Μαθητές “ανέκριναν” τον Κωνσταντέλλο




Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, με εύστοχες και δύσκολες ερωτήσεις, παραχώρησε ο Δήμαρχος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βούλας, οι οποίοι τον επισκέφτηκαν στο Δημαρχείο στο πλαίσιο του μαθήματος πολιτικής και κοινωνικής αγωγής.
Ο Δήμαρχος κάλεσε τους μαθητές να καθίσουν στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου, πήρε θέση απέναντι τους, και ξεκίνησε ένας ουσιαστικός και περιεκτικός διάλογος για τα θέματα της πόλης.
Τη συζήτηση ξεκίνησε ο Δήμαρχος, ο οποίος αφού έδωσε συγχαρητήρια στη διευθύντρια του σχολείου, κ. Κατερίνα Κουφοπούλου, για την πρωτοβουλία, καλωσόρισε τα παιδιά και τους προέτρεψε να δείχνουν ενδιαφέρον για τη γειτονιά τους, και κατ’ επέκταση για την πόλη τους λέγοντας: «Σας καλώ να ασχοληθείτε με τα κοινά της πόλης γιατί συχνά διαπιστώνω ότι από τα έδρανα αυτά, λείπει η φρεσκάδα».
Στη συνέχεια τους παρότρυνε να του κάνουν ερωτήσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις για την πόλη, διαπιστώνοντας στη συνέχεια ότι οι μικροί μαθητές ήταν καλά προετοιμασμένοι.
Την πρώτη ερώτηση την έκανε ο Αντώνης. Ήθελε να μάθει τι σπούδασε και ποια είναι η δουλειά του. Ο Δήμαρχος αφού αναφέρθηκε στις δικές του πανεπιστημιακές σπουδές, και στο γεγονός ότι είναι επί 25 χρόνια χειριστής της πολιτικής αεροπορίας, τόνισε ότι αυτές οι σπουδές δεν είναι μονόδρομος για να μπορέσει κάποιος να γίνει Δήμαρχος, θα μπορούσε να είναι δικηγόρος, ιατρός, μηχανικός ή οτιδήποτε άλλο, αρκεί να έχει κάνει κάποιες σπουδές.
Τη σκυτάλη την πήρε ο μικρός Θοδωρής, ο οποίος αναρωτήθηκε αν ήταν όνειρο του Γρηγόρη Κωνσταντέλλου να γίνει μια μέρα Δήμαρχος. Ο Δήμαρχος του εξήγησε ότι όπως και στο ποδόσφαιρο, ξεκινάς να παίζεις, μπαίνεις σε κάποια ομάδα, και στην πορεία διαμορφώνεις τους στόχους και τις φιλοδοξίες σου. Η θέση του Δημάρχου, όπως εξήγησε, δεν ήταν αυτοσκοπός. Απλώς μέσα από τη διαδικασία προσφοράς, και τη διαδρομή που ακολουθεί στα κοινά επί πολλά χρόνια, προέκυψε ο στόχος να γίνει Δήμαρχος με σκοπό να είναι σε θέση να προσφέρει ακόμα περισσότερα στην πόλη του.
Ο Αλέξανδρος τον ρώτησε τι σκοπεύει να κάνει για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και έμαθε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει εργασίες για να γίνει η πόλη προσβάσιμη σε όλους. Ο Δήμαρχος αποκάλυψη ότι στόχος είναι το φιλόδοξο σχέδιο, να υπάρχει ελεύθερη λωρίδα πλάτους 1 μέτρο και 10 εκατοστά σε όλα τα πεζοδρόμια της πόλης, συνολικού μήκους 219 χιλιομέτρων.
Η Μαριάννα αναρωτήθηκε αν, ως Δήμαρχος, διαθέτει χρόνο για την οικογένεια του. Από την απάντηση του Δημάρχου προέκυψε ότι μάλλον χτύπησε ευαίσθητο σημείο αφού πράγματι, από το Σεπτέμβριο που ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου, οι υποχρεώσεις του ξεκινούν νωρίς το πρωί και τελειώνουν αργά το βράδυ με αποτέλεσμα να μην έχει όσο χρόνο θα ήθελε για την οικογένεια του. Ανέφερε μάλιστα ότι τις προάλλες ο γιος του του υπενθύμισε ότι έχει γενέθλια με sms.
Ζήτησε από τα παιδιά λίγο χρόνο όταν ρωτήθηκε αν έχει σκοπό να επισκευάσει τις κατεστραμμένες παιδικές χαρές. Τόνισε πάντως, πως είναι προτεραιότητα να επισκευαστούν, και από τις συνολικά 57 παιδικές χαρές της πόλης, οι 40 πιο πολυσύχναστες έχουν προγραμματιστεί να επισκευαστούν μέσα στο έτος.
