”. Στην τελευταία στροφή ο ποιητής εξηγεί που οφείλεται η επιτυχημένη πορεία της Ελλάδας. Το καράβι έχει παρατηρητή τον “`Ηλιο”. Ο ήλιος συμβολίζει την πνευματική ικανότητα των Ελλήνων, καθώς και τη Θεϊκή βοήθεια.

ΠΗΓΗ: odyssey.com.cy

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.
Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.