Αξιοποίηση του Ελληνικού ζητά το 85,4% των πολιτών στα Νότια Προάστια




aerodromiogeitoniamou

Περισσότεροι από 8 στους 10 πολίτες (85,4%) των δήμων Ελληνικού, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Αλίμου και Παλαιού Φαλήρου, συμφωνούν με την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία MRB.
Ο διαγωνισμός για το Ελληνικό βρίσκεται στην τελική ευθεία καθώς θα πρέπει μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές από τις τρεις διεκδικήτριες εταιρείες και συγκεκριμένα την Lamda Development, την ισραηλινή Elbit και την βρετανική London & Regional Properties.
Σύμφωνα με τη μέτρηση, οι πολίτες, στη συντριπτική της πλειοψηφία (85,4%), συμφωνούν με την αξιοποίηση του ακινήτου του Ελληνικού. Μάλιστα, το μεγαλύτερο ποσοστό συμφωνίας (94,2%) παρουσιάζεται στους νέους ηλικίας 18-24, γεγονός που καταδεικνύει και την προσμονή της νέας γενιάς στην υλοποίηση έργων που θα συμβάλλουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με την ίδια μέτρηση, οι κάτοικοι αποδέχονται σε σημαντικό ποσοστό (84,5%) σχέδιο ανάπτυξης του ακινήτου σε 2 κατευθύνσεις: α) ένα μεγάλο μέρος του ακινήτου να γίνει χώρος πρασίνου (πάρκο) με αθλοπαιδιές και άλλες χρήσεις για το κοινό, καθώς και να αναπτυχθεί το παραλιακό μέτωπο β) και ένα μέρος να δοθεί για διάφορες άλλες αναπτύξεις με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής αλλά και ευρύτερα της ελληνικής οικονομίας και του τουρισμού.
Παράλληλα, οι πολίτες εκτιμούν ότι μέσα από την αξιοποίηση του Ελληνικού θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη που συνδέονται κυρίως με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού, της εκτέλεσης και της λειτουργίας της επένδυσης (93,8%) αλλά και την γενικότερη τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη της Αθήνας. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία πρόσφατης έρευνας του ΙΟΒΕ, μέσα από την προτεινόμενη αξιοποίηση της περιοχής του Ελληνικού σε συνδυασμό με τη συντονισμένη άνοδο της ιδιωτικής κατανάλωσης και επένδυσης, η άνοδος του ΑΕΠ και η ενίσχυση της απασχόλησης μπορεί να είναι σημαντική και μόνιμη. Συγκεκριμένα, μέχρι το 2025 αναμένεται να αυξηθεί το ΑΕΠ κατά 1,2% και να δημιουργηθούν σταδιακά 35.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ περίπου ανάλογος αριθμός θέσεων εργασίας αναμένεται να δημιουργηθεί κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων.
Βάσει των χαρακτηριστικών του αλλά και της γεωγραφικής του θέσης, το Ελληνικό είναι αναμφίβολα το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Η ανάπτυξή του μπορεί να δώσει μια τεράστια δυναμική στην προσπάθεια ενίσχυσης του κύρους της Αθήνας και καθιέρωσής της ως ενός σημαντικού ευρωπαϊκού και παγκόσμιου προορισμού. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με σημαντική έκταση πρασίνου, με νέες σύγχρονες κατοικίες, και με νέες υποδομές αναψυχής που θα συμβάλλουν στην επέκταση της τουριστικής περιόδου. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάπτυξης του ακινήτου αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους περίπου €5 δισ.. Όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, μια ενδεχόμενη επιλογή να γίνει μόνο πάρκο, που αποτελεί και την πρόταση κάποιων φορέων, θα σήμαινε ότι η δυναμική θα χανόταν, μαζί με τις νέες ευκαιρίες απασχόλησης που η πόλη της Αθήνας έχει τόσο ανάγκη, ειδικά για τη νέα γενιά. Αυτό φαίνεται να αντικατοπτρίζεται και στις απόψεις των πολιτών αφού σύμφωνα με τη δημοσκόπηση μόνοι οι 3 στους 10 προτιμούν να μετατραπεί η έκταση αποκλειστικά σε πάρκο. Άλλωστε, όπως εξηγούν οι ίδιοι παράγοντες, μια μονοθεματική ανάπτυξη σε πάρκο θα δημιουργούσε από τη μια ελάχιστες θέσεις εργασίας, και από την άλλη ένα τεράστιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Αυτό το κόστος κατά πάσα πιθανότητα θα κληθεί να πληρώνει συστηματικά το κράτος και τελικά ο Έλληνας φορολογούμενος.
Παράλληλα, με βάση την προτεινόμενη αξιοποίηση, η δόμηση προβλέπεται να είναι αρκετά πιο ήπια σε σύγκριση με τους γειτονικούς Δήμους. Πιο συγκεκριμένα, με εξαίρεση το Δήμο Αργυρούπολης, οι μέσες πυκνότητες περιοχών ομόρων Δήμων είναι κατά ποσοστό μεγαλύτερες από 28-91%, έναντι μέσης πληθυσμιακής πυκνότητας περιοχής του ακινήτου του Ελληνικού. Αντίστοιχα, οι μέσοι συντελεστές δόμησης σε όλους τους παραπάνω Δήμους είναι σχεδόν διπλάσιοι, με τα ποσοστά να κυμαίνονται από + 76 έως + 110/%.
Τέλος, η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (70,8%) δεν φαίνεται να συμμερίζεται με τις αντιδράσεις διάφορων φορέων, αφού αναγνωρίζουν ότι οι αντιδράσεις σε ένα μεγάλο έργο είναι μεν αναμενόμενες, αλλά δεν θα πρέπει να γίνουν εμπόδιο για τη συνολική αξιοποίηση και την πορεία του έργου. Μάλιστα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι αντιδράσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο σε προσωπικά οφέλη και δεν έχουν καμία βάση.
(news24.gr)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.