Στη συνέχεια οι ερωτήσεις που έγιναν στο Δήμαρχο αφορούσαν το περιβάλλον, τις άπορες οικογένειες, τα αδέσποτα ζώα, ενώ του ζητήθηκε θα θέσει τρεις προτεραιότητες για τη θητεία του. Την επίλυση των προβλημάτων της σχολικής στέγης, την ανάδειξη της παραλιακής ζώνης σε ελεύθερο χώρο αναψυχής και περιπάτου και η δημιουργία μεγάλων έργων για τον αθλητισμό έθεσε ως τις τρεις βασικές του προτεραιότητες ο Δήμαρχος. Σε ότι αφορά το περιβάλλον, οι μαθητές ενημερώθηκαν ότι ο Δήμος μας υπέγραψε πρόσφατα σύμφωνο δημάρχων το οποίο θέτει ως στόχο τη μείωση των ρύπων στην πόλη κατά 50% μέχρι το 2020. Παράλληλα, ο Δήμος μας συμμετέχει σε πρόγραμμα παρέμβασης στα δημοτικά κτίρια, το «Εξοικονομώ» με στόχο να μειωθεί σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμα της πόλης. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην κοινωνική πολιτική που ασκεί ο Δήμος, τα κτίρια στα οποία στεγάζονται άποροι, τα κοινωνικά συσσίτια που διανέμονται σε συμπολίτες μας, στο κοινωνικό φροντιστήριο, και ευχήθηκε να μην γίνει χειρότερη η οικονομική κρίση στο μέλλον. Για τα αδέσποτα απάντησε ότι σήμερα ο νόμος επιτρέπει μόνο την περισυλλογή τους, τη στείρωση και στη συνέχεια την επανατοποθέτηση τους στους δρόμους, και ενημέρωσε ότι οι χρήσεις γης στην πόλη μας δεν επιτρέπουν τη δημιουργία κάποιου καταφυγίου. Η μόνη λύση για το θέμα μπορεί να δοθεί νομοθετικά από το κράτος.
Ένας μαθητής, ο Κωνσταντίνος, ζήτησε από το Δήμαρχο να δημιουργήσει χώρους για γκράφιτι στην πόλη, ενώ η Χριστίνα ζήτησε, ο Δήμος να βοηθήσει στην διαμόρφωση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του σχολείου τους σε αίθουσα εκδηλώσεων. Και στα δύο αυτά αιτήματα, ο Δήμαρχος απάντησε θετικά. Ενημέρωσε τους μαθητές ότι η διαμόρφωση της αίθουσας είναι σε εξέλιξη, ενώ για το γκράφιτι ανέφερε ότι προτίθεται να δημιουργήσει ειδικούς χώρους μέσα σε όλα τα σχολεία, αλλά και σε κάποια σημεία στην πόλη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ερώτηση μαθητή, ο οποίος ήθελε να μάθει πως ενημερώνεται Η Δημοτική Αρχή για τα προβλήματα της πόλης. Ο Δήμαρχος εξήγησε ότι πολλά εντοπίζονται από τους εργαζόμενους του Δήμου, ή από τους συνεργάτες του. Ιδιαίτερη έμφαση όμως έδωσε στη συμβολή των δημοτών, οι οποίοι ενημερώνουν το Δήμο μέσα από τη γραμμή του Δημότη, η οποία θα αναβαθμιστεί σε λίγες μέρες, ενώ ανήγγειλε ότι σύντομα, ο Δήμος θα αποκτήσει ειδικό λογισμικό, συμβατό με τα κινητά τηλέφωνα, μέσα από το οποίο όλοι οι δημότες θα μπορούν να ενημερώνουν άμεσα το Δήμο για οποιοδήποτε θέμα εντοπίσουν.
Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον για την καθημερινότητα του Δημάρχου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, και ρωτήθηκε ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που έχει αντιμετωπίσει ο Δήμαρχος κατά την άσκηση των καθηκόντων του. Ο ίδιος εξήγησε ότι η καθημερινότητα είναι πολύ εντατική, και η συνεχής απαίτηση για την άμεση επίλυση των θεμάτων αποτελεί από μόνη της μεγάλη δυσκολία. Ωστόσο, η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε, ήταν ένα περιστατικό που συνέβη πριν γίνει Δήμαρχος, όταν ως Αντιδήμαρχος κλήθηκε να επιβλέψει την εκτέλεση ενός πρωτοκόλλου κατεδάφισης ενός παραπήγματος, στο οποίο όμως είχε στεγαστεί μια μητέρα με δύο παιδιά. Εξήγησε ότι όσο και να έψαξε να βρει τρόπο να μην προχωρήσει η κατεδάφιση δεν μπόρεσε, και ευχήθηκε να μην χρειαστεί ποτέ ξανά να βιώσει τα συναισθήματα που ένιωσε εκείνη την ημέρα.
Τέλος, οι μαθητές έκαναν και αμιγώς πολιτικές ερωτήσεις όπως:
Πως ο Δήμαρχος διαλέγει τους υποψηφίους του συνδυασμού του; Γιατί πιστεύει ότι οι πολίτες απαξιώνουν την πολιτική; Και τέλος, αν κάποια μέρα επιθυμεί να γίνει βουλευτής; Απάντησε ότι οι υποψήφιοι επιλέγονται με βασικό κριτήριο την όρεξη και διάθεση που έχουν να ασχοληθούν, και να προσφέρουν στην πόλη. Σε ότι αφορά τον ίδιο προσωπικά, εξήγησε ότι, ειδικότερα σήμερα που η βουλή έχει περιορισμένες δυνατότητες, ως Δήμαρχος μπορεί να προσφέρει και να κάνει περισσότερα πράγματα. Με γνώμονα αυτό, δεσμεύτηκε ότι μέχρι τη λήξη της θητείας του, θα είναι στη θέση του Δημάρχου και θα προσφέρει στην πόλη. Για την απαξίωση των πολιτικών από τους πολίτες, ο Δήμαρχος απάντησε πως θεωρεί ότι οι πολιτικοί απαξιώνουν την πολιτική και όχι οι πολίτες. Είπε χαρακτηριστικά: «Εμείς φτιάχνουμε το κύρος του θεσμού, και όχι ο θεσμός το κύρος του προσώπου».


Η συνάντηση έληξε όταν ο Γιάννης και ο Αποστόλης έδωσαν στο Δήμαρχο μια αφίσα στην οποία οι μαθητές είχαν αποτυπώσει τα αιτήματα τους προς τη Δημοτική Αρχή. Αυτά είναι:
– Ένας εφημερεύων γιατρός για όλα τα σχολεία του Δήμου και άμεση δυνατότητα πρόσβασης στο Ασκληπιείο σε περίπτωση ατυχήματος.
– Επέκταση ποδηλατοδρόμων σε όλο το Δήμο.
– Περισσότερες πολιτιστικές εκδηλώσεις και προβολή ταινιών.
– Δωρεάν είσοδος σε όλες τις πλαζ του Δήμου.
– Ασφάλεια στου δρόμους.
– Δημοτικό ραδιόφωνο.
– Αύξηση αριθμού αθλητικών εγκαταστάσεων.

Ο Δήμαρχος ευχαρίστησε τα παιδιά για την επίσκεψη, και για τις προτάσεις. Για την αφίσα είπε πως θα την κρεμάσει στον τοίχο του γραφείου του, και θα την κατεβάσει όταν έχουν ικανοποιηθεί όλα τα αιτήματα των παιδιών.

Από το γραφείο τύπου

 

 

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.